Wat mis je nou het allermeeste als je in het buitenland zit?

Gestart door Kano, woensdag 7 december 2011, 23:42:57

Vorige topic - Volgende topic

TheDolphin

Verse melk, want wat ze in de Phils Fresh Milk noemen is wat in Nederland houdbare melk heet of misschien wel water met melkpoeder. Alleen in Manila kon ik verse Carabao melk kopen. Er schijnt wel een melkveehouderij op Siquijor te zijn en dan is het echt vers maar zo ver ben ik niet gekomen. Op Samar zijn ook ranches maar ik weet niet of dat voor de vlees is of voor de melk. Het grootste gemis in de Phils is denk ik de gezondheidszorg die in kwaliteit niet zo goed is als in west-europa. Ik mis de Philippijnen als ik in Nederland ben elke dag in ieder geval, en denk dat degenen die daar permanent verblijven het goed gedaan hebben.  :thumb:

Tinulang_Manok

Ook heb je niet overal slagers die in het bezit zijn van een gehakt molen, als je dan gehakt wil, dan gaat er een kerel helemaal los op een stuk vlees met twee bola's.
Weet je zeker dat het vlees gehakt is :biggrinn:.
Amare et sapere vix deo conceditur

koy

Als ik in de Filipijnen ben of elders in 't buitenland, dan mis ik NIKS!

Afgezien van de banale zaken dat  :nederlandsevlag:ers (melk woehaa) en   :belgiesmiley: en (frieten) opnoemen, krijg je in de Phils ongelofelijke dingen terug, zoals daar zijn:

1. Klimaat
2. mensen met een Glimlach
3. NO STRESS

waarom zou ik me druk maken en iets missen...
leven en laten leven...

Herbie

Dat is inderdaad heel goed geantwoord, vooral die stress. Dat start al in de luchthaven, alhoewel in Manila valt dat nog mee. Maar eens ergens een tussen stop maken. De mensen draaien er soms zot :lachen: :jajaja: :jajaja: Vooral bij ons of onze noorder buren de mensen lopen je er onder de voeten.  :jajaja:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Herbie

Citaat van: TheDolphin op vrijdag  9 december 2011, 21:38:45
Het grootste gemis in de Phils is denk ik de gezondheidszorg die in kwaliteit niet zo goed is als in west-europa. Ik mis de Philippijnen als ik in Nederland ben elke dag in ieder geval, en denk dat degenen die daar permanent verblijven het goed gedaan hebben.  :thumb:

The President & CEO  St. Luke's Medical Center 279 E. Rodriguez Sr. Boulevard Quezon City, 1112 Philippines, is één van de beste dat ze hebben in de Filipijnen, waar er veel buitenlanders naar toe gaan. De kwaliteit zou nog beter zijn dan in bepaalde ziekenhuizen dan  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: :vl: :eu:

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Luc

Citaat van: Herbie op vrijdag  9 december 2011, 23:41:42
Citaat van: TheDolphin op vrijdag  9 december 2011, 21:38:45
Het grootste gemis in de Phils is denk ik de gezondheidszorg die in kwaliteit niet zo goed is als in west-europa. Ik mis de Philippijnen als ik in Nederland ben elke dag in ieder geval, en denk dat degenen die daar permanent verblijven het goed gedaan hebben.  :thumb:

The President & CEO  St. Luke's Medical Center 279 E. Rodriguez Sr. Boulevard Quezon City, 1112 Philippines, is één van de beste dat ze hebben in de Filipijnen, waar er veel buitenlanders naar toe gaan. De kwaliteit zou nog beter zijn dan in bepaalde ziekenhuizen dan  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: :vl: :eu:



Kwaliteit zal wel goed zijn in sommige hospitalen maar tegen welke prijs. Als je daar iets ernstigs overkomt dan kost je dat een smak geld. Op voorhand te betalen. Hetzelfde met medicijnen. Een doosje antibiotica kost al snel een hoop geld. Woon je in de provincie kun je van de ene apotheek naar de andere om de nodige pillen bijeen te schrapen. Pillen worden per stuk verkocht en in 1 apotheek heb ze 1 stuk, bij de volgende 2 stuks, bij de 3de "sorry out of stock" ...
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

callebaut

Citaat van: koy op vrijdag  9 december 2011, 23:04:50
Als ik in de Filipijnen ben of elders in 't buitenland, dan mis ik NIKS!

Afgezien van de banale zaken dat  :nederlandsevlag:ers (melk woehaa) en   :belgiesmiley: en (frieten) opnoemen, krijg je in de Phils ongelofelijke dingen terug, zoals daar zijn:

1. Klimaat
2. mensen met een Glimlach
3. NO STRESS

waarom zou ik me druk maken en iets missen...


Ik denk dat men een onderscheid moet maken tussen vakantie verblijf en permanent of lange tijd .
Zeggen ik mis hier niks in vakantiestemming is heel gemakkelijk ( is toch maar enkele weken ) maar op de lange baan begint men toch anders te piepen .
Neem nu het voorbeeld van de gezondsheidszorg .... het zal je maar overkomen indien je een bepaalde bloedgroep donor nodig hebt .
Hetzelfde met bvb een gebroken schouder , antwoord = we hebben weet van hoe het moet gedaan worden , maar niet de apparatuur .
Hopelijk blijf je daar van gespaard ..... en kan je zeggen : waarom zou ik me druk maken en iets missen  :jajaja: :jajaja:


josv

Citaat van: TheDolphin op vrijdag  9 december 2011, 21:38:45
Verse melk, want wat ze in de Phils Fresh Milk noemen is wat in Nederland houdbare melk heet of misschien wel water met melkpoeder.

Och, die Nestle "fresh" milk is prima te doen hoor. Mits koud gedronken. Ik drink het altijd !
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Inderdaad, is dat goed te doen,alhoewel ik de autralische melk beter vind maar dat zal persoonlijk wezen.
Koud drinken geldt ook voor water, op de een of andere manier zit zelfs aan purified water niet gekoeld (of verwarmd) n bijsmaak, vind ik dan.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

callebaut

Citaat van: Amice op zaterdag 10 december 2011, 04:57:03
Inderdaad, is dat goed te doen,alhoewel ik de autralische melk beter vind maar dat zal persoonlijk wezen.
Koud drinken geldt ook voor water, op de een of andere manier zit zelfs aan purified water niet gekoeld (of verwarmd) n bijsmaak, vind ik dan.


Soms vindt men bij Robinsons Milk from European cows .... Embourg purpere kartons  :thumb:
Men moet heel vlug zijn of ze zijn Out Of Stock  :jajaja: