Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

wat kost een kokos plantage??

Gestart door kamperman, zaterdag 31 december 2011, 13:51:04

Vorige topic - Volgende topic

kamperman

weet iemand wat de prijzen zijn van grond met kokospalmen in kateil in de buurt van davao orential geloof ik
het kan zijn dat ik het niet goed schrijf ken de streek daar namelijk niet
het gaat om zo'n 5 hectare
en er staan kokospalmen en wat rijst

Cosyns Guy

Citaat van: kamperman op zaterdag 31 december 2011, 13:51:04
weet iemand wat de prijzen zijn van grond met kokospalmen in kateil in de buurt van davao orential geloof ik
het kan zijn dat ik het niet goed schrijf ken de streek daar namelijk niet
het gaat om zo'n 5 hectare
en er staan kokospalmen en wat rijst

Volgens mijn vrouw zal dat rond het 7.5 miljoen pesos schommelen maar ze zegt er ook bij dat het afhangt waar in Kateil,
de kans dat daar rebellen zijn is groot

kamperman

Volgens mijn vrouw zal dat rond het 7.5 miljoen pesos schommelen maar ze zegt er ook bij dat het afhangt waar in Kateil,
de kans dat daar rebellen zijn is groot


dat is een dikke 130.000 euro dat is wel veel, hoeveel brengt dat op aan oogst?
ik bedoel je moet al heel wat kokosnoten verkopen voordat je dat terug verdient hebt toch?
met dank aan de vrouw

Cosyns Guy

Is gekompliceerd,hangt van zoveel factoren af. De ligging,de ouderdom van de plant,hoe jonger ,hoe beter de opbrengst per boom.
De grond zelf,de afstand voor het transport,de kosten voor de plukkers.
Mijn vrouw haar vader heeft ongeveer een kwart van een hectare kokosnoot en netto wint hij er ongeveer 6.000 pesos in het jaar aan.
Per jaar zijn er 3 oogsten soms 4 hangt af van het klimaat,weinig of veel zon,de grond,ouderdom van de boom.Prijzen zijn wel van een 3 tal jaar terug
en die kunnen al gedaald zijn of gestegen,maar volgens mijn vrouw verdient een kokonoot planter heel weinig geld eraan.
In elk geval volgens mijn vrouw is het zeker geen goudmijn.
Hard werken (de pluk) en weinig winst volgens haar.

Groeten

Guy

klootzakken (voorheen Jens)

5 hectare is 50.000 m2 . ik ken mensen die per m2 , 20 peso betaald hebben, en minder hoor. maar goed het is maar net wat een gek er voor geeft niet waar. hou er wel rekening mee dat een puti het nooit op naam krijgt.

maar waarom vraag je dat?
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Cosyns Guy

Citaat van: jens op vrijdag 27 januari 2012, 19:33:38
5 hectare is 50.000 m2 . ik ken mensen die per m2 , 20 peso betaald hebben, en minder hoor. maar goed het is maar net wat een gek er voor geeft niet waar. hou er wel rekening mee dat een puti het nooit op naam krijgt.

maar waarom vraag je dat?

Denk dat je de prijs van het land alleen bedoeld,met kokosnoot bomen erop betaal je volgens mijn vrouw een hoop,maar zoals ik vermeld heb hangt
het allemaal af van de grond,waar in de Philippines enz....
Mijn vrouw haar buurvrouw die getrouwd is met een Duitser heeft 1 hectare land beplant met Kokosnoot,koffieplanten,cacao en verschillende
soorten fruit gekocht voor 1.300.000 pesos gekocht en dat was 4 jaar terug gelokaliseerd in Davao in de streek van Calinan.

Guy

Blauwvinger

Citaat van: Cosyns Guy op donderdag 26 januari 2012, 23:51:01
Citaat van: kamperman op zaterdag 31 december 2011, 13:51:04
weet iemand wat de prijzen zijn van grond met kokospalmen in kateil in de buurt van davao orential geloof ik
het kan zijn dat ik het niet goed schrijf ken de streek daar namelijk niet
het gaat om zo'n 5 hectare
en er staan kokospalmen en wat rijst

Volgens mijn vrouw zal dat rond het 7.5 miljoen pesos schommelen maar ze zegt er ook bij dat het afhangt waar in Kateil,
de kans dat daar rebellen zijn is groot

1.300.000 pesos lijkt mij vrij veel. Inderdaad het hangt ook af van de ouderdom van de bomen, ligging van het stuk land enz.
Wel heb ik gehoord, dat de prijzen de laatste jaren van kokosnoot gestegen zijn. Ook van rijst en suikerriet enz.
Dus ook de prijs van de grond.
Maar 1.300.000 voor 1 hectare :confused2:
en opbrengst per jaar 6.000 pesos :confused2:
:ikkeniebegrijp:

Cosyns Guy

Citaat van: blauwvinger50 op vrijdag 27 januari 2012, 22:00:24
Citaat van: Cosyns Guy op donderdag 26 januari 2012, 23:51:01
Citaat van: kamperman op zaterdag 31 december 2011, 13:51:04
weet iemand wat de prijzen zijn van grond met kokospalmen in kateil in de buurt van davao orential geloof ik
het kan zijn dat ik het niet goed schrijf ken de streek daar namelijk niet
het gaat om zo'n 5 hectare
en er staan kokospalmen en wat rijst

Volgens mijn vrouw zal dat rond het 7.5 miljoen pesos schommelen maar ze zegt er ook bij dat het afhangt waar in Kateil,
de kans dat daar rebellen zijn is groot

1.300.000 pesos lijkt mij vrij veel. Inderdaad het hangt ook af van de ouderdom van de bomen, ligging van het stuk land enz.
Wel heb ik gehoord, dat de prijzen de laatste jaren van kokosnoot gestegen zijn. Ook van rijst en suikerriet enz.
Dus ook de prijs van de grond.
Maar 1.300.000 voor 1 hectare :confused2:
en opbrengst per jaar 6.000 pesos :confused2:
:ikkeniebegrijp:

Ja maar die 6000 pesos was voor een kwart van een hectare ongeveer en dat was de netto winst ,dus onkosten enz eraf .
Dat was een 4 tal jaar terug,dus over de prijzen nu kan ik niet echt veel concreets zeggen .
Mijn vrouw zegt dat kleine landbouwers schabouwelijk vergoed worden voor hun oogst,nu ik ben geen landbouwer dus geloof ik haar wel.
Maar op 4 jaar tijd kan er veel veranderen

Blauwvinger

De vorige keer in  :smiley-philippines: had ik begrepen dat er wel een zakcentje aan overhoud kan houden met kokosnoten.
Ok, als ik daar ben, probeer wat meer info te verzamelen daar over.
:atyourservice:


kamperman

maar waarom vraag je dat?

ik vraag dit omdat via een kennis van mijn vrouw haar vader dit te koop werd aangeboden
ik zou graag wat extra's verdienen omdat ik in de toekomst daar wil gaan wonen
en je zult toch geld moeten hebben om te leven
p.s is het is overigens 4 ha kleine vergising of de 5 ha was al verkocht is mij niet helemaal duidelijk
alvast bedankt voor deze nutige informatie