Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

wat kost een kokos plantage??

Gestart door kamperman, zaterdag 31 december 2011, 13:51:04

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: kamperman op zaterdag 31 december 2011, 13:51:04
weet iemand wat de prijzen zijn van grond met kokospalmen in kateil in de buurt van davao orential geloof ik
het kan zijn dat ik het niet goed schrijf ken de streek daar namelijk niet
het gaat om zo'n 5 hectare
en er staan kokospalmen en wat rijst
als er rijst staat is er ook water in de buurt , dit verhoogt natuurlijk de prijs. het ligt er ook aan of de verkoper om geld zit te springen , dat moet je voor de koop even uit laten zoeken . maar voor grond in de bergen met veel rotsen mag je niet te veel betalen hoor , zit zelf te denken aan een bedrag tussen de 50 en de 100 peso per m2 . inversteren in grond is nooit weg . maar pas op voor grond in de bergen , die is namelijk niet zo snel weer te verkopen.verder moet je goed uit kijken en direct om de acte vragen waar presies in staat hoeveel m2 grond het gaat .kijk dan gelijk even hoeveel eigenaren er het zelfde stuk grond bezitten . [erfstuk] moet je heel voorzichtig mee zijn . als er 1 bij zit die niet wil tekenen heb je een groot probleem.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

kamperman


klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: kamperman op zaterdag 28 januari 2012, 10:04:52
maar waarom vraag je dat?

ik vraag dit omdat via een kennis van mijn vrouw haar vader dit te koop werd aangeboden
ik zou graag wat extra's verdienen omdat ik in de toekomst daar wil gaan wonen
en je zult toch geld moeten hebben om te leven
p.s is het is overigens 4 ha kleine vergising of de 5 ha was al verkocht is mij niet helemaal duidelijk
alvast bedankt voor deze nutige informatie
hehe awel ik zie u in de toekomst toch niet in zo,n boom klimmen , en personeel is duur hou daar rekening mee, zo,n boomgaard vergt ook enig onderhoud ,kost ook geld en energie. ik zou mijn eigen dan ook bedenken om zulks te doen bij een temperatuur van zo rond de 30 gr c . daar heb je snel de lol van af .  beter is uit te zien naar een klein eet tentje , probeer de filippijntjes is aan de frikandel te krijgen ,als dat aanslaat zit kamperman gebakken. of ergens een jeepnie kopen , [vervoer] aan lopen hebben die klanten ook een hekel. maar wat je er ook probeerd het is en blijft moeilijk .
ik wens je dan ook veel succes.

jens....
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

kamperman

Ja maar die 6000 pesos was voor een kwart van een hectare ongeveer en dat was de netto winst ,dus onkosten enz eraf .

dus dat zou betekenen dat 4 ha zo'n 96000 pesos per jaar zou kunnen opbrengen

als er rijst staat is er ook water in de buurt , dit verhoogt natuurlijk de prijs

de rijst stond op een ander lot deze is 4 ha maar wel aan de weg

kijk dan gelijk even hoeveel eigenaren er het zelfde stuk grond bezitten . [erfstuk] moet je heel voorzichtig mee zijn . als er 1 bij zit die niet wil tekenen heb je een groot probleem.

kan het ook zo zijn dat je het koopt en dat je dan mede-eigenaar word van b.v. 1 ha het word namelijk aangeboden voor 400.000 pesos

probeer de filippijntjes is aan de frikandel te krijgen

mijn ervaring is dat ze frikandellen wel lekker vinden maar hoe krijg je die daar ter plekke met de boot zijn ze al bedorven voor ze er zijn
en per post/vliegtuig ben ik bang dat de kosten teveel zullen zijn

of ergens een jeepnie kopen

en dan een chauffeur in dienst nemen? koop je die dan inclusief route ik neem aan dat je daar ook voor moet betalen toch???


Kano

Citaat van: kamperman op zondag 29 januari 2012, 13:31:28
kijk dan gelijk even hoeveel eigenaren er het zelfde stuk grond bezitten . [erfstuk] moet je heel voorzichtig mee zijn . als er 1 bij zit die niet wil tekenen heb je een groot probleem.
kan het ook zo zijn dat je het koopt en dat je dan mede-eigenaar word van b.v. 1 ha het word namelijk aangeboden voor 400.000 pesos

Als het gaat om grond die deel uitmaakt van een niet verdeelde erfenis dan zou ik mijn vingers er niet aan branden. Bij een niet verdeelde erfenis kan het soms erg onduidelijk zijn wie en waar de erfgenamen zijn en dus ook wie waar recht op heeft, ondanks alle beweringen van de (geldbeluste) verkoper.

Houdt er verder rekening mee dat kokospalmen ook ziektes kunnen hebben/krijgen en dat er ook toezicht moet zijn vanwege mogelijke diefstal.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Kano op maandag 30 januari 2012, 00:55:37
Citaat van: kamperman op zondag 29 januari 2012, 13:31:28
kijk dan gelijk even hoeveel eigenaren er het zelfde stuk grond bezitten . [erfstuk] moet je heel voorzichtig mee zijn . als er 1 bij zit die niet wil tekenen heb je een groot probleem.
kan het ook zo zijn dat je het koopt en dat je dan mede-eigenaar word van b.v. 1 ha het word namelijk aangeboden voor 400.000 pesos

Als het gaat om grond die deel uitmaakt van een niet verdeelde erfenis dan zou ik mijn vingers er niet aan branden. Bij een niet verdeelde erfenis kan het soms erg onduidelijk zijn wie en waar de erfgenamen zijn en dus ook wie waar recht op heeft, ondanks alle beweringen van de (geldbeluste) verkoper.

Houdt er verder rekening mee dat kokospalmen ook ziektes kunnen hebben/krijgen en dat er ook toezicht moet zijn vanwege mogelijke diefstal.
de geldbeluste verkoper  :thumb: dit zijn zeer wijze woorden , dus kamperman onthoud dit goed ,de verkoper pakt je rustig die 4 ton af hoor , en dat geld ziet kamperman dan nooit weer terug . als er dan nadien mensen komen met een zelfde eigendoms bewijs van de zelfde grond , tjsa dan weet je hoe het zit maar ben je wel je centjes kwijt.
meneer KAMPERMAN  met alle respect hoor, maar pas goed op dit komt vaker voor dan jij denkt. vertrouwt niemand zelf de fam niet , vraag voor de koop naar het eigendomsbewijs van de desbetrefende grond . kijk goed hoeveel namen er op staan en ga daarna naar de gemeente om te vragen of dit klopt. zelfs een notaris is daar niet te vertrouwen , dus pas goed op wat je laat ondertekenen door je vrouw.
een koopkontact kunt u ook ondertekenen [dead of sale] dit verplicht u te betalen , maar heeft niets te maken met eigendomsrecht.

eigenaar of mede eigenaar van een stuk grond op de filippijnen kun jij als buitenlander niet worden , de grond diend ten alle tijden op naam van een filippijnse staatsburger te komen . dus bijvoorbeeld van je vrouw, of evt je kinderen met een filippijns paspoort.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)



probeer de filippijntjes is aan de frikandel te krijgen

mijn ervaring is dat ze frikandellen wel lekker vinden maar hoe krijg je die daar ter plekke met de boot zijn ze al bedorven voor ze er zijn
en per post/vliegtuig ben ik bang dat de kosten teveel zullen zijn

of ergens een jeepnie kopen

en dan een chauffeur in dienst nemen? koop je die dan inclusief route ik neem aan dat je daar ook voor moet betalen toch???


[/quote]frikandellen moet je daar zelf maken , alhoewel het recept geheim is , is een frikandel eenvoudig te maken. maar je bent toch ook niet alleen met de frikandel getrouwd . bedenk, braadworst , gehaktbal , bami of nasie schijf enz enz.

jeepnie kan wel eens problema geven haha daar heb jij gelijk in, mag je wel een machinegeweer voor op monteeren . 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

kamperman

vraag voor de koop naar het eigendomsbewijs van de desbetrefende grond . kijk goed hoeveel namen er op staan en ga daarna naar de gemeente om te vragen of dit klopt. zelfs een notaris is daar niet te vertrouwen , dus pas goed op wat je laat ondertekenen door je vrouw.
een koopkontact kunt u ook ondertekenen [dead of sale] dit verplicht u te betalen , maar heeft niets te maken met eigendomsrecht.


als er een naam op staat en het blijkt om een clean title te gaan dan zou ik bijvoorbeeld de title van de eigenaar kunnen meenemen
totdat ik mijn title heb of is dat geen optie?

eigenaar of mede eigenaar van een stuk grond op de filippijnen kun jij als buitenlander niet worden , de grond diend ten alle tijden op naam van een filippijnse staatsburger te komen . dus bijvoorbeeld van je vrouw, of evt je kinderen met een filippijns paspoort.

op de title waar ons huis op staat staat de naam van mijn en mijn asawa dat betekent toch wel wat??

bitterballen mischien een idee?? :lachen:


tot dusver ben ik blij met alle goede raad en tips  :thankyoufw5:

xav

Citaat van: kamperman op dinsdag 31 januari 2012, 18:58:09


op de title waar ons huis op staat staat de naam van mijn en mijn asawa dat betekent toch wel wat??



ja dat betekend idd wat = noppes...

als het ooit zou gebeuren dat je die grond moet verdelen, dan slingeren ze de dummie law rond je oren... je hebt geen poot om op te staan...

Kano

Citaat van: kamperman op dinsdag 31 januari 2012, 18:58:09

als er een naam op staat en het blijkt om een clean title te gaan dan zou ik bijvoorbeeld de title van de eigenaar kunnen meenemen
totdat ik mijn title heb of is dat geen optie?

op de title waar ons huis op staat staat de naam van mijn en mijn asawa dat betekent toch wel wat??


Als er een title is, moet je kijken of het een OCT is of een TCT. Bij een OCT (eerst uitgegeven title) is er meestal de restrictie dat de grond niet binnen een aantal jaren verkocht mag wordenbij een TCT is dat niet het geval, maar daar moet je kijken  of er encumbrances op staan, zoals onderpand van een lening ed. Altijd de title checken bij de Registry of deeds, je kunt daar ook een tracer vragen dan kun je zien welke mutaties er mbt de title zijn geweest.
Maar ook al is dit ok en ook al heb je de title, dan ben je nog niet safe. De titel kan op naam staan van iemand anders dan de verkoper of van een overleden familielid. Dit moet heel goed uitgezocht worden en zoals je weet hebben ze daar geen burgerlijke stand zoals in Nederland en Belgie. Je  kunt een lawyer kunnen inschakelen maar pas op, velen eten van twee walletjes.

Je kunt geen title hebben waar jullie huis op staat. Het gaat dan alleen maar om de grond. En jouw naam staat er helaas alleen maar op als versiering, aangeduid met echtgenote van Kamperman.

Als je met de bitterballen begint kun je mij er een paar sturen. :lachen:


Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn