Om te vliegen van

naar

maak ik toch ook altijd de prijs-kwaliteit overweging, en hou er ook rekening mee dat ik in Cebu moet zijn, niet in Manila, en hou ik er rekening mee dat ik een frequent flyer membership heb van one world (British Airways, Quantas, Cathay,... => ik heb nu bvb al genoeg miles om gratis in Hong Kong te geraken), en ik geef er ook de voorkeur aan niet met een 777 te vliegen
Ik gq dus eind februari nogmaals

en half maart dan maar weer

en ga kiezen tussen
BRU - DOH - CEB met Quatar: 657 eur, nadeel bij terugkeer 8:30 wachten in Doha
BRU - LHR - HKG - CEB met British Airways en Cathay Pacific: 946 eur ; enige nadeel is dat overnachting in Hong Kong nodig is, maar eigenlijk is dat een voordeel, want HKG is fantastisch, kan ook goedkoper (BRU - HKG is 600 eur) als je Cebu Pacific neemt van HKG naar CEB, maar voor de rest niks als voordelen: vermijden van de Ninoy Aquino verschrikking, allemaal 747-vluchten, geen lange wachttijden, fantastische service bij Cathay, en voor alle vluchten miles bij op mijn one world kaart: eigenlijk is het grootste deel van het prijverschil gecompenseerd door extra miles.
Op het moment dat ik wil vliegen kan het ook met KLM voor 598 tot Manila, en het kost ongeveer 100 euro voor manila cebu H/T traject, maar KLM is niet direct een hoogvlieger in service....