Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

ter info: net geboekt voor juli 2012 met etihad

Gestart door jajest, woensdag 7 december 2011, 11:32:32

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: jajest op donderdag  8 december 2011, 13:06:40
Ik vloog 3 weken terug zoals gewoonlijk weer met Cathay pacific voor 760 euro naar Manila.

U vergeet één ding ... 3 weken terug is LAAGseizoen ... ik heb het hier over HOOGseizoen tickets en zoals U wellicht weet is er een prijsverschil tussen LAAG & HOOGseizoen.

never mind, de bedoeling van mijn post was van mensen te informeren, iedereen doet dan wat hij/zij wilt met deze informatie.
Mensen afbreken is al te gemakkelijk, wees opbouwend ipv negatief. Een gouden raad van tante kaat  :daag:


[/quote]

Laagseizoen - hoogseizoen , heeft zoveel belang niet, het gaat er hem vooral over om welke dagen je juist vliegt. In julii bijvoorbeeld ook BRU - DOH - MNL met Quatar, met korte transittijden: 777 eur.


Total passengers : 1 Adult(s)
Mon, 02 Jul 2012Brussels (BRU)
to Manila (MNL)Departs 16:15
Arrives  16:10Economy (H)
Fri, 20 Jul 2012Manila (MNL)
to Brussels (BRU)Departs 00:50
Arrives  14:45

Natuurlijk is het in de kerstperiode veel duurder (ik kan het weten ben er geweest met kerst en nieuw) omdat de in het buitenland werkende filipino's dan ook op en af vliegen. Idem dito voor paasvakantie blijkbaar.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

lorre_love_10

#51
Zoek eens via Qatar. Ik boek gewoonlijk voor rond de 620â,¬ naar Manila vanuit Brussel. (zelfs in het hoofdseisoen)
En dan een binnenlandse vlucht naar Cebu voor ongeveer 60â,¬.
Via Qatar rechtstreeks naar Cebu kost meestal ne 300â,¬ meer.

VLUCHTGEGEVENS
Brussel (BRU) - Manilla (MNL)
Heenvlucht: 18-07-2012, Terugvlucht: 01-08-2012 , 1 Volwassenen


wo 18/07  16:15 - 23:55 Brussel (BRU) - Doha (DOH)


do 19/07  02:00 - 16:10 Doha (DOH) - Manilla (MNL)


wo 01/08  00:50 - 05:15 Manilla (MNL) - Doha (DOH)


wo 01/08  08:40 - 14:45 Doha (DOH) - Brussel (BRU)

     Qatar Airways

     Aantal    Ticketprijs    Taxen & toeslagen      Totaal

Prijs 1 volwassene    1    â,¬ 373,00    â,¬ 228,27      â,¬ 601,27
Dossierkosten      â,¬ 10,00
Vluchtinformatie per sms      â,¬ 2,50
            

            
Totaal      â,¬ 613,77

kamperman

Indien je in de filippijnen getrouwd bent en het marriagecertificate meeneemt,kunnen ze de bb stamp ook geven. Het maakt daarbij niet uit of het gaat om een filippijnse national of gewezen national. BB stamp geeft je als tourist het recht langer te blijven om familie te bezoeken`

dat betekent dus dat als ik mijn huwlijkscontract meeneem en zonder mijn vrouw
bij de paspoort controle op manila kom ik daar gewoon een balikbayan stempel krijg????

Luc

Normaal gezien moet je samen aankomen.

The "Balikbayan Privilege" may be availed of by foreign family members of all 3 classifications provided that they travel together everytime they enter the country (MEMORANDUM dated July 1, 2008 issued by Atty. Edgardo L. Mendoza, Chief, IRD).


"FAMILY" shall mean the spouse and the children of the Balikbayan who are not Balikbayan in their own right traveling with the latter to the Philippines. (Section 2 (b) of R.A. no. 9174, amending R.A. 6768, entitled: "An Act Instituting a "BALIKBAYAN PROGRAM", by providing Additional Benefits and Privileges to Balikbayan and for other purposes").

http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=239&Itemid=80
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Amice

Inderdaad de regel is samen komen,maar er zijn wel mogelijkheden om toch de BB te krijgen indien marriagecertificate aanwezig is, ligt aan de beambte op de airport.

Ik hoorde gisteren echter dat het weer niet gelukt is,terwijl bij dezelfde persoon het 6 maanden geleden weer wel ging....only in the philippines.

Vragen staat overigens vrij, dus de ene keer ja de andere keer nee, is toch bij de ja keren mooi meegenomen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

antzan

Net de nieuwsbrief van Emirates ontvangen .
Voor onze vakantie [ nu dus gepland in September/Oktober ]
kan ik boeken :
Amsterdam - Manila  voor 1098 Euro [ 2pers. retour ]
met 30 kg bagage p.p.
Antzan
Foodmaster

bruno13

Citaat van: antzan op vrijdag 27 januari 2012, 14:48:47
Net de nieuwsbrief van Emirates ontvangen .
Voor onze vakantie [ nu dus gepland in September/Oktober ]
kan ik boeken :
Amsterdam - Manila  voor 1098 Euro [ 2pers. retour ]
met 30 kg bagage p.p.
Antzan
wouw 1098 euro voor 2
wil voor 3 maand gaan vanaf 1 april tot 21 juni maar tot nu toerond de 900 euro,misschien gaat het niet goedkoper voor 3 maand?

xav

Citaat van: bruno13 op maandag 30 januari 2012, 18:24:25
Citaat van: antzan op vrijdag 27 januari 2012, 14:48:47
Net de nieuwsbrief van Emirates ontvangen .
Voor onze vakantie [ nu dus gepland in September/Oktober ]
kan ik boeken :
Amsterdam - Manila  voor 1098 Euro [ 2pers. retour ]
met 30 kg bagage p.p.
Antzan
wouw 1098 euro voor 2
wil voor 3 maand gaan vanaf 1 april tot 21 juni maar tot nu toerond de 900 euro,misschien gaat het niet goedkoper voor 3 maand?

als je voor meer dan 4 weken gaat zullen de prijzen idd een stuk duurder zijn... heb momenteel ook dat probleem...

heb eens zitten rekenen, als ik 3 keer voor 4 weken ga in plaats van 2 maal 6 of 7 weken zal de kost prijs niet veel verschillen voor de vluchten... maar je krijgt wel je extra airmiles ( +- 100 euro per retour)... + ik moet mijn familie dan zolang niet missen...

antzan

Bruno 13
Kijk eens bij Kirschner Balik Bayan Keulen .
daar staan 3 en meer maanden reizen vanaf 725 Euro .
Wel vertrekken af Duitsland ,
maar de trein [ rail & fly ] af grens is meestal
gratis erbij
Wij wonen in Heerlen en gaan dan met de trein
van Aken naar Frankfurt , nog geen 2 uur .
antzan
Foodmaster