Amsterdam Manila met trein vanuit Antwerpen vanaf € 500

Gestart door tourist, donderdag 12 januari 2012, 18:16:55

Vorige topic - Volgende topic

tourist

Vandaag geboekt met KLM via www.southwesttravel.be (Uniglobe reiskantoor in Roeselare):

Heenvlucht op 31/03 Amsterdam - Manila (inclusief Thalysticket vanuit Antwerpen)
Terugvlucht op 17/04 Manila - Amsterdam (inclusief Thalysticket naar Antwerpen)

Voor de mooie prijs van 580 euro. 

Spijtig genoeg lagen mijn vluchtdagen redelijk vast, want in diezelfde periode kun je er zelfs geraken voor 500 euro inclusief trein Antwerpen - Amsterdam. 

Deze moest ik toch even meegeven.

Cees


Heb begrepen dat ze tegen die tijd niet meer rechtstreeks vliegen.
Heen bij een proefboeking 15.45uur
Terug 16.40uur

gr.Cees
Je hoeft niet altijd geluk te hebben, als je maar geen pech heb

vvjoris

Om te vliegen van  :belgiesmiley: naar  :smiley-philippines: maak ik toch ook altijd de prijs-kwaliteit overweging, en hou er ook rekening mee dat ik in Cebu moet zijn, niet in Manila, en hou ik er rekening mee dat ik een frequent flyer membership heb van one world (British Airways, Quantas, Cathay,... => ik heb nu bvb al genoeg miles om gratis in Hong Kong te geraken), en ik geef er ook de voorkeur aan niet met een 777 te vliegen
Ik gq dus eind februari nogmaals  :smiley-philippines: en half maart dan maar weer  :belgiesmiley: en ga kiezen tussen
BRU - DOH - CEB met Quatar: 657 eur, nadeel bij terugkeer 8:30 wachten in Doha
BRU - LHR - HKG - CEB met British Airways en Cathay Pacific: 946 eur ; enige nadeel is dat overnachting in Hong Kong nodig is, maar eigenlijk is dat een voordeel, want HKG is fantastisch, kan ook goedkoper (BRU - HKG is 600 eur) als je Cebu Pacific neemt van HKG naar CEB, maar voor de rest niks als voordelen: vermijden van de Ninoy Aquino verschrikking, allemaal 747-vluchten, geen lange wachttijden, fantastische service bij Cathay, en voor alle vluchten miles bij op mijn one world kaart: eigenlijk is het grootste deel van het prijverschil gecompenseerd door extra miles.
Op het moment dat ik wil vliegen kan het ook met KLM voor 598 tot Manila, en het kost ongeveer 100 euro voor manila cebu H/T traject, maar KLM is niet direct een hoogvlieger in service....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

boldy

Citaat van: Cees op zaterdag 21 januari 2012, 22:45:12

Heb begrepen dat ze tegen die tijd niet meer rechtstreeks vliegen.
Heen bij een proefboeking 15.45uur
Terug 16.40uur

gr.Cees

heb net de klm gebeld en de eerdere vlucht de kl0803 zonder stop over is geanulleerd  nu is het de kl0807 geworden die een kut tussensop maakt in taipei . ben meteen 2,5 uur langer onderweg en inplaats om 13:30 to vertrekken is het 20:40 geworden  :negatief:


ik kon wel kosteloos mijn ticket annuleren werd mij verteld ,maarja schiet ik ook geen hol mee op het kan er tog niet beter op worden .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

vvjoris

@Boldy

Met Qatar vlieg je in de periode dat jij wil voor 757 eur, ik weet 180 euro duurder maar een pak confortabeler, en geen lange transittijden, en vanuit Brussel. Vertrek is paasvakantie denk ik , vandaar hee,vlucht duur: daar zit het verschil:

Wed, 04 Apr 2012Brussels (BRU)
to Manila (MNL)Departs 16:15
Arrives  16:10Economy (H)
Fri, 20 Apr 2012Manila (MNL)
to Brussels (BRU)Departs 00:50
Arrives  14:45Economy (W)

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

callebaut

Citaat van: boldy op zondag 22 januari 2012, 07:56:39
Citaat van: Cees op zaterdag 21 januari 2012, 22:45:12

Heb begrepen dat ze tegen die tijd niet meer rechtstreeks vliegen.
Heen bij een proefboeking 15.45uur
Terug 16.40uur

gr.Cees

heb net de klm gebeld en de eerdere vlucht de kl0803 zonder stop over is geanulleerd  nu is het de kl0807 geworden die een kut tussensop maakt in taipei . ben meteen 2,5 uur langer onderweg en inplaats om 13:30 to vertrekken is het 20:40 geworden  :negatief:


ik kon wel kosteloos mijn ticket annuleren werd mij verteld ,maarja schiet ik ook geen hol mee op het kan er tog niet beter op worden .

Auuuuw ..dus NIET via Hong Kong ...?

vvjoris

Ik ga misschien toch langs Hong Kong, vanaf BRU met Finnair 585 eur,, en dan met cebu pacific naar Cebu voor 168 dus in totaal 754 eur
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

CONFEDERATE

Filipijnen is ver dus vluchten zijn duur je kan niet verwachten dat je voor amper 500 euro naar Manila/Cebu
kan vliegen dus doe zoals ik i.p.v. amper 17 dagen(min 2 dagen dat je op het vliegtuig zit)te gaan vlieg niet
elk jaar naar de Filipijnen maar als je gaat ga dan 2 maanden naar de Filipijnen heb je tijd genoeg om vele mooie eilanden en of vrienden te bezoeken.Vliegen belast het milieu enorm dus ga langer want amper 14 dagen in de Filipijnen is gewoon 'belachelijk' tegen dat je er bent en van je jetlag bekomen en de warmte gewoon bent moet je al terug...
KLM is goed de enige die rechtstreeks vliegt met een technische stop in HongKong want ben die overstappen met Qatar,China Airlines,Cathay,Singapore Airlines enz...zo beu als kouwe pap je verliest kostbare tijd die je beter in de
zon in de Filipijnen kunt spenderen dus betaal liever wat meer met de KLM...

boldy

Citaat van: callebaut op zondag 22 januari 2012, 09:15:36
Citaat van: boldy op zondag 22 januari 2012, 07:56:39
Citaat van: Cees op zaterdag 21 januari 2012, 22:45:12

Heb begrepen dat ze tegen die tijd niet meer rechtstreeks vliegen.
Heen bij een proefboeking 15.45uur
Terug 16.40uur

gr.Cees

heb net de klm gebeld en de eerdere vlucht de kl0803 zonder stop over is geanulleerd  nu is het de kl0807 geworden die een kut tussensop maakt in taipei . ben meteen 2,5 uur langer onderweg en inplaats om 13:30 to vertrekken is het 20:40 geworden  :negatief:


ik kon wel kosteloos mijn ticket annuleren werd mij verteld ,maarja schiet ik ook geen hol mee op het kan er tog niet beter op worden .

Auuuuw ..dus NIET via Hong Kong ...?

inderdaag geen stop in hongkongmaar taipie
het leven is net een lul keihard en veel te kort

boldy

Citaat van: vvjoris op zondag 22 januari 2012, 09:08:11
@Boldy

Met Qatar vlieg je in de periode dat jij wil voor 757 eur, ik weet 180 euro duurder maar een pak confortabeler, en geen lange transittijden, en vanuit Brussel. Vertrek is paasvakantie denk ik , vandaar hee,vlucht duur: daar zit het verschil:

Wed, 04 Apr 2012Brussels (BRU)
to Manila (MNL)Departs 16:15
Arrives  16:10Economy (H)
Fri, 20 Apr 2012Manila (MNL)
to Brussels (BRU)Departs 00:50
Arrives  14:45Economy (W)



ik heb 8 maanden geleden geboekt  voor de periode van 28 april tot en met 9 juni voor 991 eurie . nu voor een volgende keer zal ik naar andere maatschappijen gaan kijken zolang klm niet meer in 1 ruk op manila vliegt .
het leven is net een lul keihard en veel te kort