Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Malariapillen aangeraden?

Gestart door tourist, donderdag 16 februari 2012, 22:56:45

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: bananacreek op vrijdag 17 februari 2012, 13:31:52

In the year 1990, 86,200+ cases of malaria in the Philippines were recorded. I

source:http://www.who.org.ph/malaria.html


Dat is wel 22 jaar geleden é, ik vroeg net aan Janice of er soms malaria is, en ze zei van niet, wel denque, maar dan alleen bij kinderen....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

#11
Citaat van: vvjoris op vrijdag 17 februari 2012, 13:55:42
Citaat van: bananacreek op vrijdag 17 februari 2012, 13:31:52

In the year 1990, 86,200+ cases of malaria in the Philippines were recorded. I

source:http://www.who.org.ph/malaria.html


Dat is wel 22 jaar geleden é, ik vroeg net aan Janice of er soms malaria is, en ze zei van niet, wel denque, maar dan alleen bij kinderen....

Ja, sorry .....

A malaria outbreak was reported in July 2010 from Camarines Norte province in southeastern Luzon, causing 182 cases, chiefly in Jose Panganiban town. In August 2010, a malaria outbreak was reported from the province of Rizal, chiefly involving the remote and upland villages of Taytay municipality (see ProMED-mail, July 27 and August 8, 2010). In January 2010, a malaria outbreak was reported from North Cotabato (Mindanao), causing at least 43 cases by April (see ProMED-mail, April 24, 2010). Malaria prophylaxis is recommended for all rural areas in Luzon, Rizal, and Mindanao.


Denque


Malaria


Malaria Mosquito




Ik heb genoeg volwassenen hier gezien met Denque... :jajaja: :jajaja:

http://www.mdtravelhealth.com/destinations/asia/philippines.php

tourist

Ok, uit al het bovenstaande begrijp ik dus dat Dengue fever frequenter voorkomt dan Malaria. En bescherming tegen muggen zal voor mij geen overbodige luxe zijn. Als er één mug in de omgeving is weet ze me wel altijd te vinden. Ik heb dat vorig jaar gemerkt op Bohol. En in vergelijking met die prutsmugjes van hier in  :belgiesmiley: wisten die verdomd goed hoe en waar ze me moesten bijten. Die bulten waren een week later nog te zien.

Ik denk dat ik op z'n minst een lotion met DEET voor tropische gebieden zal meenemen. Voor Malarone zal ik eerst even zien wat me dat zou kosten.

Bedankt voor jullie advies  :thumb:

vvjoris

Citaat van: tourist op vrijdag 17 februari 2012, 16:51:00
Ok, uit al het bovenstaande begrijp ik dus dat Dengue fever frequenter voorkomt dan Malaria. En bescherming tegen muggen zal voor mij geen overbodige luxe zijn. Als er één mug in de omgeving is weet ze me wel altijd te vinden. Ik heb dat vorig jaar gemerkt op Bohol. En in vergelijking met die prutsmugjes van hier in  :belgiesmiley: wisten die verdomd goed hoe en waar ze me moesten bijten. Die bulten waren een week later nog te zien.

Ik denk dat ik op z'n minst een lotion met DEET voor tropische gebieden zal meenemen. Voor Malarone zal ik eerst even zien wat me dat zou kosten.

Bedankt voor jullie advies  :thumb:
Wanneer vertrek je? Ik heb 2 doosjes Malarone, ze zijn nog goed tot 2016. Kost 88 euro voor een doosje, wil ze wegdoen voor halve prijs, ik kom toch alleen in central visayas dus daar is geen risico, daarnaast ook nog in Indië maar in stedelijk gebied, dus ook geen risico.

Voor muggen ja, ik ga ook alleszins iets meenemen, mijn benen stonden vol....en jeuken....en Janice slam my hand if I scratch.....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

innka3

Citaat van: ganda op vrijdag 17 februari 2012, 02:00:23

Buiktyfus wordt veroorzaakt door de bacterie Salmonella typhi. Deze komt alleen bij de mens voor, en zit in de ontlasting van iemand die besmet is. Soms ook in de ontlasting van iemand die de ziekte heeft gehad. 

voor buiktyfus krijg je een vacinatie in de vorm van een Prik.net nog een gehad ,was verlopen
http://www.vaccinatiesopreis.nl/buiktyfus-inenting/

ganda

Citaat van: innka3 op vrijdag 17 februari 2012, 18:45:15


voor buiktyfus krijg je een vacinatie in de vorm van een Prik.net nog een gehad ,was verlopen
http://www.vaccinatiesopreis.nl/buiktyfus-inenting/


Er bestaan twee soorten vaccins:

Een vaccin dat in capsules zit (Vivotif). Hiervan moet u er drie innemen, gespreid over een periode van vijf dagen. Dit vaccin biedt een jaar bescherming tegen buiktyfus. Deze capsules mogen niet worden opengemaakt of gekauwd, maar worden in hun geheel doorgeslikt. Jonge kinderen - onder de zes jaar - die een capsule niet heel kunnen doorslikken, mogen dit vaccin niet hebben.
Er is ook een vaccin dat als injectie wordt toegediend (Typhim Vi of Typherix). Dit biedt drie jaar bescherming.
De bescherming tegen het krijgen van buiktyfus is niet 100%. Goed om te weten:
De inenting of het slikken van de capsules moet minstens veertien dagen vóór vertrek plaatsvinden om tijdig bescherming te bieden.
De vaccins bieden maar een bescherming van 70 à 90 procent, er blijft kans op besmetting. Dus ook als u ingeënt bent, moet u erg voorzichtig blijven met wat u eet en drinkt. Eet of drink niets wat risico met zich meebrengt. Op die manier beschermt u zichzelf ook tegen andere ziekten, zoals cholera, dysenterie en hepatitis A.
Vaccinaties tegen buiktyfus verliezen na een paar jaar hun werkzaamheid. Als u al eens bent ingeënt, vraag dan bij de huisarts na of het tijd is voor een herhaling.
Antibiotica bieden geen bescherming tegen buiktyfus. Ze helpen alleen de ziekte te behandelen.


TheDolphin

Alleen de eerste week van de eerste keer dat ik in de Filipijnen was heb ik Malarone geslikt want ik was ook behoorlijk bang na alle informatie die ik van de huisarts had gekregen en wat ik op internet erover had gelzen. Maar de mensen daar zeiden dat ik niks hoefde te slikken want als je Malaria krijgt ga je naar de docter en die maakt je zo weer beter. Dat is de manier waarop ik het doe nu en vraag aan mensen of er Malaria is in de omgeving waar ik kom want dan kan ik ook nog gaan slikken ik heb een doosje Malarone bij me voor de zekerheid die "beschermen" na 24 uur. Lariam begin ik alleen aan als het echt niet anders kan want dat is echt bende en een aanslag op je gezondheid.  :negatief:

Pjottr

Voorzichtig zijn met wat je eet en drinkt.Bv Nooit van de straat eten kopen of zelfs in tindahan's en eethuisjes. Vaak ligt het eten al uren achter een vitrine en loopt het bijkans zelf weg.
Geen kraanwater drinken. Ik drink aleen purified. Heb Manila water geprobeerd en mijn body was er aan gewend na verloop van tijd. Echter het is onzuiver en mi op langere termijn gewoon slecht
voor je.
Daarnaast je gezonde boeren verstand gebruiken. Iedereen kan voor zich zelf wel een afweging maken Ja of Nee
Dit is niet mijn eerste tropische land waar ik woon. Voorheen in Z/A precies het zelfde.
Ook in Nederland kun je aan de broekhoest  geraken als je de verkeerde chinees neemt.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Pascal&Katiren

Kijk hier leren we leken weer van dat je best kan voorkomen dan genezen

:biggrinn:

groetjes

Pascal&Katiren

bananacreek

#19
Sorry, zonder foto's dankzij GLOBE INTERNET...ik begrijp dan toch iets niet....ik drink hier al bijna 36 jaar tapwater (niet in Cebu city) en eet van waar dan ook (zoveel mogelijk schoon natuurlijk) en ik heb maar één keer voedselvergiftiging gehad vanwege SALMONELLA in een blikje met sausage in 1997............. :negatief: :negatief: :negatief:

Misschien heb ik dan een roestvrijstalen maag en ingewanden?............ :weetikniet: :weetikniet:

Waar ik ook ga in de bergen daar drink ik water uit de bron of wat dan ook.......geen foto's vanwege de GLOBE, en daar word ik wel ziek van...paranoia suprema............. :negatief: :negatief:


Malaria pillen.....nog nooit in mijn handen gehad.........komt allemaal misschien omdat het bloed van een Klootzak alleen maar bestaat uit San Miquel Light.......? (no picture)............ :weetikniet: :weetikniet: