Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

* Tourist destinations

Gestart door Kano, zaterdag 25 februari 2012, 13:05:50

Vorige topic - Volgende topic

conny

Uiteraard zijn wij nog al avontuurlijk aangelegd, alleen dat we daar in België nooit tijd voor hebben of voor maken, maar we willen dan ook zo veel en hebben ook zo veel hobbies.

Ik heb je link al bij mijn favorieten to do Leyte geplaatst, is zeer goed gelegen van waar wij verblijven en we hebben tijd genoeg, we blijver overal 4 nachten zodat de vakantie zeker geen rush wordt.

Ondertussen heb ik reeds veel vast gelegd, gisteren het hotel Venizia in Legazpi met 50 % discount geboekt, ik vond het een goede deal. In Leyte is The Oriental ook reeds geboekt en de Bellevue in Bohol staat ook vast.
Het enige wat nog open blijft is de Anda White in Bohol. Ik ben reeds in contact met de eigenaar en heb die gevraagd of hij me de boottocht die ik op het web heb gevonden kan bevestigen. Zo zouden we op 3 uurtjes de oversteek kunnen maken. Ik heb echt geen zin om eerst terug te vliegen naar Manilla of Cebu en dan naar Bohol te reizen. Ook de ferry is 6 uur en dan nog 2 keer 2 uur over de weg. Ik moet rekening houden met mijn dochter. Die is wel 19 jaar, maar te lang onderweg kan leiden tot een enorme discussie.

Het enige probleem dat ik nog heb is het hotel in Manilla. We blijven 4 nachten in Manilla. Het belangrijkste is een proper hotel met een zeer uitgebreid ontbijtbuffet (spek, eieren, pannekoekje, fruit, brood, ....) de liefde van mijn man gaat door de maag  :haha: en voor de dames, die willen natuurlijk shoppen  :happy2:
Heb je misschien een tip ?

Baliw-katok

Citaat van: conny op maandag  3 december 2012, 20:55:13
Het enige probleem dat ik nog heb is het hotel in Manilla. We blijven 4 nachten in Manilla. Het belangrijkste is een proper hotel met een zeer uitgebreid ontbijtbuffet (spek, eieren, pannekoekje, fruit, brood, ....) de liefde van mijn man gaat door de maag  :haha: en voor de dames, die willen natuurlijk shoppen  :happy2:
Heb je misschien een tip ?

Mabuhay Manor Hotel  :weetikniet: Ben er nog nooit verbleven (omdat ik graag wat dichter bij Makati zit),  maar ik weet dat dit hotel goede recensies krijgt en het is gelegen in Pasay, vlakbij de luchthaven en het paradijs van elke vrouw ... MOA. :harenuittrekkenpg2:
En ga je voor de echte koopjes dan zit je op loopafstand van de vele kleurrijke marktkraampjes in Baclaran.

Baliw-katok

Andere optie om van Leyte naar Bohol te gaan is met de Supercat.

"VAN" van Tacloban - Ormoc

Ormoc - Cebu
8.20 - 10.55

en aansluitend

Cebu  - Tagbilaran
11.25 - 13.20

:atyourservice:

conny

Dat is het nu net, ik zou ook liever in Makati zitten, ik dacht dat daar ook wat te shoppen viel, we zoeken niet die dure merkspullen, maar de goedkope modieuze dingen die we kunnen weg doen als we ze beu zijn. :jajaja:

Digos

Citaat van: Baliw-katok op maandag  3 december 2012, 21:09:25
Citaat van: conny op maandag  3 december 2012, 20:55:13
Het enige probleem dat ik nog heb is het hotel in Manilla. We blijven 4 nachten in Manilla. Het belangrijkste is een proper hotel met een zeer uitgebreid ontbijtbuffet (spek, eieren, pannekoekje, fruit, brood, ....) de liefde van mijn man gaat door de maag  :haha: en voor de dames, die willen natuurlijk shoppen  :happy2:
Heb je misschien een tip ?

Mabuhay Manor Hotel  :weetikniet: Ben er nog nooit verbleven (omdat ik graag wat dichter bij Makati zit),  maar ik weet dat dit hotel goede recensies krijgt en het is gelegen in Pasay, vlakbij de luchthaven en het paradijs van elke vrouw ... MOA. :harenuittrekkenpg2:
En ga je voor de echte koopjes dan zit je op loopafstand van de vele kleurrijke marktkraampjes in Baclaran.

Mabuhay Manor hotel  :thumb: je zit wel niet onder de duizend peso's.....is wel een beetje meer. Voor bijna tien jaar maak ik graag van hun diensten gebruik. Hotel boeken online....ok. Opvang luchthaven ok.
Negatief puntje is er altijd wel te vinden, maar Mabuhay Manor is toch steeds men favoriet als we in Manila zijn....prijzig ja misschien maar wel goed.

Super ontbijt conny, en niet zo ver van MOA......en s'avonds de markt om de hoek Baclaran.
LIVE ONCE - LIVE IT

Luc

Je kunt met de bus van Leyte tot in Bohol geraken. Die rijd tot in Bato en gaat daar de ferry op tot in Ubay in Bohol en zo verder tot Tagbiliran. Ik heb die bussen gezien toen wij zelf de ferry namen in Bato. Die bussen zaten wel afgeladen vol. Zelf geen ervaring mee.

CitaatTo Bohol by Bus

There are several buses daily going from Manila going direct to Tagbilaran. It is a long 27 hour journey, and about the same cost as flying when considering airport fees. It is about P1,700 for a non-aircon bus and P2,200 for an aircon bus. The main advantage of the bus is that you can carry more luggage without a surcharge. The fare includes the cost of the ferry from Luzon to Samar and from Leyte to Bohol. The route is very scenic in places but you may miss some of it by traveling at night. It is also easy to do this journey by different buses, stopping along the way as you choose.

Van Bato een beetje verder richting zuiden heb je in Macrohon een mooi beach resort. Kuting Reef. Wel niet zo goedkoop.

http://kuting-reef.com/main/
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Kano

Het is aan te bevelen de vliegreis Bohol (Tagbilaran) naar Manila te reserveren, zodat je zeker plaats hebt en niet teveel betaalt. Zest airways is voordelig.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

gosternokke

Citaat van: conny op maandag  3 december 2012, 21:24:44
Dat is het nu net, ik zou ook liever in Makati zitten, ik dacht dat daar ook wat te shoppen viel, we zoeken niet die dure merkspullen, maar de goedkope modieuze dingen die we kunnen weg doen als we ze beu zijn. :jajaja:


  Merkspullen  zijn niet duur in Manila, voor Louis Vuitton tassen en andere dure merken moet in Greenhills shopping center zijn.

  Goed kwaliteit en niet van echt te onderscheiden.

  Leuk is ook Tiendesitas , een overdekte markt in de wijk Ortigas, is ook vlak bij Makati.  van alles te koop hier kleding, antiek, soeveniers en je kan er ook lekker eten 


  http://www.tiendesitas.com.ph/

Willy

#18
Citaat van: conny op maandag  3 december 2012, 20:55:13
Uiteraard zijn wij nog al avontuurlijk aangelegd, alleen dat we daar in België nooit tijd voor hebben of voor maken, maar we willen dan ook zo veel en hebben ook zo veel hobbies.

Ik heb je link al bij mijn favorieten to do Leyte geplaatst, is zeer goed gelegen van waar wij verblijven en we hebben tijd genoeg, we blijver overal 4 nachten zodat de vakantie zeker geen rush wordt.

Ondertussen heb ik reeds veel vast gelegd, gisteren het hotel Venizia in Legazpi met 50 % discount geboekt, ik vond het een goede deal. In Leyte is The Oriental ook reeds geboekt en de Bellevue in Bohol staat ook vast.
Het enige wat nog open blijft is de Anda White in Bohol. Ik ben reeds in contact met de eigenaar en heb die gevraagd of hij me de boottocht die ik op het web heb gevonden kan bevestigen. Zo zouden we op 3 uurtjes de oversteek kunnen maken. Ik heb echt geen zin om eerst terug te vliegen naar Manilla of Cebu en dan naar Bohol te reizen. Ook de ferry is 6 uur en dan nog 2 keer 2 uur over de weg. Ik moet rekening houden met mijn dochter. Die is wel 19 jaar, maar te lang onderweg kan leiden tot een enorme discussie.

Het enige probleem dat ik nog heb is het hotel in Manilla. We blijven 4 nachten in Manilla. Het belangrijkste is een proper hotel met een zeer uitgebreid ontbijtbuffet (spek, eieren, pannekoekje, fruit, brood, ....) de liefde van mijn man gaat door de maag  :haha: en voor de dames, die willen natuurlijk shoppen  :happy2:
Heb je misschien een tip ?
en je schrijft: Wat we willen doen op reis is vooral uitrusten, zwemmen, duiken, ATV-rides, kabelspoor, grotten bezoeken, eigenlijk alles om het werk te vergeten ....

Wat Manila betreft: New Horizon is een hotel wat door een Belg wordt uitgebaat. Kort bij de luchthaven en zowel wat betreft ontbijt als er eten van de kaart is voortreffelijk. Bovendien een heel assortiment Belgische bieren. Goede uitvalbasis om Manila te bezoeken. Prijs van het hotel misschien wat te duur!

Wat Legaspi betreft: het bezoek aan Mount Mayon is het misschien waard, maar ik heb een sterk vermoeden dat u over een vergunning moet beschikken om die vulkaan te beklimmen. Vanop de luchthaven in Legaspi heeft u een mooi uitzicht op de rookpluim (bij open  weder natuurlijk) van de vulkaan. Verder is er denk ik bitter weinig te beleven. Je zakt dan beter af naar Donsol, is gelegen aan de kust en geeft mogelijkheden om te duiken en eventueel walvishaaien. Het seizoen van de walvishaaien loopt daar op zijn einde eind april! Maar om te duiken in de omgeving zeker de moeite waard. Hou er rekening mee dat je best door de lucht vanuit Legaspi via Manila doorreist naar Tacloban, is het meest eenvoudige, veilige en m.i. ook snelste weg.

Wat Tacloban beteft: u heeft al een hotel geboekt in Tacloban. Terplaatse kan je site van Mac Arthur bezoeken (Canadese bevrijdingsheld uit de oorlog tegen de Jappen), die op relatief korte afstand ligt van het centrum van Tacloban. Ook de brugverbinding tussen Leyte en Samar is een attractie en dan heb je het ongeveer gehad. Om te duiken daar denk ik dat er geen mogelijkheid is. Leyte is op duikgebied enkel aan te raden in het zuiden nabij Macrohon. ZEEEEER mooie duikplaatsen. Nadeel van Tacloban is dat als je verder reist naar Bohol dat je over land ofwel naar Ormoc ofwel naar Bato moet. Bato is te verkiezen boven Ormoc omdat je in Bato een snelle ferry hebt naar Ubay. VanUbay kan je dan in een klein busje stappen om verder te reizen naar Tagbilaran en eventueel verder naar het schiereilandje Panglao waar er duikmogelijkheden zat zijn. De transfer van Ubay naar Tagbilaran duurt ongeveer twee uur en dat gaat met zo een ´van´ zeer vlot en is best betaalbaar. Transfer door de lucht gaat altijd via Manila!!! Bohol heeft een uitgebreid assortiment aan bezienswaardigheden.

Misschien dat de volgende website je wat kan helpen in je planning: http://www.cebuboattrips.com/slow_ferries.htm. Een uitgebreidde lijst van ferry-maatschappijen in de Filipijnen.
Hou er ook rekening mee dat voor al de hoofdplaatsen die in uw planning staan u tenminste telkens een dag moet uittrekken om van de ene naar de andere plaats te gaan!!!
Alleszins heeeeel veeeeeel reisplezier in dat prachtige land dat al meer dan 7 jaar mijn hart gestolen heeft.

conny

#19
Hallo Willy,

Alvast bedankt voor de tips.
Ik heb de Horizon Suite in New Horizon reeds geboekt voor 4 nachten voor ons 3-tjes. Valt eigenlijk nog wel mee van prijs. Het probleem dat ik had was ook dat er weinig hotels in Manilla 1 kamer voor 3 aanbieden. Vanacht hebben we ook nog wat filmjes van Manila op youtube bekeken en nadien had ik nog meer schrik om iets te boeken, ik zat dus uiteindelijk reeds bij een 5* van 185 â,¬/nacht, en dat vond ik toch wel veel.

Ook heb ik dan het besluit genomen om de vlucht van Manila naar Legazpi te reserveren. Prijs was reeds het dubbele dan 2 dagen geleden, niet wachten dus is de boodschap.

In Legazpi heb ik voor 4 nachten geboekt. Hotel Venizia gaf nu 50 % korting, is de moeite waard. De eerste dag gaan we daar zeker uitrusten. Wij werken allebei tot de laatste dag voor we op reis vertrekken, dan een lange trip voor de boeg, vervolgens 4 dagen Manila. Ik denk dat het dan hoog tijd is om eens rustig met een coctail aan het zwembad te gaan zitten. Wij gaan ons daar zeker niet vervelen. Wat we zeker gaan doen is met de PTA rijden (dan kan ik nog eens de haag inrijden zoals in Mexico, ik moet er toch voor zorgen dat er wat gelachen wordt en de groep verveelt zich nooit met ons ...). Misschien gaan we er ook wel een keer klimmen (indien mogelijk), maar dat hangt af of we in België nog tijd over hebben om ons voor te bereiden, is weer al 2 of 3 jaar geleden dat we hier nog gingen klimmen. Of misschien gaan we er wel windsurfen. Tevens is er ook een nieuw winkelcentrum en de laatste dag moet je niet tellen, want dan zijn we meerdere uren onderweg om naar Tagbilaran te reizen. Veel hangt ook van het weer en het moment zelf af. Ik bekijk altijd eerst op voorhand de mogelijkheden en dan laat ik mij ter plaatse verrassen.

In Tacloban hebben we ook reeds het hotel geboekt. Daar heb je eventueel de kabelbaan (is wel 200 km ten zuiden, maar ondertussen kan je ook wat sightseeing doe. De kabelbaan en het benjispringen staan, indien mogelijk, reeds op het programma. Je kan ook gaan kayakken in Cancabato Bay en het hotel ligt er op het strand.

Tussen Tacloban en Bohol heb ik nu nog 4 nachten vrij. Daar ben ik nog niet over uit. Het zal nog wat surfen op het net worden denk ik. Het is ook allemaal zo mooi. Anda White Beach heb ik nog niet definitief gereserveerd omdat ik gisteren op dat natuurpark ten zuiden van Leyte ben uitgekomen. Dit wordt kiezen vrees ik. Nu heb ik ook schrik dat ik me ga vervelen als ik 4 dagen in de AWB zit. Het is ook niet de ideale uitvalbasis om Bohol te bezoeken en we verblijven onze laatste 5 nachten op het schiereilandje Panglao. Ik had graag the Chocolate Hills gezien, maar ik denk eerder dat het in dit seizoen "pistache hills" zullen zijn.

Ik hoop dat wij ons hart ook gaan verliezen in de Filipijnen ...

Alvast bedankt voor de vele tips
Conny