Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

* Tourist destinations

Gestart door Kano, zaterdag 25 februari 2012, 13:05:50

Vorige topic - Volgende topic

conny

CitaatWat Tacloban beteft: u heeft al een hotel geboekt in Tacloban. Terplaatse kan je site van Mac Arthur bezoeken (Canadese bevrijdingsheld uit de oorlog tegen de Jappen), die op relatief korte afstand ligt van het centrum van Tacloban. Ook de brugverbinding tussen Leyte en Samar is een attractie en dan heb je het ongeveer gehad. Om te duiken daar denk ik dat er geen mogelijkheid is. Leyte is op duikgebied enkel aan te raden in het zuiden nabij Macrohon. ZEEEEER mooie duikplaatsen. Nadeel van Tacloban is dat als je verder reist naar Bohol dat je over land ofwel naar Ormoc ofwel naar Bato moet. Bato is te verkiezen boven Ormoc omdat je in Bato een snelle ferry hebt naar Ubay. VanUbay kan je dan in een klein busje stappen om verder te reizen naar Tagbilaran en eventueel verder naar het schiereilandje Panglao waar er duikmogelijkheden zat zijn. De transfer van Ubay naar Tagbilaran duurt ongeveer twee uur en dat gaat met zo een ´van´ zeer vlot en is best betaalbaar. Transfer door de lucht gaat altijd via Manila!!! Bohol heeft een uitgebreid assortiment aan bezienswaardigheden.

Hallo Willy,

Tussen Tacloban en Bohol (Panglao) hebben we nog 4 nachten vrij. Zou jij iets anders reserveren dan Bohol (Anda) ? Er zijn nog diverse opties: Macrohon (is dit een goede periode om er te duiken), of Cebu, of iets anders misschien ?

Graag jou suggestie
thx
conny

Baliw-katok

Conny,

Ik ben  wel   geen duiker, maar   naar  't  schijnt  zijn  er  héél  mooie duikplaatsen  in  de wateren  rondom Southern  Leyte  (Macrohon).   Tevens  zijn  de  mensen  daar uiterst vriendelijk   en behulpzaam.

http://www.leyte-divers.com/en/



Willy

Tussen Tacloban en Bohol (Panglao) hebben we nog 4 nachten vrij. Zou jij iets anders reserveren dan Bohol (Anda) ? Er zijn nog diverse opties: Macrohon (is dit een goede periode om er te duiken), of Cebu, of iets anders misschien ?

Graag jou suggestie
thx
conny
[/quote]
Hoi Conny,
Ik heb in de omgeving van Macrohon al meermaals gedoken(70 duiken) en dat is prachtig zowel de kant van het vaste land(Leyte) als het tegenover gelegen eiland Limasawa. Ze doen daar ook uitstappen naar gebieden waar walvishaaien fourageren. Maar de periode waarin jij gaat is niet het seizoen voor de walvishaaien. Maar zoals gezegd al de duiken zijn er schitterend en vooral moet je daar een nachtduik gaan doen in het haventje van Padre Burgos. De Filipijnse duikgids (Batistil Pedro, doe hem de groeten als je daar eventueel overweegt om naar toe te gaan) is een prachtkerel en die tovert daar de gekste dingen uit het zand! Het duikresort : http://www.sogodbayscubaresort.com/ wordt gerund door een Engelsman en een Australier. Zij komen wel wat nors over maar het zijn fijne kerels om mee om te gaan. Als je daar op voorhand boekt dan kun je ook regelen dat hij je komt halen (aan een best betaalbare prijs) in Tacloban en hij regelt ook je transfer naar Bato. Als daguitstap kan je daar eens een bezoekje brengen aan Maasin dat op goed een uurtje van Sogod Bay resort ligt. Doe de Australier Phil ook mijn groeten als je daar logeert.
Op Bohol heb ik maar 1 vakantie doorgebracht en dat was op het schiereilandje Panglao en dat is ondertussen al heel wat jaren geleden. Ik heb daar ook enkel gelogeerd om te duiken en weet dus niks van de Chocolat hills, alhoewel je die wel ziet onderweg tijdens je transfer van ubay naar panglao. Ook een uitstap op de rivier om op zoek te gaan naar de tarsier-aapjes heb ik nog niet gedaan. Wel hebben wel een gedwongen uitstap gemaakt naar Tagbilaran, voor een bezoekje aan het ziekenhuis (=CHAOS tot en met!!!) met positieve ervaring voor de behandeling. Als je Anda op Bohol op het oog hebt dan zou ik dat doen, temeer omdat de verplaatsing van Ubay naar Anda maar een peulschil is. Het is ook wat en centraal gelegen en aan de kust wat het interessant maakt voor je uitstappen en eventueel om te duiken (ik heb in die omgeving nog niet gedoken, maar in de Filipijnen zijn er geen slechte duikplaatsen).
Groetjes en veel reisplezier

vvjoris

Citaat van: conny op donderdag  6 december 2012, 18:13:58
CitaatWat Tacloban beteft: u heeft al een hotel geboekt in Tacloban. Terplaatse kan je site van Mac Arthur bezoeken (Canadese bevrijdingsheld uit de oorlog tegen de Jappen), die op relatief korte afstand ligt van het centrum van Tacloban. Ook de brugverbinding tussen Leyte en Samar is een attractie en dan heb je het ongeveer gehad. Om te duiken daar denk ik dat er geen mogelijkheid is. Leyte is op duikgebied enkel aan te raden in het zuiden nabij Macrohon. ZEEEEER mooie duikplaatsen. Nadeel van Tacloban is dat als je verder reist naar Bohol dat je over land ofwel naar Ormoc ofwel naar Bato moet. Bato is te verkiezen boven Ormoc omdat je in Bato een snelle ferry hebt naar Ubay. VanUbay kan je dan in een klein busje stappen om verder te reizen naar Tagbilaran en eventueel verder naar het schiereilandje Panglao waar er duikmogelijkheden zat zijn. De transfer van Ubay naar Tagbilaran duurt ongeveer twee uur en dat gaat met zo een ´van´ zeer vlot en is best betaalbaar. Transfer door de lucht gaat altijd via Manila!!! Bohol heeft een uitgebreid assortiment aan bezienswaardigheden.

Hallo Willy,

Tussen Tacloban en Bohol (Panglao) hebben we nog 4 nachten vrij. Zou jij iets anders reserveren dan Bohol (Anda) ? Er zijn nog diverse opties: Macrohon (is dit een goede periode om er te duiken), of Cebu, of iets anders misschien ?

Graag jou suggestie
thx
conny

Als je van Tacloban naar Bohol gaat en je passeert toch Cebu, en je wil als het mogelijk is duiken, dan kun je die overblijvende dagen misschien in Asian belgian Resort in Moal Boal doorbrengen, als het weer goed is kan je er duiken, en misschien heb je na een tijdje  :smiley-philippines: wel zin in echte Belgische frieten ...want dat hebben ze daar, en ze zijn echt lekker ....

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

conny

Eindelijk weer wat tijd gevonden om onze reis van juli voor te bereiden.
Uiteraard brengt dit weer wat vragen met zich mee. Ik hoop dat jullie mij nog eens kunnen helpen.

We vertrekken dus van uit Tacloban en zouden graag naar Surigao Islands gaan. Van daar gaan we dan naar Bohol.
Maar de vraag is dus nu hoe geraken we er, ik heb geen zin om eerst van Tacloban naar Manilla of Cebu te vliegen en dan van daar uit naar Surigao City waar we dan de boot kunnen nemen. Zo zijn we ook meer dan een dag onderweg en zien we ten slotte enkel vliegtuigen en -havens.

Ik geeft dus de voorkeur aan de reis via land en boot.

Van uit Tacloban vertrekken er bussen naar Surigao City. Alleen vind ik niet op welke tijdstippen dat deze vertrekken. We zouden ten laatse om 11u30 op de Macapagal Pier in Surigao City moeten zijn om de ferry naar Surigao Islands te halen.

Kan iemand mij helpen ?

groetjes
Conny

Ronny55

Vroeger al eens met de motto naar tacloban geweest wat ik me zo kan herinneren zijn er vanaf leyte 2x per dag een ferry 10 am en 4 pm maar de vaart duurd 4 uren....Hoewel ik toen al hoorde dat er sprake was van een ferry haven meer naar onder van leyte zodat de vaart nog maar 2 uren zou zijn , maar precies weet ik het niet....das allemaal 4 jaar geleden. Ik ga in ieder geval eens bij de plaaselijke motorclub proberen juiste informatie te krijgen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.