Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

smoky mountains ( pictures re-upped )

Gestart door ganda, zondag 26 februari 2012, 19:37:39

Vorige topic - Volgende topic

ganda

Een 20-tal jaren geleden ben ik bij mijn eerste bezoek aan de Filipijnen naar smoky mountains geweest.
Enorm confronterend met  in wat een luxe wij leven was het wel.
De foto's zijn geen denderende kwaliteit gezien ze niet digitaal zijn ( en ontwikkeld in Manila )


Op weg naar smoky mountains:





De smoky mountains:









Als ik in Belgiƫ vertelde dat er zelfs een kerkje op dat stort stond werd ik ongelovig bekeken. Ok, het was geen kathedraal maar er stond een kerkje.




Cosyns Guy

Citaat van: ganda op zondag 26 februari 2012, 19:37:39

Een 20-tal jaren geleden ben ik bij mijn eerste bezoek aan de Filipijnen naar smoky mountains geweest.
Enorm confronterend met  in wat een luxe wij leven was het wel.
De foto's zijn geen denderende kwaliteit gezien ze niet digitaal zijn ( en ontwikkeld in Manila )


Op weg naar smoky mountains:





De smoky mountains:









Als ik in Belgiƫ vertelde dat er zelfs een kerkje op dat stort stond werd ik ongelovig bekeken. Ok, het was geen kathedraal maar er stond een kerkje.




Tja,soms beseffen we gewoon niet hoe goed we het hebben hier in Europa.
Bij mijn eerste bezoek in de  :smiley-philippines: zijn de schellen ook van de ogen gevallen.
En toch,ondanks al de problemen en miserie in de  :smiley-philippines: had ik het idee dat ze er toch " gelukkiger " lijkten dan hier in Europa
maar dat kan misschien enkel een idee van mij geweest zijn.

ganda


Ik moet er wel bij zeggen dat ik toen echt risico heb gelopen zonder het te beseffen. In het begin dat ik op het stort rondliep keek men wel op maar men liet me begaan. Het was pas een tiental minuutjes later dat men geld begon te eisen. Mijn schoonzus zei:" geef geen geld want dan komen ze allemaal en geraken we hier nooit heelhuids weg."
Wijselijk hebben we dan maar onze schup afgekuist ( tegen mijn zin want ik wou nog meer foto's nemen niet beseffend hoe gevaarlijk die situatie was ) We hadden wel een gewapende guard bij die enkele meters verder een babbeltje sloeg met de mensen, maar als het erop aan kwam zou die toch niet veel hebben kunnen doen.


jajest

ik ben er ook geweest in 1992 en toen ik net als jij wat fotos stond te nemen vanaf de straatkant kwm een radio reporter op me af stelde me wat vragen, live op antenne, over hoe wij omgingen met ons afval en de verwerking ervan. Wat ik me afvraag... bestaat smokey mountains eigenlijk nog? ik heb ooit eens horen zeggen dat dat een doorn was in het oog van de regering en dat ze dat hebben laten opkuisen. Weet niet of het waar is.

marc


ganda

#4
Citaat van: jajest op zondag 26 februari 2012, 21:06:28
ik ben er ook geweest in 1992 en toen ik net als jij wat fotos stond te nemen vanaf de straatkant kwm een radio reporter op me af stelde me wat vragen, live op antenne, over hoe wij omgingen met ons afval en de verwerking ervan. Wat ik me afvraag... bestaat smokey mountains eigenlijk nog? ik heb ooit eens horen zeggen dat dat een doorn was in het oog van de regering en dat ze dat hebben laten opkuisen. Weet niet of het waar is.

marc



Ik stond niet op de straatkant, maar echt op het stort. Zou ik nooit meer doen.

Enkele jaren later hebben ze het stort gesloten en hebben ze al de bewoners in betonnen blokken gestoken.
Met een Belgische organisatie die het project steunde heb ik deze ook bezocht.
Een blok was 3 verdiepingen hoog en bevatte 120 appartementjes van 4meter op 4meter.
Ik heb een paar foto's van die blokken ( zijn nog niet ingescand ) en zal ze hier later posten.
Foto's van de appartementjes mocht ik van de organisatie niet nemen.

Als ik me goed herinner noemde die oganisatie "ERDA" en werkte met subsidie van het Provinciebestuur Antwerpen.


Tinulang_Manok

Citaat van: Cosyns Guy op zondag 26 februari 2012, 20:43:03
Tja,soms beseffen we gewoon niet hoe goed we het hebben hier in Europa.
Bij mijn eerste bezoek in de  :smiley-philippines: zijn de schellen ook van de ogen gevallen.
En toch,ondanks al de problemen en miserie in de  :smiley-philippines: had ik het idee dat ze er toch " gelukkiger " lijkten dan hier in Europa
maar dat kan misschien enkel een idee van mij geweest zijn.

Toen mijn asawa ongeveer een jaar in :eu: was heb ik dat eens gevraagd, volgens haar zijn wij in :eu: rich in money but poor in happiness.
Amare et sapere vix deo conceditur

* Moderator

[mod]Mogen we jullie er nog eens op attent maken wat betreft citaat/citeren.Zeker in topics met veel foto's. 13. Gebruik van citaten uit andere berichten.Citeer geen hele berichten maar hoogstens de zin of uitspraak waarop u reageert of de desbetreffende foto. :thumb:[/mod]

Digos

Citaat van: Tinulang_Manok op zondag 26 februari 2012, 21:51:59

Toen mijn asawa ongeveer een jaar in :eu: was heb ik dat eens gevraagd, volgens haar zijn wij in :eu: rich in money but poor in happiness.

Die ervaring heb ik ook al meegemaakt is heel simpel....

Ga hier niet over uitbreiden, heb dat geklasseerd onder, geld verdienen en niks te kort komen of anders de hele dag op je gat zitten.....onder dit laatste voel ik me ook heel gelukkig hoor.

Vul de rest zelf maar in!!!

LIVE ONCE - LIVE IT

ganda

#8

Squatters langs de weg naar smoky mountains






ganda

#9
squatters aan de rivier naast smoky mountains