Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

pakket verzenden naar filipijnen.

Gestart door boky, dinsdag 13 maart 2012, 10:58:48

Vorige topic - Volgende topic

boky

Een goede dag iedereen , ik zou een pakketje willen verzenden naar men vriendin in de filipijnen.

Ik heb al eens op de site van DHL gekeken maar komt toch duur uit (125â,¬ voor 2 kg in kleine doos, wat meer kost dan de inhoud  :ikkeniebegrijp: )

Zo meschien hebben hier mensen ervaring met verzendingen , of weten beter bedrijven die dit doen , of wat ik mis doe bij DHL.

alvast bedankt ,

mvg Boky

josv

Boky, welkom in de wondere wereld van de balikbayan-box !! Klik even op de banner van Eljo hier ergens bovenin en leef je uit !  :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Budgie

@ Boky als je vlak bij Nederland woont Verzenden via een postagentschap van de PTT Kosten iets minder dan â,¬20 indien je het zonder track en trace verstuur. En die werkt op de Filippijnen toch niet Kan je alleen zien dat hij in Manila komt.
Wel zorgen dat je de juiste Zipcode weet en je vriendin na 14 dagen naar de postmanager sturen.
Want bezorgen is vaak het probleem.
Getting older beats the alternative -dying young

Quezonboy

Hoi

Als je iets van de Filipijnen naar Nederland wilt sturen kost dat bij DHL in totaal zo'n 100 euro (waaronder 25 euro zendingskosten). Ik stuur het via Phil4.you 30 euro voor 25 kg of 79 euro voor 50 kg.

Budgie

Citaat van: Quezonboy op woensdag 14 maart 2012, 08:31:53
Hoi

Als je iets van de Filipijnen naar Nederland wilt sturen kost dat bij DHL in totaal zo'n 100 euro (waaronder 25 euro zendingskosten). Ik stuur het via Phil4.you 30 euro voor 25 kg of 79 euro voor 50 kg.

Ik denk dat je van Nederland naar de Filippijnen bedoel En op hun website kost 25 kg â,¬50.-naar Manila
Getting older beats the alternative -dying young

Quezonboy

Citaat van: Budgie op woensdag 14 maart 2012, 21:23:57
Citaat van: Quezonboy op woensdag 14 maart 2012, 08:31:53
Hoi

Als je iets van de Filipijnen naar Nederland wilt sturen kost dat bij DHL in totaal zo'n 100 euro (waaronder 25 euro zendingskosten). Ik stuur het via Phil4.you 30 euro voor 25 kg of 79 euro voor 50 kg.

Ik denk dat je van Nederland naar de Filippijnen bedoel En op hun website kost 25 kg â,¬50.-naar Manila
Nee precies als ik het zeg van de Filipijnen naar Nederland wat betreft DHL.

josv

Citaat van: Quezonboy op donderdag 15 maart 2012, 00:04:51
Nee precies als ik het zeg van de Filipijnen naar Nederland wat betreft DHL.

Dat was de vraag niet.......

Phil4.you is ook een BB-verstuurder. Is altijd goedkoper dan DHL ofzo.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Baron

 :hoedjeaf:


Ik zou ook adviseren maak van de nood een deugd. Stuur een balikbayanbox en voor iets meer geld hoef je dan ook nauwelijks meer op plaats of gewicht te letten.
Hou wel rekening met het wat ruwer hanteren van die boxen. Pak alles erin goed in, in plastic folie en ook de box zelf met plastic folie en dan dichtplakken.

Kijk voor inpakmaterialen eens in een verhuiswinkel.

Tip voor evt. meelezende balibayan boxen verzend firma's: als je toch een bb box moet bezorgen bij een klant (om hem te laten vullen en hem later oppikken, breid dan je assortiment uit met inpakmaterialen zoals bubbeltjesplastic, geribbeld karton, goede tape en tapehouders. Zelf heb ik ooit voor 300 gulden van dat soort spullen ingekocht, dus grote rollen. Dar heb ik zeker 20 jaar en 4 verhuizingen plezier van gehad.

Stuur je spullen op naar de Ph, en later ga je op bezoek met je koffer gevuld met chocolade en andere Mitbringsels dan kun je als je terug vliegt je lege koffer weer opvullen met die bubbeltjes plastic en zo, die je gebruikt had in de balikbayan box. Zo kan een oud stereootje dat bij jou in een hoek van de rommel cq logeerkamer staat weer een hele Barancay gelukkig maken.

:atyourservice: :atyourservice: :atyourservice:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

vvjoris

Alleszins Balik Bayan box als het niet dringend is.
Vanuit  :belgiesmiley: met BPost goedkoopst, maar problemen gegarandeerd als ginder met Philpost uitgeleverd wordt, maar soms wordt het doorgegeven aan DHL
UPS, TNT en DHL allemaal ongeveer even duur, dus allen doen als 't dringend is en zorgen voor niet teveel gewicht.
Voor iets groter en toch dringend eens gaan zien om uit UK met LBC te sturen, die hebben daar een office geloof ik, combineren met weekendje Londen of zo...
Trouwens UPS, TNT en DHL zijn allemaal goedkoper vanuit UK
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.