Telefoonnummers Belgische ambassade in Manila

Gestart door tbennekik, maandag 4 juni 2012, 15:19:31

Vorige topic - Volgende topic

tbennekik

Hallo,

Weet iemand van jullie hoe het juist zit.

Op de website van de ambassade staat duidelijk het volgende vermeld:

Afspraken voor het indienen van een visumaanvraag (nummers enkel te bereiken vanuit de Filippijnen)
Ø        1 909 1014545 (PLDT alleen via landlijn of SMART mobile phone)
Ø        1 903 1014545 (Bayantel alleen via landlijn)
Ø        1 900 1014545 (Globe landlijn en GLOBE mobile phone)

Onze pleegdochter heeft een Smart mobile phone en probeert reeds dagen via het bovenvermeld nummer de ambassade te bereiken voor een afspraak, maar de liin geeft steeds een bezettoon.

Heeft iemand enig idee? Of speelt men gewoon met de mensen hun voeten door de hoorn van de haak te leggen.

Dank bij voorbaat


tbennekik

Luke

Ik heb het Globe nummer "1 900 1014545" eens gebeld vanaf mijn cellphone en ik krijg een automatische operator.
Ben je zeker dat ze het juiste nummer belt? Smart: "1 909 1014545" (zonder "02" of "0" ervoor!)

O.B.Bommel

Smart lag er de laatste 2 maanden behoorlijk lang uit, er waren veel storingen. Ik had maar dual SIM, dan deed er tenminste een het.
Maar als je af en toe de telefoon aan en uit zet pakte hij de Smart weer op.

Je denkt dat het dan alleen bij de ontvanger is, maar het is ook andersom, het lijkt dan net of je verbinding hebt.

Globe heeft momenteel een goedkope SIM, ik vond het wel handig die dubbele sim.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

tbennekik

Hi Luke,

Gebruikte jij 02 of 0 voor het nummer 1.

Ter info: onze pleegdochter belt vanuit Negros. Ik weet niet of dat enig verschil maakt. Ze heeft met haar Smart phone wel al het algemene nummer van de ambassade gebeld en geen enkel probleem. Ze belt ook naar mij in België en eveneens geen probleem.

Groeten

tbennekik

Luke

Zoals ik al zei: GEEN prefixes! enkel het nummer zoals het op de website staat waar ook je zit in PH!

tbennekik

Tot nu toe heeft ze dat gedaan, alleen steeds een bezettoon.

Ik heb gemaild naar de verantwoordelijke voor de visa Mevr. Glineur, maar die antwoord niet eens op mijn email.


groeten

tbennekik

josv

waarom probeert ze het niet eens via landline ? Veel sari-sari stores hebben er een. en goedkoop ! maar wel het juiste nummer bellen  :biggrinn:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

josv

Citaat van: Luke op maandag  4 juni 2012, 16:00:23
Ik heb het Globe nummer "1 900 1014545" eens gebeld vanaf mijn cellphone en ik krijg een automatische operator.
Ben je zeker dat ze het juiste nummer belt? Smart: "1 909 1014545" (zonder "02" of "0" ervoor!)

consumenten test gedaan : 5 seconden geleden geprobeerd met smart mobile vanuit Davao City. Kreeg meteen die automatische tante aan de lijn. Uiteraard geen prefix !!!!! Je bent me 5 peso schuldig  :lachen:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Luke

Misschien is de pleegdochter met jouw voeten aan het spelen ....  :biggrinn:

tbennekik

Neen, van dat laatste is zeker niet het geval.

Wat betreft de prefix, die "1" is toch geen prefix

Luke

http://www.pldt.com.ph/products/business/voice/premium/Pages/Premium%20Services%20offers.aspx

Op bovenstaaande website van PLDT staat het nummer voor BE Embassy: 1909-101-4645
Op de BE website staat 1 909 1014545