Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Serieus geluk gehad....

Gestart door Fonzie3300, woensdag 6 juni 2012, 14:12:49

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Nou Fonz, je bent door het oog van de naald gekropen. Hoop dat je nog wel rustig kan slapen, zeker nu je weet dat men misschien terugkomt. Maar hoorde je vrouw ook niets of was die niet thuis?  Die window-grills geven een verkeerd gevoel van veiligheid, want die kunnen ze makkelijk open zagen en je moet natuurlijk wel eruit kunnen als er brand uitbreekt. Twee honden, een in en een ander buiten het huis  (in verband met evt vergiftiging), lijkt nog wel het beste. Misschien is ook elektronische beveiliging een optie, inbrekers houden niet van sirenes en veel licht.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

#11
Citaat van: Kano op woensdag  6 juni 2012, 16:55:36
Nou Fonz, je bent door het oog van de naald gekropen. Hoop dat je nog wel rustig kan slapen, zeker nu je weet dat men misschien terugkomt. Maar hoorde je vrouw ook niets of was die niet thuis?  Die window-grills geven een verkeerd gevoel van veiligheid, want die kunnen ze makkelijk open zagen en je moet natuurlijk wel eruit kunnen als er brand uitbreekt. Twee honden, een in en een ander buiten het huis  (in verband met evt vergiftiging), lijkt nog wel het beste. Misschien is ook elektronische beveiliging een optie, inbrekers houden niet van sirenes en veel licht.


Leuk als dat goed werkt want ergens in 2003 kocht ik deze instalatie in Makati, maar als ik een vals alarm zou krigen wordt de hele buurt in een straal van 400 meter wakker en ze kunnen het hier niet maken en als ze (toen) van Makati moesten komen was dat peeeeperduur want je moest ook hun hotel betalen.





Twee stuks


5 stuks, maar twee kapot door lekkende batteries...... :negatief: :negatief:


Deze "sensors" hebben geen last van lekkende batteries.............. :thumb: :thumb: (bij een vriend)


Dan moet je nog langs de security guard...............(Abu-Sayaf member, zonder panty).......... :crazy: :crazy: :crazy:

yepyep

Ja, daar ben ik weer, maar ik voel me heel veilig hier in mijn condominium complex met security.

Vind het overigens zeer klote dat je nu deze ervaring achter de rug hebt Fonzie3300. Als je de mogelijkheid hebt, dan zou ik verhuizen naar een beter beveiligde omgeving.


Cosyns Guy

Citaat van: bananacreek op woensdag  6 juni 2012, 16:30:16
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag  6 juni 2012, 15:44:48
Citaat van: bananacreek op woensdag  6 juni 2012, 15:40:40
Citaat van: Fonzie3300 op woensdag  6 juni 2012, 15:11:53
Simpel antwoord .. vertrouw niemand, dan leef je het langst hier in de Fil.

Fons


BEN IK HET IN PRINCIPE HELEMAAL MET U EENS.........MAAR IK NEEM AAN DAT ZULKS OOK GEBEURT IN  :nederlandsevlag: EN  :belgiesmiley: DEZER DAGEN?

http://thepiratebay.se/torrent/7304353/Overtreders.S03E08.NL.x264-SHOWGEMiST



Gebeurd overal...verleden week in Spanje,900 lt mazout geklauwd terwijl ik lag te slapen...in Frankrijk,hetzelfde,200 lt met mijn vrouw en 2 kleine keffers in de truck,niks gehoord.
Hier,waar ik woon,al 3 maal geprobeerd in te breken tijdens onze afwezigheid...enz...enz....besluit: Het is nergens meer veilig.

WAT IS NU WEER EEN MAZOUT ?.................... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :weetikniet:

GRIEKSE EUROS OF ZOIETS?............................AHHHH...NU WEET IKHET WEER BENZINE OF DIESEL? :lachen: :jajaja:

Diesel Creek  :lachen: :lachen:

Digos


Als ik het topic nog zo eens overloop, en lees, vallen er wel heel wat vraagtekens nu.

De dieven wisten blijkbaar heel goed hoe makkelijk binnen te komen.  :ikkeniebegrijp:

Blijkbaar was er toch iemand op de hoogte van het flut slot.

Bij ons was het één hond binnen de gate en twee outside, maar dat geeft ook geen 100% garantie, maar toch als één van hen een kik gaf was ik wakker.....

Subdivision met gard.......ha ha ha dat is pas lachen, daar rekende ik helemaal niet op. Had meer vertrouwen met de honden.

Niettemin is je verhaal een kippevel moment dat niemand wil mee maken
LIVE ONCE - LIVE IT

Digos


Wat creek aanhaalt met een alarminstallatie haalt ook niks uit.

De meter (stroomtoevoer) staat altijd buiten.....één draadje doorknippen en je zit in het donker en zonder je alarm.....

Guards van de subdivision???? daar heb ik ook men vragen bij.
LIVE ONCE - LIVE IT

Fonzie3300

Je kon vanop straat zien dat die grille slechts met een prutsslot dicht was en dat raam bevond zich bovendien in een nogal donkere hoek van het huis.  Fout nummer 1, we hadden die hoek 's nachts moeten verlichten.

Die inbrekers kenden onze routines, wisten waar ze over de fence konden, wisten dat mijn vrouw 's nachts werken is (call center) en dat de hond opgesloten is 's nachts. Die hebben dus ons huis grondig verkend vooraleer ze hun move gemaakt hebben. Niet moeilijk want je kan vanop de straat heel de voorkant en een deel van de zijkanten van ons huis zien daar het hoger dan de straat ligt.

Onze Mechelaar hielden we 's nachts opgesloten omdat ze erg lawaaierig is en op elke voorbijganger reageert en we dus bang waren dat ze de hele buurt konstant zou wakker houden met haar geblaf. Fout nummer 2.  We laten haar 's nachts buiten nu en vanaf vandaag komt er een hondentrainer van een politieschool om haar te trainen als waakhond. 

Qua fire escape. Dat prutsraampje was nooit geschikt om als fire escape te dienen, te klein, te moeilijk om uit te klauteren, dus we hebben het dichtgelast. We hebben drie buitendeuren (aan 3 verschillende zijden van het huis) en twee grote terrasdeuren (ook aan 2 verschillende zijden van het huis).  Ingeval van brand hebben we altijd wel een uitweg door 1 van die deuren.

De eigenaar van het huis heeft haar workers hier gestuurd om de fence met prikkeldraad te verhogen. Dat zou vandaag klaar moeten zijn. Het gaat er uit zien als een gevangenis maar als het inbrekers buiten houdt, who cares.  We laten de buitenlichten aan nu en gaan een aantal motion detectoren met geluid en licht plaatsen. De village guards doen meer patrouilles en zijn veel strikter aan de village gate nu, maar lang gaat dat natuurlijk niet duren.

Mijn vrouw en ik hebben vannacht geen oog dichtgedaan. Het gaat wellicht nog effe duren voor we ons weer een beetje veiliger voelen.  Het besef dat je potentiele moordenaar naast je bed stond is erg ontnuchterend.

Fons

bananacreek

Citaat van: Digos op donderdag  7 juni 2012, 00:37:38

Wat creek aanhaalt met een alarminstallatie haalt ook niks uit.

De meter (stroomtoevoer) staat altijd buiten.....één draadje doorknippen en je zit in het donker en zonder je alarm.....

Guards van de subdivision???? daar heb ik ook men vragen bij.


Nee, dat klopt niet want er is een 12V accu backup en zodra er een brownout is of iemand knipt de draden door dan werkt het alsnog............... :jajaja: :jajaja:

Ketelbinkie

Geluk en geluk = 2. Als je maar 1 hond hebt, zou ik hem nooit buiten laten met het oog op vergiftigen enz. Wat er buiten gebeurt, zal je een zorg wezen. Op het moment dat men aan sloten, grills enz. begint te rommelen, duurt het altijd nog even voor men echt binnen is. In de tussentijd zal de hond aanslaan en net zo lang blijven blaffen tot jij verschijnt; zeker een Mechelaar. Belangrijk natuurlijk dat grills en sloten van deugdelijke makelij zijn. Dus geen gepruts zoals b.v. grills verankerd met een betonspijker maar degelijk in het beton gestort en uiteraard ook geen grills met een dikte van een luciferhoutje. Een elektronische alarminstallatie kan je ook op een accu aansluiten in plaats van op het lichtnet wat men kan saboteren. Een infrarood bewegingsalarm in combinatie met magneet en schokdetectoren dat alles aangesloten op een centrale met sirene vormt een betrouwbaar alarm ingeval van. De sirene binnenshuis zodat een eventueel vals alarm niet de hele barangay onnodig wakker maakt.
Een vuurwapen op naam van je vrouw hoeft echt niet lang te duren. Hebt het ooit hier in Dumaguete bij een 2-tal gunshops nagevraagd en aanvraag vuurwapenvergunning hoeft meestal niet langer te duren dan 2 tot 3 weken. Als de buitenverlichting de omgeving goed verlicht is dat nog een extra aanvulling die potentiële inbrekers kunnen doen besluiten elders hun slag te slaan.
Zoals al eerder opgemerkt: it's fun in  :smiley-philippines:

Luke

Ze wisten dat er juwelen in het huis waren en waar die juwelen lagen!!
Ik zou maar eens terugdeneken aan wie dat allemaal verteld is. Ook in het callcenter!
Als je een huishoudster heb, DIRECT vervangen! En wie in de familie heeft een "verleden"?

Ik vertik het om dure juwelen te kopen. Ze moet maar kontent zijn met goedkopere (of nep) juwelen.
Er is niks te vinden hier van hoge waarden buiten een hoop computers, goedkope laptops en ouwe TV.

Aan de andere kant van de straat bouwd men een huis, dus veel bouwvakkers die een goed zicht op onze woonst hebben.
Gelukkig hebben we geen vaste routine. Ik ga weg, na 5 minute of 1 uur of later, terug. Hetzelfde met de rest dat hier woont.