Eigen zaak starten in de Filipijnen (Bed and Breackfast omgeving Ilo Ilo)

Gestart door LeslieH, zaterdag 8 augustus 2015, 01:26:55

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Citaat van: Luc op maandag 10 augustus 2015, 20:34:26
Citaat van: Pinocchio op maandag 10 augustus 2015, 19:31:23
Het staat allemaal op de website van de Bureau of immigration.
RECOGNITION AS FILIPINO CITIZEN

http://www.immigration.gov.ph/services/citizenship-retention-and-aquisition/recognition-as-filipino-citizen

Ja en dat is dezelfde link die ik al heb gegeven. Bijlange niet zo makkelijk en snel als zomaar een oath taking en kan alleen op de BI in Manila. Meerderjarige moet dat daar persoonlijk aanvragen. Je moet met enkele maanden ertussen 2 keer voor een rechter verschijnen etc. Reken maar op minstens een jaartje eer alles rond is. Te beginnen met een late registration of birth op de ambassade.

Ja en dat is dan nog maar het officiele gedeelte, want in de Filippijnen moet je wel nog rekening houden met enkel "bijkomstigheden"
De persoon die de juiste handtekening moet zetten is bijvoorbeeld
-afwezig
-ziek
-op reis
-moet opleiding volgen of geven
-APEC seminar bijwonen over corruptie
-afwezig wegens workaholic stress
-brandschade in werk- of prive omgeving
-waterschade door typhoon
-overgeplaatst
-gepromoveerd of gedegradeerd
-heeft politieke verplichtingen
- ...

En dus kan het nog wel een jaartje langer duren


LeslieH

Hoi Iedereen

Dank u wel voor de massale reacties.
Ik lees veel tegenstanders maar ook enkele voorstanders.

In ieder land scheelt inderdaad iets, maar het is inderdaad wel zo dat ze in België en Nederland veel cynischer zijn opgesteld qua mentaliteit.
Mensen willen graag altijd iemand anders hun ongelijk bewijzen, want zij hebben altijd gelijk. Mensen vergeten tegenwoordig eerst te keren voor hun eigen duur voor alleer ze voor iemand anders hun deur gaan keren. (Wel niet iedereen is zo, er zijn nog vele die verdraagzaam zijn, en respect hebben voor elkaars mening, en alles op een fatsoenlijke manier overbrengen, ipv altijd in de aanval te gaan om iemand terecht te wijzen, wanneer iemand fout is is iemand fout en terecht dat je het aankaart, maar je kan het op een andere manier overbrengen ipv dit op een spotetende denigrerende manier te doen.)
Ik wil mijn dochter ook niet laten opgroeien in een mentaliteit waar ze vereenzamen door alleen maar achter een scherm gekluisterd te zitten en in een onrealistische wereld leven, omwille dat Hollywood het zo voorschrijft. In een maatschappij waar geld en luxe belangrijk is en uitblinken ten opzichte van een ander.
Mensen tegenwoordig (ik zeg wel niet iedereen) vergeten dat iedereen geboren wordt en sterft ooit, dus in andere woorden iedere mens is ongeacht van waar ze komen hetzelfde.
Jongeren tegenwoordig (ik zeg wel niet alle jongeren) weten niet wat waarden en normen zijn, hebben geen respect, en zo wil ik mijn dochter niet opvoeden.
Ik zie veel kinderen en jeugd de verkeerde kant opgaan, ligt het aan opvoeding, de school, de vrienden, de maatschappij... Buh wie zal het zeggen...

Ik ben opgevoed met waarden en normen en respect voor anderen, zolang je een dak boven je hoofd hebt, je bent gezond en gelukkig, heb je de rest van materialisme niet nodig, dus deel je liever je geluk met anderen.

Een ding is voor mij duidelijk ik blijf niet met mijn gezin in Belgïe wonen. Wordt het niet de Filipijnen dan wordt het een ander land. maar zoals ik als zei waar in welk land scheelt er niks, tis maar waarmee je zelf content bent, wat jou waarden en normen zijn, in hoeverre je ingesteldheid is op luxe.
Voor ons is het belangrijk dat we omgeven worden door natuur, omgeven worden door een goede mentaliteit van mensen, een goede ingesteldheid van waarden en normen, luxe mag er zijn maar men moet niet overdrijven, als mijn buurman een BMW Z3 voor de deur heeft staan zal ik zeker hem niet overtreffen door de dag erna een BMW Z4 voor de deur te plaatsen.

Ik heb vroeger in Denemarken gewoond en gewerkt daar is het leven enorm duur 7.00 euro voor een pint bier (ok waren wel bokalen van glazen) de lonen waren daar wel gecompenseerd maar de mensen waren daar ook veel gelukkiger waarom, ze werkte voor te leven, ze werkte niet voor de luxe, ze genoten van ieder moment en deelden hun geluk met andere, heeft hun buurman een BMW Z3 voor de deur, proficiat buurman het is u van harte gegund dat u een BMW voor de deur heeft, ik geef liever mijn geld uit aan een BBQ te geven voor vrienden en familie.
Waarom ik er nu niet meer werk? Was maar een tijdelijk contract voor een tijdelijk project. Spijtig want was een toffe ervaring.

Ivm de school, een goede opleiding is belangrijk, maar wat nog belangrijker is in een later leven voor mijn dochter is de wilskracht om te vechten en je doelen nastreven en een goede mentaliteit. Wil je echt rijk worden int leven dan moet je een egoïst zijn, en mensen uitbuiten die voor je werken en een hart van steen hebben. Kijk eens rond en kijk eens naar de ingesteldheid van de rijken (wel niet allemaal want ik ken er ook vele die een aardige duit verdienen, die hunzelf veel kunnen permitteren, maar deze graag delen met vrienden en familie) De meeste rijken zijn zo egoïstisch en zijn nooit gelukkig want ze willen altijd maar hun grenzen verleggen en willen altijd meer en meer. en voor hun geweten te sussen organiseren ze af en toe eens een benefiet of schenken ze wat geld aan een of ander doel. Maar als je hun vraagt of ze echt gelukkig zijn, nee want ze kunnen alles met geld betalen maar het enigste wat ze echt graag willen en niet Kunnen betalen is eerlijke mensen in hun leven, mensen die hun accepteren voor wie ze zijn en niet voor de persoon met het geld.


OK nu ben ik wel even ff uitgeweken van het topic, ff terug bij de hoofdzaak een Bed and breakfast opstarten in het buitenland.


IVM nationaliteit, deze is bevraagd en wordt in orde gemaakt. dus hierover mag het topic gesloten worden.
IVM school, hier zijn diverse meningen over, maar zoals ik al zei de beste opleiding is niet altijd de goede opleiding. Tis vooral de wilskracht en mentaliteit die er achter zit, en als mijn dochter op latere leeftijd wilt verder studeren in een ander land mag ze dit van mij gerust. Zolang ze een degelijke basis kennis heeft is dit voor ons voldoende, maar tegen die tijd evolueert de leerstof weer. Maar dat is nog heel vel weg, ze is nog maar vier maand oud. Dus hierover mag het topic ook gesloten worden.


Waar dien je bouwaanvragen in te dienen?
Waar dien je met je business plan toe te gaan voor een goedkeuring?
Welke verzekeringen dien je allemaal aan te sluiten?
Hoe zit het met medische zorgen enzoverder, Belgïe is op dat vlak een luxe land dat weten we, maar heeft de Filipijnen iets gelijkaardig.


Groetjes leslie