Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wonen en werken op de Filippijnen

Gestart door mcfly, zondag 24 juni 2012, 19:48:03

Vorige topic - Volgende topic

Bulldozer

Is het hier niet veel te warm om te werken?!?  :lachen:

Dat je zoon in het buitenland werkt snap ik inderdaad wel Pjottr, ik vind het eigenlijk verrassend dat je andere kinderen hier nog werken. Willen die niet naar het buitenland of Nederland?

Pjottr

#11
Mijn dochter wil wel maar ik heb er moeite mee. Zag zo net weer op FB hoe een Filipijnse misbruikt en geterroriseerd wordt door zo'n idiote mohammedaan daar in Kuwait
Moet er niet aan denken dat dit ook bij haar gebeurd. Ook zijn hier veel corrupte jobagencies  met dubbele agenda's en legio Filipino's hebben een groot probleem
Krijgen niet het salaris dat ze is beloofd.Enfin je kunt er genoeg over lezen in de pers hier.
Lendle mijn andere zoon heeft veel geluk gehad . Heeft een strenge werkgever maar doet niet aan fratsen als je begrijpt wat ik bedoel.

Ja verder hebben ze een job maar het is hard buffelen voor een grijpstuiver. Ziek??? Wat is dat ??? gewoon werken tot je niet meer kan en dan stopt ook je salaris weet je.
Wat als je vrouw en kindertjes hebt?  Hier is geen Sociaal Vangnet zoals in Ned waar je tot nu toe nog steeds terug kan vallen.  Wordt wel afgebouw en afgeroomd, maar het is er nog steeds. Hier is het NIHIL

Warm ? Ja maar daar zijn ze aan gewend
Gr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Pjottr

Citaat van: Kano op dinsdag 22 januari 2013, 04:17:02
Trucks vallen onder de anti-dummy law van de Filipijnen, waarbij het verboden is bestaande regels en voorschriften te omzeilen. Zolang het goed gaat is er niets aan de hand, maar er hoeft maar 1 kwaadwillende te zijn en dan hang je. En er zijn heel wat jaloerse en op geld beluste Filipino's.Wees dus uitermate voorzichtig. Een gewaarshuwd man telt voor twee.  :hoedjeaf:
Precies. Hier kun je alles omzeilen en dan lijkt het allemaal ok. Maar owee als er iets gebeurd dan wordt al het geen je hebt geregeld en zelfs met en op advies advocaten en juristen,
bij een case in court "NUL and VOID" verklaard. Je bent gewoon alles kwijt.
Maar meestal snappen geld kijkers dat niet.Die denken dat het niet zo'n vaart loopt. Nou dat loopt het hier wel!!!!
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

O.B.Bommel

En dan ook nog eens meegenomen het arbeidsklimaat, verhouding werkgever-werknemer (maar ook een ondernemer heeft bazen, zijnde de klanten, vergeet dat niet).
In  :smiley-philippines: heeft de baas nog altijd gelijk, 19e eeuwse toestanden. Ik geloof niet dat je je als buitenlander daar gelukkig bij voelt. Mijn vrouw heeft er erg aan moeten wennen hier dat ze haar bek mocht opendoen, weliswaar met mate maar toch. Dat heb ik haar echt moeten leren. Nu zou ze niet meer terug kunnen (hoewel het blijft er altijd inzitten gezien sommige vragen die ik nog krijg) maar het is vaak ongelooflijk hoe makkelijk daar overheen gestapt wordt, ja, die roze wolk.

En je moet het maar leuk vinden als ondernemer voor zo'n arrogante dombo te zitten die je uitknijpt. Vooral als je met Chinezen te maken hebt en ik heb ooit Indiers in zaken meegemaakt, oef.... geld maakt niet alles goed, tenminste niet op die manier. Dat kruiperige van who is the owner dan kunnen we buigen brrrr....

Ik heb een kennis die het allemaal geprobeerd heeft en dan nog niet eens in PH, die is meer tijd kwijt met vorderingen proberen te innen dan met werken.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

vvjoris

Citaat van: Pjottr op dinsdag 22 januari 2013, 05:00:19
Joris schrijft â,¬ 1000 per maand. Dit lijkt me erg veel als je op de Payrol staat van een Filipijnse onderneming


Ik had inderdaad een job in 'mijn' sector (IT) voor ogen, en dan nog een als 'professioneel medewerker' , zoals ze dat in  :belgiesmiley: noemen. De uitvoerende niveaus hebben minder, zo ken ik een Filippijns webdevelopment bedrijf waar ze PHP 28.000 hebben, en werken onder gemengd Filippijnse-Europese normen, met wat betaald verlof (in de feestperiode's) en een vijfdagenweek. Ze moeten er effectief wel 12 uur per dag zijn ( de productiviteit van een 12-uur dag in  :smiley-philippines: ligt wel lager dan de productiviteit van een 8-uur dag in  :belgiesmiley:)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

O.B.Bommel

Citaat van: vvjoris op dinsdag 22 januari 2013, 07:01:14
...zo ken ik een Filippijns webdevelopment bedrijf waar ze PHP 28.000 hebben, en werken onder gemengd Filippijnse-Europese normen, met wat betaald verlof (in de feestperiode's) en een vijfdagenweek. ...
Nou, voor 2,5 x zoveel ging ik er nog niet werken.
12 uur per dag dan ook nog eens aanwezig zijn, kom je met donker thuis, dream on. Dan moet het wel errug gezellig zijn op je werkplek.
Wat zijn dat dan, "gemengd Filipijnse-Europeese normen"? Met "wat" betaald verlof? Ik heb hier 48 dagen en dan nog vrij opneembaar. Kan ik er nog 10 "bijkopen" indien nodig.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

vvjoris

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag 22 januari 2013, 07:27:41
Citaat van: vvjoris op dinsdag 22 januari 2013, 07:01:14
...zo ken ik een Filippijns webdevelopment bedrijf waar ze PHP 28.000 hebben, en werken onder gemengd Filippijnse-Europese normen, met wat betaald verlof (in de feestperiode's) en een vijfdagenweek. ...
Nou, voor 2,5 x zoveel ging ik er nog niet werken.
12 uur per dag dan ook nog eens aanwezig zijn, kom je met donker thuis, dream on. Dan moet het wel errug gezellig zijn op je werkplek.
Wat zijn dat dan, "gemengd Filipijnse-Europeese normen"? Met "wat" betaald verlof? Ik heb hier 48 dagen en dan nog vrij opneembaar. Kan ik er nog 10 "bijkopen" indien nodig.

Betaald verlof is als de werkgever betaalt terwijl je niet gaat werken. In BE is dat in principe 20 dagen per jaar + 10 wettelijke feestdagen. In de  :smiley-philippines: heb je feestdagen en misschien af en toe eens een dag. Het is nogal duidelijk dat 'gemengd' iets daartussen is.

Als je geen kwalificaties hebt die mijlenver boven het gemiddelde liggen in de  :smiley-philippines: dan is 2.5 keer zoveel een illusie.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

huisman45

Voeg citaat toe
.

En je moet het maar leuk vinden als ondernemer voor zo'n arrogante dombo te zitten die je uitknijpt. Vooral als je met Chinezen te maken hebt en ik heb ooit Indiers in zaken meegemaakt, oef.... geld maakt niet alles goed, tenminste niet op die manier. Dat kruiperige van who is the owner dan kunnen we buigen brrrr....



Uit ervaring van die Chinezen klopt wel een beetje,bazen zijn bazen geen weerwoord ,geld is alles en al de andere dingen
Maar als je wat bepaalde kwaliteiten hebt ,en niet die dertien in een dozijn universiteits diploma,s,ze worden ook laag gewardeerd in de wereld die scholen, kun je wat meer vragen als een ander heb zelf onderhandelt en verdien redelijk voor een gepensioneerde zeker,vergelijk het met europa doe ik het nog niet slecht.

En Ja Oli B niet iedereen is een rijksambtenaar die overgoten word met vrije dagen etc
andere hebben maar 3 weken vakantie. :lachen: :jajaja: :jajaja:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Yoshi

Als ik in de Filippijnen zou gaan werken, zou ik het waarschijnlijk eerder voor een internationaal bedrijf doen. Ik maak me ook geen illusies dat zulk een job vinden makkelijk is. Ik let namelijk wel op het loon en arbeidsvoorwaarden en als het mij niet aanstaat doe ik het niet. Het zou sowieso ook eerder voor 6 maanden tot een jaar zijn. Moest er iets moois uit de bus komen is dat mooi, zoniet dan is er ook geen ramp gebeurd  :floet:

Amice

Als men 3 talen vaardig is betaalt een callcenter en bv ook IBM hier naast het basissalaris P10000 per taal meer per maand, daarmee kom je dan toch in de richting van die P50-60000 per maand
Lage opleiding speelt dan bijna geen rol meer en hoger opgeleid is dan weer net te veel voor zo'n job, bezijdens IBM dan, daar kun je nog iets doorgroeien en een positie verdienen.

Werken voor een ambassade zou nog iets kunnen zijn buiten dit alles.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent