Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wonen en werken op de Filippijnen

Gestart door mcfly, zondag 24 juni 2012, 19:48:03

Vorige topic - Volgende topic

yepyep

Gedeeltelijk mee eens, zakendoen hier is leuk en zeker de moeite waard om te proberen. Let alleen op dat je met de juiste mensen handelt. Geld is alles hier en mensen zijn gek op geld en spelen daarom weleens smerige spelletjes.

Denk goed na wat je precies wilt doen. Als je weinig risico wilt lopen, probeer inderdaad iets in de food te doen, want dat kan best lucratief zijn. Alleen moet je product van goede kwaliteit zijn en de locatie (lees foot traffic) is uiterst belangrijk. En let op dat er geen tweede snackbar/kiosk wordt geopend die (bijna) hetzelfde product verkoopt.

Verder kan ik me voorstellen dat je je gaat vervelen als je hier een aantal weken niks doet, en vooral als je niet in je thuis omgeving bent. Dus heb inderdaad iets om handen.



mike-bel

veel waarheid in wat johan& elvie vertellen
als ge dan in de Filippijnen wilt gaan wonen moet ge iets om handen hebben om je te voorzien in dagelijkse behoeften, anders gaat ge je steendood vervelen en zullen je spaarcentjes smelten als sneeuw voor de zon

yepyep; overal ter wereld is geld gegeerd en mensen worden altijd bedrogen om hun centen afhandig te maken
ook in de westerse wereld

maar akkoord, pas op in de Filippijnen, als ze geld "ruiken"
en daarom is kapitaal om ginds een zaak te beginnen geen garantie op succes, integendeel, ge zou wel eens vlugger "bankroet" kunnen zijn als ge denkt

en mijn vrouw zeg altijd: whatever ge begint als business, als het goed draait zult ge in geen tijd voldoende concurrentie hebben, willen of niet


Johan En Elvie

Citaat van: Lenn op woensdag 23 januari 2013, 11:09:01
Niet mee eens.

En Lenn je bent blijkbaar de enige niet mee eens?
Kan je zeggen waarom?
Misschien heb jij wel andere dingen gedaan die helemaal het tegenovergestelde bewijzen.
er zullen wel mensen zijn waarbij het heel anders loopt maar wat ik plaats is voor het overgrote deel toch zo.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

Citaat van: yepyep op woensdag 23 januari 2013, 11:55:48
Gedeeltelijk mee eens, zakendoen hier is leuk en zeker de moeite waard om te proberen. Let alleen op dat je met de juiste mensen handelt. Geld is alles hier en mensen zijn gek op geld en spelen daarom weleens smerige spelletjes.

Denk goed na wat je precies wilt doen. Als je weinig risico wilt lopen, probeer inderdaad iets in de food te doen, want dat kan best lucratief zijn. Alleen moet je product van goede kwaliteit zijn en de locatie (lees foot traffic) is uiterst belangrijk. En let op dat er geen tweede snackbar/kiosk wordt geopend die (bijna) hetzelfde product verkoopt.

Verder kan ik me voorstellen dat je je gaat vervelen als je hier een aantal weken niks doet, en vooral als je niet in je thuis omgeving bent. Dus heb inderdaad iets om handen.



Yep Yep,

Dat is een beetje kortzichtig hé denk je niet.
Erop letten dat er geen 2 de snackbar komt in je buurt, concurrentie moet er zijn. Als er meerdere in dezelfde straat zijn trekt dit meer volk aan.
Jij moet er enkel voor zorgen een goede kwaliteit en service te bieden.
Leer je personeel om vriendelijk te zijn tegen alle klanten, wat ik daar al heb meegemaakt is dat ze bijna nooit vriendelijk zijn, een dank u kan er zelden vanaf na uw aankopen.
Ik ben zeker dat als je dit wel goed verzorgd dat de Filippijnen daar ook wel gevoelig voor zijn.
Laat de concurrentie dan maar komen.
Wat ik ook nooit zou doen is mijn prijzen naar beneden halen omdat de buur dit doet, ik zou mijn prijzen aanhouden ook al ben ik duurder vroeg of laat graaft die buur zijn eigen graf omdat hij niet meer uit de kosten komt.
Akkoord jij verkoopt dan een tijdje wat minder maar wat dan nog je hebt het toch niet echt nodig toch remember.
En als er bij u iets te beleven valt (lees vriendelijkheid, goed gesprekje wat animo) komen de klanten wel hoor.

Dat is daar de grootste fout die Filippijnen maken ze laten allemaal hun prijzen zo laag zakken dat ze er allemaal vantussen moeten of ze hebben een sponsor die steeds maar meer en meer geld in hun klein zaakje pompt want enkel dan kan het blijven duren.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

yepyep

#35
Ho ho, kortzichtig he? Tuurlijk, ik spreek uit ervaring, doe dit namelijk ook. Maar je mag zelf weten wat je met mijn informatie doet.

Als er iemand met dezelfde producten komt (in mijn geval food court in een kantorencomplex) dan merk je dat aan je sales.

Trouwens, je advies slaat kant nog wal, want je kent mijn situatie noch ervaring niet.

Johan En Elvie

Citaat van: yepyep op woensdag 23 januari 2013, 17:31:10
Ho ho, kortzichtig he? Tuurlijk, ik spreek uit ervaring, doe dit namelijk ook. Maar je mag zelf weten wat je met mijn informatie doet.

Als er iemand met dezelfde producten komt (in mijn geval food court in een kantorencomplex) dan merk je dat aan je sales.

Trouwens, je advies slaat kant nog wal, want je kent mijn situatie noch ervaring niet.

Dat is waar ik ken je situatie niet en je ervaring evenmin.
Vertel dat hier eens dan weten we dit allemaal waar we op moeten letten.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

O.B.Bommel

#37
Citaat van: Johan En Elvie op woensdag 23 januari 2013, 16:16:26
Citaat van: Lenn op woensdag 23 januari 2013, 11:09:01
Niet mee eens.

En Lenn je bent blijkbaar de enige niet mee eens?
Kan je zeggen waarom?
Misschien heb jij wel andere dingen gedaan die helemaal het tegenovergestelde bewijzen.
er zullen wel mensen zijn waarbij het heel anders loopt maar wat ik plaats is voor het overgrote deel toch zo.
Lenn is de enige die reageert als niet instemmer. Maar als ik de posten van Lenn zo'n beetje inschat is het zijn humor. Ik had ook de neiging, het deed me een een beetje aan Facebook denken, klikken op  :thumb: :thumb: :thumb: , schijnt iets te betekenen als "vind ik leuk". Er is geen button "vind ik niet leuk".

Nou heb ik mij daar nog nooit verveeld maar langer dan 9 weken achtereen ben ik er nooit geweest. Ik kan dagen lezen, heb internet, schrijf misschien wel een boek.
Als ik mij zou moeten bezighouden zou ik mijn diensten wel aanbieden aan Silliman University, al dan niet gering betaald. Misschien dat er wel mensen zijn die mijn gelul graag aanhoren.

Bezighouden is anders dan werken. Dat zeg ik ook altijd tegen mensen als ze zich aanmelden voor vrijwilligerswerk, dat kent slechts EEN moment van vrijwilligheid, de aanmelding. Dan kan ik net zo goed in NL blijven en werken.

Mee eens of niet mee eens, veel kan ik er niet mee, ik kan het wel begrijpen maar ik weet niet of het op mij van toepassing is. Dolce far niente.........
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

O.B.Bommel

#38
Om even filosofisch te gaan doen, dit is een opvatting:

Wie de kunst beheerst van dolce far niente, ofwel het zalige nietsdoen, beseft dat een leven lang luieren geen voldoening geeft. Het krijgt pas zijn glans bij de gratie van het volle leven met afspraken, verplichtingen en deadlines.'

Dit is de kurk waar het hier vaak om draait. Ik heb er 2 opmerkingen over: Je hoeft niet je hele leven te werken om te weten dat niksdoen ook leuk kan zijn. Twee: niemand maakt voor een ander uit of hij de kunst verstaat.

De andere is een anekdote van een vader van een kennis: Zijn vader was een tijd met pensioen en hem werd gevraagd of hij het leuk vond. Hij antwoordde dat hij een ding miste: het weekend, want dat was uit zijn leven verdwenen, het was gewoon geworden. Wellicht past dat bij het citaat, je moet het wel kunnen.

In dit kader verwijs ik naar de volgende link, is leuk om te lezen (dat doe ik veel want dat vind ik nou leuk), misschien wel eens verplichte kost voor PH-gangers. Overigens kan je dat je ook buiten de PH aanleren. Dan roep ik zoiets als: Nu even niet. Volgens mij kan ik het......tjakkaaaa !!!

http://www.willemijnvanbenthem.nl/Willemijn_van_Benthem/artikel-lof-der-ledigheid.html
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

yepyep

Citaat van: Johan En Elvie op woensdag 23 januari 2013, 17:46:12
Citaat van: yepyep op woensdag 23 januari 2013, 17:31:10
Ho ho, kortzichtig he? Tuurlijk, ik spreek uit ervaring, doe dit namelijk ook. Maar je mag zelf weten wat je met mijn informatie doet.

Als er iemand met dezelfde producten komt (in mijn geval food court in een kantorencomplex) dan merk je dat aan je sales.

Trouwens, je advies slaat kant nog wal, want je kent mijn situatie noch ervaring niet.

Dat is waar ik ken je situatie niet en je ervaring evenmin.
Vertel dat hier eens dan weten we dit allemaal waar we op moeten letten.


Ok, dit was een antwoord na een feestje van een van de forumleden vannacht.

Even opnieuw:

@Mike-Bel: je hebt gelijk, geld is overal gewild en overal zal je wel bedrogen worden. Maar ik woon hier 5 jaar en moet helaas zeggen dat ik hier vaker met geldklopperij te maken heb dan, dat ik ooit in Nederland heb meegemaakt. In bijna elke laag van de bevolking kom je het tegen. Ik denk dat het met ethiek te maken heeft die vele Filipino's gewoon niet hebben meegekregen zoals wij Europeanen dat hebben. Vandaar ook ooit mijn topic met de vraag waarom de Filipino zo corrupt is vanuit kijk op zaken als Europeaan.

@Johan en Elvie: in de food business en in andere zaken ondervind je gewoon last van concurrentie en omdat we het over een snackbar hadden, kan ik je uit ervaring vertellen dat je altijd terugval hebt in je verkopen als er iemand met een gelijkwaardig product in je afzetgebied komt werken en vooral in een straat zoals je dat zegt. Begin een snackbar in jouw woonplaats en zodra er een tweede snackbar bijkomt zal een deel ook die andere snackbarf uit gaan proberen. En sommige vinden de prodcten van de andere snackbar lekkerder dan jouw producten en daarmee verlies je dus klandizie, hoe vriendelijk of service gericht je misschien ook bent.

Ik heb zelf in verschillende foodcourts het e.e.a. verkocht en daar geld de regel dat er geen producten verkocht mogen worden die op mijn producten lijken of andersom. 

Maar goed, het is verder aan jou hoe je hier mee omgaat. Ik wil niet als betweter overkomen en ik weet dat ik dat weleens doe, maar vond jouw laatste reply op mijn antwoord een beetje uit de lucht gegrepen en niet gedegen.

Trouwens, heb jij daar misschien ervaring mee?