Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wonen en werken op de Filippijnen

Gestart door mcfly, zondag 24 juni 2012, 19:48:03

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: GuardNL op zondag 20 juli 2014, 08:10:55
Hallo ik ben Nederlander en zou graag in Cebu willen werken dit ivm mijn vriendin.
Ik heb een It achtergrond en ben 51 jaar.
Is er iemand op dit forum die me daarbij zou kunnen helpen?

Bvd

Huub
Heb je geld om te investeren(50% kans dat je het kwijt bent) dan zijn er wel mogelijkheden.  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Soushkin

Citaat van: yepyep op donderdag 24 januari 2013, 14:25:47
Citaat van: Bulldozer op donderdag 24 januari 2013, 12:35:22
Citaat van: yepyep op donderdag 24 januari 2013, 10:41:16
Citaat van: Bulldozer op donderdag 24 januari 2013, 09:58:26
Als je wat in een foodcourt begint huur je dan niet gelijk de hele foodcourt af? Lijkt me handiger qua inkopen / concurrentie / personeel. Voor de verkopers ook leuker, hoeven ze niet het hele jaar hongaarse worsten te verkopen maar mogen ze ook eens aardappels bakken!

Ooit, over een paar jaar als ik het geld er voor heb wil ik mijn vrouw ook nog eens wat beginnen. Helaas momenteel geen geld ervoor want ik heb al een perfecte locatie op het oog. Maar wat in het vat zit verzuurd niet...

De foodcourts waar ik o.a. heb gestaan/ staan rekenen 18.000 - 30.000 pesos per maand. En dan zijn er zo'n 20 - 25 plaatsen per foodcourt beschikbaar. Plus het zijn bestaande foodcourts, dus er zijn al anderen die de andere plaatsen in hebben genomen. Het gehele foodcourt afhuren is niet mogelijk en ook prijzig.

Je kan beginnen in een kleine mall natuurlijk. Ik houd sowieso van nieuw en zal voor een nieuwe mall gaan die nog geopend moet worden. Een bestaande plaats overnemen zou ik niet doen. Die ruimte is niet voor niets vrijgekomen en is dus al bij iemand mislukt. Waarom zou het mij wel lukken, omdat ik zoveel beter ben? Je zegt zelf ook al heb gestaan, ik neem aan dat die opgedoekt zijn omdat ze niet genoeg winst of misschiel wel verlies maakten?

Een mall betaal je vlug 30,000 of meer pesos aan huur, plus 5% fee over je omzet en dat kan net het verschil maken of je wel of geen winst draait. Wij staan in kantoorgebouwen in Makati waar mensen zijn die redelijk wat te besteden hebben. Als er een plaats is vrijgekomen, kan of de plaats slecht zijn of het product. Ik heb twee keer een kiosk moeten stoppen; een keer omdat het product niet aansloeg en de 2e keer omdat er te weinig foot traffic was. Ik heb nog een 3e kiosk en die draait lekker. Ik verkoop overigens chickenwings met friet, hash browns of rijst en daarvan heb ik ook een 2e kiosk. Daarvoor ga ik een andere locatie zoeken.





Als je nog een locatie zoekt, ze hebben nog plaats bij La Salle STC campus hier bij ons om de hoek. Ik wilde daar ook een stall neerzetten maar dat mocht niet omdat m'n vrouw er werkt. Personeel mag geen stands zetten daar, dus ja.

Die leerlingen van La Salle hebben meer dan genoeg te besteden dus wat dat betreft zit het wel goed. Of jouw producten daar aanslaan durf ik niet te zeggen maar als ik kijk naar wat je verkoopt denk ik haast van wel.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Soushkin

Citaat van: blauwvinger50 op zondag 20 juli 2014, 15:10:36
Begin met een computer shop.
Verkoop en reparaties van computer etc.
Maar of het genoeg verdient  :confused2: :denk:

Maar als je hier een vaste baan heb, zou ik aanraden om hier te blijven. (tot je financieel genoeg hebt
om de oversteek te maken.) :atyourservice:

Computershops zitten hier op iedere hoek. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen. Misschien als je genoeg geld hebt om een internetcafe te beginnen, die zitten wel vaak vol met mensen, dan kan je nog wat verdienen maar in puur reparaties alleen valt er geen droog brood te verdienen.

Ze zitten dan ook altijd in kleine stands in malls, verkopen 2e hands onderdelen omdat de meeste Filippino's geen nieuwe PC/laptop (onderdelen) kunnen betalen. Het is ook vrijwel onmogelijk nieuwe PC onderdelen te kopen in een winkel. Ik heb alles online moeten bestellen toen ik m'n PC bouwde.

Niet aan beginnen dus want dan ben je je geld zo kwijt.


Je zou Stefanini kunnen proberen. Die zijn altijd op zoek naar mensen met een IT achtegrond voor call center werk. Een vriend van mij werkt daar, hij verdient daar 80.000 per maand mee dus dat is wel lekker. Nadeel voor jou is dat ze in Makati zitten, dat is dus ver weg van Cebu.

Bij Xerox zoeken ze ook IT'ers voor call center werk maar ik weet niet hoeveel dat verdient. Die zitten bij Mall of Asia.

Het meeste werkaanbod voor Nederlanders is toch in Manila NCR.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

yepyep

Citaat van: Soushkin op maandag 21 juli 2014, 02:29:05
Citaat van: yepyep op donderdag 24 januari 2013, 14:25:47
De foodcourts waar ik o.a. heb gestaan/ staan rekenen 18.000 - 30.000 pesos per maand. En dan zijn er zo'n 20 - 25 plaatsen per foodcourt beschikbaar. Plus het zijn bestaande foodcourts, dus er zijn al anderen die de andere plaatsen in hebben genomen. Het gehele foodcourt afhuren is niet mogelijk en ook prijzig.

Je kan beginnen in een kleine mall natuurlijk. Ik houd sowieso van nieuw en zal voor een nieuwe mall gaan die nog geopend moet worden. Een bestaande plaats overnemen zou ik niet doen. Die ruimte is niet voor niets vrijgekomen en is dus al bij iemand mislukt. Waarom zou het mij wel lukken, omdat ik zoveel beter ben? Je zegt zelf ook al heb gestaan, ik neem aan dat die opgedoekt zijn omdat ze niet genoeg winst of misschiel wel verlies maakten?

Een mall betaal je vlug 30,000 of meer pesos aan huur, plus 5% fee over je omzet en dat kan net het verschil maken of je wel of geen winst draait. Wij staan in kantoorgebouwen in Makati waar mensen zijn die redelijk wat te besteden hebben. Als er een plaats is vrijgekomen, kan of de plaats slecht zijn of het product. Ik heb twee keer een kiosk moeten stoppen; een keer omdat het product niet aansloeg en de 2e keer omdat er te weinig foot traffic was. Ik heb nog een 3e kiosk en die draait lekker. Ik verkoop overigens chickenwings met friet, hash browns of rijst en daarvan heb ik ook een 2e kiosk. Daarvoor ga ik een andere locatie zoeken.

[/quote]


Als je nog een locatie zoekt, ze hebben nog plaats bij La Salle STC campus hier bij ons om de hoek. Ik wilde daar ook een stall neerzetten maar dat mocht niet omdat m'n vrouw er werkt. Personeel mag geen stands zetten daar, dus ja.
Die leerlingen van La Salle hebben meer dan genoeg te besteden dus wat dat betreft zit het wel goed. Of jouw producten daar aanslaan durf ik niet te zeggen maar als ik kijk naar wat je verkoopt denk ik haast van wel.
[/quote]

Dat soort locaties zijn inderdaad goed voor die chickenwings e.d.

Ik ben er al een tijd mee gestopt omdat ik mij volledig wilde richten op Brasas.

Overigens zijn de huurprijzen in de malls (voor ons) een stuk hoger dan de 30,000 die ik eerst aangaf.

Soushkin

Citaat van: yepyep op maandag 21 juli 2014, 04:09:51


Dat soort locaties zijn inderdaad goed voor die chickenwings e.d.

Ik ben er al een tijd mee gestopt omdat ik mij volledig wilde richten op Brasas.

Overigens zijn de huurprijzen in de malls (voor ons) een stuk hoger dan de 30,000 die ik eerst aangaf.


Wat is een Brasas? Of is dat een plaats ofzo?
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

yepyep



Soushkin

Citaat van: yepyep op maandag 21 juli 2014, 11:03:59
Brasas (Latijns Amerikaans eten):

https://www.facebook.com/brasasphilippines


Is dat jouw zaak, yepyep?

Dan zal ik er eens langskomen. Ik kom er vrij vaak als ik weer eens naar LA Salle Taft moet. Afgelopen vrijdag nog geweest daar, overstappen om met de trein naar Vito Cruz te gaan.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

yepyep

Dank je GertVe!

Souskin, ik ben franchisee van de outlet in SM Aura, Global city. De overige zaken zijn van mijn schoonbroer.

Mocht je in de buurt zijn, pm me maar even.


Soushkin

Ah, oke. Ja, is goed.

Volgende keer als ik in Ayala ben zal ik wel even de kant van Global City opkomen. Is ook maar een busritje van het treinstation daar vandaan.  :thumb:
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2: