Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

De vuilnisbelt

Gestart door Marinero, donderdag 28 juni 2012, 09:46:15

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: kristof19 op donderdag 28 juni 2012, 18:24:24
Citaat van: bananacreek op donderdag 28 juni 2012, 16:57:25
Citaat van: xav op donderdag 28 juni 2012, 16:36:58
in puerto is het idd goed geregeld... vuilnis wordt zelfs op bepaalde plaatsen dagelijks opgehaald... hoelang dit nog zal duren weet ik niet, waarschijnlijk tot hun vuilniswagen kapot is...




waw dit is een echte vuilniswagen. Ik verbleef in Cagayan de Oro in een goede buurt met guard en paspoortcontrole. In de straat stonden 2 grote kuipen waar de persoonlijke vuilnis van de hele straat werd ingesmeten.
Op een dag zag ik de vuilniswagen langskomen. Het was gewoon een vrachtwagen met een hoge laadbak. 2 personen tilden met veel moeite de kuipen op zodat de derde die in de laadbak stond de kuip kon aannemen en in de laadbak kon kieperen. Hij stond daar dus de ganse tijd met zijn voeten en benen in alle vuiligheid en smurrie aan een temperatuur van 35 graden in aanwezigheid van een legertje vliegen en mieren.


Hier in Dumaguete hebben we een aantal van de wagens zoals hierboven (allemaal Japan surplus) maar daarnaast een aantal dumptrucks voor grof vuil en om gebruikt te kunnen worden als de echte vuilniswagens niet kunnen rijden vanwege reparaties.

En zoals hierboven al vermeld dat is een smerig en stinkend beroep............. :negatief: :negatief:

Tot in het jaar 1998 moest ik het huisvuil zelf verbranden (en vele anderen) want toen werd alleen maar huisvuil opgehaald downtown en bepaalde barangays.
Dat is een ellende om dat zelf te doen in het regenzeizoen.....



bananacreek

Garbage truck Dumaguete.............

De Officiele bezem blijft altijd een onderdeel van de uitrusting................... :thumb: :thumb: :happy:




boldy

ut zijn wel kleine vuilnis wagens . voordat jut weet zit ie vol en moet je gaan lossen .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

Citaat van: boldy op maandag  2 juli 2012, 06:15:05
ut zijn wel kleine vuilnis wagens . voordat jut weet zit ie vol en moet je gaan lossen .

Vuilnisbelt is maar 3 km van de binnenstad........... :lachen: :lachen:

Een gegeven paard n iet in de bek kijken?............ :weetikniet: :weetikniet: :hoedjeaf:

Marinero

Ahhh.. Ik ruik nieuw spektakel...

Het zal niet lang duren en een of andere snoodaard zal wel iets jumperen, bypassen en reconfigureren zodat er twee keer zoveel ingeperst kan worden.. Of de hyrdauliek bijvullen met motorolie, ga zo maar door... Of volladen met stenen... jaahhh!  :handenwrijven:


:happy2:

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op maandag  2 juli 2012, 06:21:44
Vuilnisbelt is maar 3 km van de binnenstad........... :lachen: :lachen:

En dan te bedenken dat een hele bekende project ontwikkelaar, zal de naam maar niet noemen, binnen reukafstand als de wind verkeerd staat, een nieuwe subdivision uit de grond aan het stampen is. Arme nieuwe bewoners die niet de tijd en moeite hebben genomen om iets verder te kijken dan hun  neus lang is.

bananacreek

Citaat van: Ketelbinkie op dinsdag  3 juli 2012, 10:43:55
Citaat van: bananacreek op maandag  2 juli 2012, 06:21:44
Vuilnisbelt is maar 3 km van de binnenstad........... :lachen: :lachen:

En dan te bedenken dat een hele bekende project ontwikkelaar, zal de naam maar niet noemen, binnen reukafstand als de wind verkeerd staat, een nieuwe subdivision uit de grond aan het stampen is. Arme nieuwe bewoners die niet de tijd en moeite hebben genomen om iets verder te kijken dan hun  neus lang is.

Ja, naam vergeten.......CAMELLA of zoiets......Candauay en een paar honderd meter van de vuilnisbelt.
Er zijn plannen om te zoeken naar een andere plaats om het vuil te storten buiten Dumaguete maar andere platsen werken waarschijnlijk niet mee als gewenst.......Dauin, Bacong, Valencia dacht ik....