Waarom wil ik in de Filipijnen gaan wonen?

Gestart door koy, vrijdag 29 juni 2012, 22:30:39

Vorige topic - Volgende topic

koy

Interessant topic om te weten te komen wat de redenen zoal zijn "Waarom jij de rest van je leven in de Filipijnen wil leven?"

Geef gerust je mening, pro en contra tov hier blijven of ergens anders is het misschien beter.
Ben benieuwd naar de reacties.

Koy
leven en laten leven...

Soushkin

 Na zes jaar chatten en vakanties over en weer was het voor mij de enige manier om met m'n vrouw samen te zijn. Vorig jaar november zijn we hier in Manila getrouwd, sindsdien ben ik hier en blijf ik ook hier. :)
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Bulldozer

Toen mijn vrouw zwanger werd hadden we vanwege werk geen tijd om een langdurige visum procedure te doen en moesten we wel in de Filippijnen gaan wonen. Daar zitten we nu na 5 jaar nog steeds omdat het ons wel bevalt. Reden om voorlopig nog niet naar Nederland te gaan. Visumaanvraag voor permanent is moeilijk. Financieel voordeliger om in de Filippijnen te wonen (geen inkomsten belasting + bepaalde dingen veel goedkoper) en familie van mijn vrouw woont dichtbij. Ik ben een beetje bang als we in Nederland wonen en ik ben lang van huis weg voor werk dat ze dan een beetje vereenzaamt.

Ik woon dus niet in de Filippijnen omdat ik zonodig uit Nederland weg wil. In Nederland kan ik ook prima wonen en mochten er meer redenen komen om daar te gaan wonen dan hier te blijven (bijvoorbeeld nog meer zakkende euro, mijn dochter die naar hogere school moet) dan zullen we daar heen gaan. Dus rest van mijn leven is niet echt van toepassing.

boomerang

Het zijn een aantal redenen dat ik de voorkeur geef aan het wonen in de Filippijnen.

Ten eerste is het met de huidige wet- en regelgeving vrijwel onmogelijk gemaakt om mijn vrouw cq vriendin naar Nederland te krijgen.

Om in Nederland te moeten overleven van uitsluitend een AOW uitkering betekend armoe troef oftewel aanschuiven bij de rij voor de voedselbank, de verwarming enkele graden lager moeten zetten, de kranten delen met de buren, biljarten of kaartspelen in de bejaardensoos als uitje, eenzaamheid, oftewel langzaam ouder worden en uitdrogen.
Waarschijnlijk zal ik hier in  :smiley-philippines: :smiley-philippines: minder oud worden gezien de gebrekkige medische zorg, doch alle pro's en contra's afwegend verkies ik om de rest van mijn leven in  :smiley-philippines: te slijten.

Zelfs bij een nog verder dalen van de Euro of verdere stijging van de Peso zit er hier in  :smiley-philippines: nog altijd meer rek in het budget dan in  :nederlandsevlag: mogelijk is. Hier is het gemakkelijker om de tering naar de nering te moeten zetten. Tevreden zijn met het weinige wat je hebt lijkt hier gemakkelijker te gaan dan in  :nederlandsevlag:, temeer als je ziet hoe vele  :smiley-philippines: moeten leven.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Amice

CitaatHier is het gemakkelijker om de tering naar de nering te moeten zetten. Tevreden zijn met het weinige wat je hebt lijkt hier gemakkelijker te gaan dan in  , temeer als je ziet hoe vele  moeten leven.

Volledig mee eens. Hier  :smiley-philippines:  kun je van alles en nog wat 1 stuk kopen,1 sigaret,1 kleine verpakking cooking oil enz.
In  :nederlandsevlag:  is het allemaal te ver gestandaardiseerd en dat jaagt de bevolking op hoge kosten. Huren zijn  al jaren (gemanipuleerd) hoog en echt goedkope woonruimte is er eigenlijk niet T.o.v.   :smiley-philippines:, heb je voor ieder budget eigenlijk wel iets. Ze kunnen daar in  :nederlandsevlag: nog wel iets leren nu het zo slecht gaat.

Reden voor mij was ik leef nu en ik weet niet hoelang dat nog  zal duren, aldus wil ik genieten en dat doe je in  :nederlandsevlag: m.i. minder met al die zure gezichten,gefocused op werk en cocoon gezin en de tot verbeelding sprekende hoge neuzen en dat 4 seizoenen weer.
Komt nog bij dat ook ik nog maar af moet wachten of pensioenen en AOW nog wel blijven, want "ook al spaart en gaart u nog zo snel, de graaiers jatten het toch wel".

Zolang het kan blijf ik hier maar dat wil niet perse inhouden dat ik terug zal gaan naar  :nederlandsevlag:, de wereld is ietsje groter en de alternatieven daarmee ook.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

shando

Zoals wat ik in bovenstaande lees geldt dat ook voor mij: vrijheid, zelfstandigheid en gebruikmakend van de kansen die nederland en de filipijnen biedt. Dit geldt zowel voor sociaal en financieel gebied.

Ik laat me niet weerhouden door de restricte wet- en regelgevingen van beide landen, maar maakt er juist gebruik van. Ik leef als een filipijn en ik leef als een nederlander. Ik woon in nederland en ik woon ook op de filipijnen.

Als ik wat ouder wordt dan kan ik me best voorstellen dat je het wat rustiger aan wilt doen en dan op de filipijnen wilt blijven. Voordat het zover is geniet ik ervan om in beide landen te zijn.

Marinero

Ik heb in nederland altijd het gevoel dat ik door de overheid bedonderd wordt. Omdat ik slechts een half jaar in nl verblijf vanwege mijn werk moet ik wel voor de volle pond heffingen betalen, wegen/inkomsten belasting betalen, en ik wordt behoorlijk tegengewerkt als ik mijn fillipijnse vriendin naar nederland wil halen (als TOERISTE notabene !!!) En zo kan ik wel eindeloos doorgaan, belastingen op ALLES, zelfs het hebben van een hond. Je mag niet je eigen verf uitkiezen voor je huis, probeer maar eens een dakkapel te plaatsen of een oude rotte boom om te hakken. En alles is zo duur in nederland, de toeslagen en heffingen en belastingen druipen overal vanaf. Een glazenwasser kan niet meer op een ladder staan, kleinere bedrijven worden helemaal kapotgepest met allerlei regeltjes en belastingen.

en als ik naar de filipijnen ga emigreren zal ik een enorm belastingvoordeel hebben.

De eerste stap is al gezet; ik heb zojuist mijn geldverslindende auto verkocht. Nu maar eens kijken hoe ik van mijn huis afkom. Zelfs hier iets huren voor 250 euro per maand doe ik liever dan hypotheek betalen in nederland. Als ik mocht kiezen, zou ik helemaal geen geld in een pensioenfonds stoppen maar gewoon zelf sparen. Lekker alles weer onder eigen beheer, geen moeilijk gedoe. Terwijl ik huur, kan ik eens op mijn gemak een lot uitzoeken, of misschien wel iets kant en klaars kopen.

Nu ik hier in de filipijnen bent, spreekt me de eenvoud gewoon aan. Een visum verlengen, een appartement of een auto huren, een abonnementje in de sportschool. Alles is hier wat je nodig hebt. Lekker weer, en echt vriendelijke mensen over het algemeen.


En: geen enkele van de vrouwen die ik ooit heb gehad, zij het kort zij het lang, ze kunnen op geen enkele manier, geen enkel vlak, tippen aan mijn Filipijnse vriendin.

Ik schrijf dit onder invloed van een fikse voedselvergiftiging. En nog steeds ben ik PRO Filipijnen!

Quezonboy

De veiligheid, sociale systeem, gezondheidsverzekering zijn toch wel belangrijke redenen dat ik in Nederland blijf, ik vindt toch dat er wel luchtig wordt gedaan over de gezondheid en met name de betaalbaarheid van de zorg / verzekering ervan op de Filipijnen.
En als ik op de Filipijnen zou wonen, zou het moeilijk of onmogelijk zijn voor me om 1 keer per jaar naar Nederland te reizen, in tegenstelling tot nu. Natuurlijk kun je armoedig leven op de Filipijnen  :crazy: als je het aan kunt maar besef dan wel dat je zelf verbant voor het leven, terugkeer naar Nederland is dan financieel onmogelijk.
Er zijn gemeentes die geen hondenbelasting heffen dus je kunt ook naar een andere gemeente verhuizen.

bruno13

omdat ik daar graag ben en de vrouw van mijn leven daar ontmoet heb
het eten mis ik soms van belgie maar daar is een oplossing voor
zodra ik kan ben ik :benweg:

boomerang

Citaat van: Quezonboy op zaterdag 30 juni 2012, 09:53:43
De veiligheid, sociale systeem, gezondheidsverzekering zijn toch wel belangrijke redenen dat ik in Nederland blijf, ik vindt toch dat er wel luchtig wordt gedaan over de gezondheid en met name de betaalbaarheid van de zorg / verzekering ervan op de Filipijnen.
En als ik op de Filipijnen zou wonen, zou het moeilijk of onmogelijk zijn voor me om 1 keer per jaar naar Nederland te reizen, in tegenstelling tot nu. Natuurlijk kun je armoedig leven op de Filipijnen  :crazy: als je het aan kunt maar besef dan wel dat je zelf verbant voor het leven, terugkeer naar Nederland is dan financieel onmogelijk.
Er zijn gemeentes die geen hondenbelasting heffen dus je kunt ook naar een andere gemeente verhuizen.

Dit topic heet: Waarom wil ik in de Filipijnen gaan wonen?
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"