FILIPPIJNEN: 13-daagse individuele rondreis met excursies

Gestart door Mawibata, vrijdag 10 augustus 2012, 22:12:05

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata




FILIPPIJNEN: de archipel van de glimlach! 13-daagse individuele rondreis met excursies


             


Dag 1: Brussel - Amsterdam - Manila
Vertrek vanuit Zaventem voor de aansluitende KLM vlucht naar Manila.


Dag 2: Manila
Aankomst in Manila. Onthaal en transfer naar hotel Heritage****. In de namiddag, bezoek aan de stad: de Spaans koloniale wijk, het Fort Santiago, de romaanse kathedraal, de San Augustin kerk en museum, de calle Real en het Rizal Park binnen de bekende Intramuros, de oude Spaanse binnenstad.


Dag 3: Manila - Banaue (o)
Na het ontbijt vertrek voor een 4-daagse trip in internationaal gezelschap. De rit gaat langs de altijd groene provincies Nueva Ecija en Nueva Vizcaya. Na een korte stop in San Jose City verder naar Banaue waar aankomst is voorzien in de late namiddag. Installatie in hotel Banaue***+.


Dag 4: Banaue (o)
Vandaag vertrek per lokale jeepney en verder te voet op ontdekking naar de dorpen van de Ifugao, de oorspronkelijke inheemse bevolking die de duizelingwekkende rijstterrassen tweeduizend jaar geleden met pure mankracht aanlegde op 1.500m hoogte. Een huzarenstuk!


Dag 5: Banaue - Sagada - Bontoc - Banaue (o)

Na het ontbijt, dagexcursie door het prachtige berglandschap van de Mountain provincie. Bezoek aan Sagada, gelegen ten westen van Bontoc, waar mysterieuze grotten oude houten kisten bevatten en hangende graven. Verder naar Bontoc, de hoofdstad van de bergregio en bezoek aan het Bontoc Museum met zijn collectie lokale kostuums en gebruiksvoorwerpen. Terugkeer naar Banaue.


Dag 6: Banaue - Manila (o
)
Terugkeer vanuit het hoogland naar de hoofdstad. Prachtige natuurtaferelen vergezellen u tijdens de lange steeds dalende weg. Aankomst te Manila in de namiddag en intrek in hotel Heritage****.


Dag 7: Manila - Cebu (o)

Transfer naar de luchthaven en vlucht naar het eiland Cebu. Bij aankomst, onthaal en transfer naar het eilandje Mactam en intrek in het prachtig gelegen strandhotel Maribago Bluewater Resort***+.


Dag 8: Cebu (o)

In de voormiddag bezoek aan de hoogtepunten van Cebu, de oudste stad van het land: het Spaanse Fort San Pedro, het kruis van Magellan, de St Nino basiliek en Beverly Hills dat een mooi panorama over de stad biedt en tenslotte een Tao tempeltje. Vrije namiddag aan het strand.


Dag 9: Cebu - Bohol - Cebu (o-m)

Na het ontbijt transfer naar de pier. Per boot naar Bohol. Bij aankomst, stadsrondrit met bezoek aan de historische punten zoals de Baclayon kerk en stop voor een mooi zicht over de Chocolate Hills, een heel speciaal landschap van vrij gelijkmatige heuvels. Inscheping voor een romantische boottocht op de Loay rivier die door grotten loopt, beschenen door enkele straaltjes zon. Picknick lunch. Retour vanuit Tagbilaran per ferry naar Cebu.


Dag 10: Cebu - Caticlan - Boracay (o)

Na het ontbijt transfer naar de luchthaven voor de binnenlandse vlucht naar Caticlan. Bij aankomst boottransfer naar Boracay, een paradijselijk eiland, om te genieten van een waar "dolce farniente". Overnachting in hotel Fridays****.


Dag 11: Boracay (o)

Vrije tijd om te genieten van het prachtige strand en de ontspannen sfeer op dit vergeten eiland, dat ondermeer talrijke duikmogelijkheden biedt.


Dag 12: Boracay - Caticlan - Manila (o)

Transfer per boot naar Caticlan en binnenlandse vlucht naar Manila. Onthaal en transfer naar hotel Heritage****.


Dag 13: Manila - Amsterdam - Brussel

Transfer naar de luchthaven voor de terugvlucht naar Amsterdam en aansluiting naar Brussel.



  :link:


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

vvjoris

Citaat van: Mawibata op vrijdag 10 augustus 2012, 22:12:05


FILIPPIJNEN: de archipel van de glimlach! 13-daagse individuele rondreis met excursies



Ben gaan kijken wat dit zou kosten, blijkt, annulatieverzekering inbegrepen, vanaf â,¬ 2.770 te zijn pp. Als je rekent dat de vlucht zo'n â,¬ 1.000 kost, en de verzekering â,¬ 255 (wat duur is, voor die prijs heb ik een jaarverzekering), 'spendeert' men zo'n 6800 pesos per dag voor enige begeleiding, transport en hotels. Lijkt me toch wat duur (â,¬ 300 minder lijkt me correct) als je weet wat transportkosten, en de prijsklasse van de hotels zijn.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.