Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

nog goedkoper?

Gestart door robert van dijck, zondag 9 september 2012, 09:36:12

Vorige topic - Volgende topic

robert van dijck

Vertrek op 12 November, terug op 7 Februari. prijs  773â,¬ met China Southern, vertrek uit Amsterdam,
Gevonden via  www.skyscanner.net

mvgr

Robert

Ketelbinkie

Zeer zeker een leuke prijs voor een bijna 3mnd RT. Onvermeld blijft de transfer bij heen en terug reis! Wordt dat wortel schieten of slechts 2x een kwestie van een paar uurtjes wachten, dat maakt het toch voor menigeen een wereld van verschil tussen ja/nee boeken.

Mawibata

Citaat van: Ketelbinkie op zondag  9 september 2012, 11:59:56
Zeer zeker een leuke prijs voor een bijna 3mnd RT. Onvermeld blijft de transfer bij heen en terug reis! Wordt dat wortel schieten of slechts 2x een kwestie van een paar uurtjes wachten, dat maakt het toch voor menigeen een wereld van verschil tussen ja/nee boeken.


Dat klopt volkomen,

ons laatste verlof was met Emirates, de vlucht was meer dan OK.

Maar de ganse nacht doorbrengen in de (nochtans zeer prachtige) luchthaven van Dubai  :neeneenee:    :neeneenee:

Het was voor ons de tweede en tevens de laatste keer. 

Dan liever enkele euro's meer uitgeven.










Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

vvjoris

Bij e-bookers: â,¬ 772

Amsterdam - Manila November 12, 2012
Departs: Monday November 12, 2012
Amsterdam
Schiphol
Guangzhou
Baiyun
12:30
Monday
06:45
Tuesday

CZ308
China Southern Airlines
11h 15m
Change planes
2h 00m
Guangzhou
Baiyun
Manila
Ninoy Aquino Intl
08:45
Tuesday
11:10
Tuesday

CZ3091
China Southern Airlines
2h 25m
Total flight time 15h 40m
Arrives: Tuesday November 13, 2012
RETURN
Manila - Amsterdam February 07, 2013
Departs: Thursday February 07, 2013
Manila
Ninoy Aquino Intl
Guangzhou
Baiyun
05:35
Thursday
08:00
Thursday

CZ398
China Southern Airlines
2h 25m
Change planes
3h 55m
Guangzhou
Baiyun
Amsterdam
Schiphol
11:55
Thursday
05:55
Friday

CZ307
China Southern Airlines
13h 00m
Total flight time 19h 20m
Arrives: Friday February 08, 2013

Dit is via Guangzhou, ik weet niet of dat dezelfde shit als in Peking betekent....

Mocht ik op die data willen gaan dan deed ik BRU - CEB met Korean voor â,¬ 800 .... via Parijs en Seoul
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

O.B.Bommel

Citaat van: Mawibata op zondag  9 september 2012, 13:39:36
Dat klopt volkomen,
ons laatste verlof was met Emirates, de vlucht was meer dan OK.
Maar de ganse nacht doorbrengen in de (nochtans zeer prachtige) luchthaven van Dubai  :neeneenee:    :neeneenee:
Het was voor ons de tweede en tevens de laatste keer.  
...
Mee eens, gaat hem bij ons ook niet meer worden. Als er nu een betaalbare lounge bij zou zitten, maar ook dat is teveel gevraagd, rond de â,¬ 50 pp voor een uur of 2. Come on... 200 voor 4 uurtjes?

De ervaring was me nu ook na 1x al duidelijk.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

robert van dijck

Citaat van: Ketelbinkie op zondag  9 september 2012, 11:59:56
Zeer zeker een leuke prijs voor een bijna 3mnd RT. Onvermeld blijft de transfer bij heen en terug reis! Wordt dat wortel schieten of slechts 2x een kwestie van een paar uurtjes wachten, dat maakt het toch voor menigeen een wereld van verschil tussen ja/nee boeken.

Tijdens de heenvlucht       2u  wachttijd
Tijdens de terugvlucht       3u55min wachttijd

mvgr

Robert

Ketelbinkie

Citaat van: robert van dijck op zondag  9 september 2012, 16:49:08
Citaat van: Ketelbinkie op zondag  9 september 2012, 11:59:56
Zeer zeker een leuke prijs voor een bijna 3mnd RT. Onvermeld blijft de transfer bij heen en terug reis! Wordt dat wortel schieten of slechts 2x een kwestie van een paar uurtjes wachten, dat maakt het toch voor menigeen een wereld van verschil tussen ja/nee boeken.

Tijdens de heenvlucht       2u  wachttijd
Tijdens de terugvlucht       3u55min wachttijd

mvgr

Robert
De heenvlucht is prima. De terugvlucht, wat mij betreft al een uur te lang. Maar misschien kan je niet altijd alles hebben. Jij in ieder een goede vlucht in November a.s.

yepyep

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zondag  9 september 2012, 14:17:53
Citaat van: Mawibata op zondag  9 september 2012, 13:39:36
Dat klopt volkomen,
ons laatste verlof was met Emirates, de vlucht was meer dan OK.
Maar de ganse nacht doorbrengen in de (nochtans zeer prachtige) luchthaven van Dubai  :neeneenee:    :neeneenee:
Het was voor ons de tweede en tevens de laatste keer.  
...
Mee eens, gaat hem bij ons ook niet meer worden. Als er nu een betaalbare lounge bij zou zitten, maar ook dat is teveel gevraagd, rond de â,¬ 50 pp voor een uur of 2. Come on... 200 voor 4 uurtjes?

De ervaring was me nu ook na 1x al duidelijk.

Kun je niet meer 3.5 uur wachten in Dubai i.p.v. de 8 uur?

Er is een lounge bar waar je met de lift naar boven gaat. Ik geloof dat het daar goedkoper dan $50 was.

robert van dijck

Iedereen bedankt voor de info

mvgr

Robert

dolfijn76

In Dubai kan je wel overnachting krijgen als je een stopover hebt van meer dan 8 uur maar dan moet je via een agentschap boeken. Is mij toen daar verteld. Via het internet rechtstreeks gaat dit niet. Hoewel wel op de site staat dat je recht hebt op overnachting bij een stopover van meer dan 8 uur. Nu leuk is anders met een toen 1 jarig kind. Hoewel die had de tijd van zijn leven in het speelparadijs. (Tja hij had heel de vlucht geslapen van Cebu naar Dubai). Je kan wel naar het nummer bellen en het zo regelen


kevin m

hoi allemaal :applaus:
als je nu een ticket boekt naar bankok thailand voor ongeveer 420 euro en van bankok pak je een vlucht met philipines airlines van bankok naar manila voor maar 75 euro dat is veel goedkoper heb het ook pas ontdekt..
mvrg

robert van dijck

Citaat van: kevin m op zaterdag  2 maart 2013, 16:37:32
hoi allemaal :applaus:
als je nu een ticket boekt naar bankok thailand voor ongeveer 420 euro en van bankok pak je een vlucht met philipines airlines van bankok naar manila voor maar 75 euro dat is veel goedkoper heb het ook pas ontdekt..
mvrg

Met welke maatschapij en op welke data.


mvgr

Robert

Pinocchio

Iedereen verwacht goedkopere ticketprijzen wegens de dalende olieprijs maar niemand weet wanneer dit echt zal gebeuren.
Naast deze dalende olieprijs is er echter nog een extra factor, namelijk een halvering in de waarde van de Russiche munt, en ook al is de Filippijnen niet de favoriete bestemming voor de Russen, luchtvaartmaatschappijen zullen deze terugval zeker voelen.

Pattaya in Thailand,een favoriete bestemming voor de Russen voelt in elk geval nu reeds het verschil.

http://www.bangkokpost.com/business/tourism/450522/russians-give-pattaya-a-big-miss

Verdere favoriete bestemmingen van de Russen zijn:Egypte,Turkije,China en de United Arab Emirates en sommige van die bestemmingen worden toch druk aangevlogen door de 3 grote luchtvaartmaatschappijen uit het midden oosten.


Amice

Citaat van: Pinocchio op donderdag 18 december 2014, 03:45:24
Iedereen verwacht goedkopere ticketprijzen wegens de dalende olieprijs maar niemand weet wanneer dit echt zal gebeuren.
Naast deze dalende olieprijs is er echter nog een extra factor, namelijk een halvering in de waarde van de Russiche munt, en ook al is de Filippijnen niet de favoriete bestemming voor de Russen, luchtvaartmaatschappijen zullen deze terugval zeker voelen.

Pattaya in Thailand,een favoriete bestemming voor de Russen voelt in elk geval nu reeds het verschil.

http://www.bangkokpost.com/business/tourism/450522/russians-give-pattaya-a-big-miss

Verdere favoriete bestemmingen van de Russen zijn:Egypte,Turkije,China en de United Arab Emirates en sommige van die bestemmingen worden toch druk aangevlogen door de 3 grote luchtvaartmaatschappijen uit het midden oosten.



Wordt er eigenlijk betaald om over russisch luchtruim te vliegen  :weetikniet:
Ik neem aan van wel en als dat zo is wordt dat dan betaald in $ of in roebels?

Eigenlijk zouden dan die betalingen ook goedkoper moeten uitvallen en de tickets goedkoper maken.  :weetikniet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Amice op donderdag 18 december 2014, 03:49:06

Wordt er eigenlijk betaald om over russisch luchtruim te vliegen  :weetikniet:
Ik neem aan van wel en als dat zo is wordt dat dan betaald in $ of in roebels?

Eigenlijk zouden dan die betalingen ook goedkoper moeten uitvallen en de tickets goedkoper maken.  :weetikniet:



Jaja , daar wordt betaald om over Rusland te vliegen, dacht ergenes gelezen te hebben dat om en bij de 300.000.000 euro extra kosten per jaar moest Rusland zijn luchtruim sluiten, dus zullen ze zeker compensatie krijgen ...Hoeveel...  :weetikniet:
http://www.bnr.nl/nieuws/oekraine/545279-1408/sluiten-russisch-luchtruim-kost-maatschappijen-300-miljoen
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

'EU-vliegtuigen mogelijk niet meer via Siberië'
Gepubliceerd: 5 aug 2014 16:31 Laatste update:  5 aug 2014 16:34 Economie
Rusland denkt erover om het luchtruim deels te sluiten voor Europese luchtvaartmaatschappijen, als wraak voor de handelssancties die de Europese Unie recentelijk tegen het land instelde. Plannen voor zo'n maatregel worden inmiddels op Russische ministeries besproken, zo schrijft de Russische zakenkrant Vedomosti dinsdag op basis van ingewijden.
Voor luchtvaartmaatschappijen zou een dergelijke sanctie een flinke tegenvaller betekenen, omdat de 'Russische route' ze een hoop tijd en geld scheelt. Vliegtuigen die naar China of Japan reizen, vliegen namelijk over Siberië. Door deze route af te sluiten, moeten toestellen afwijken van de kortste route en flink omvliegen.

De extra kosten die daarmee gepaard gaan kunnen voor maatschappijen oplopen tot dertigduizend dollar (ruim 22 duizend euro) per vlucht, zo stelt de krant. De plannen voor een sluiting van de luchtbrug zouden nu heen en weer pendelen tussen de ministeries van transport en buitenlandse zaken. Beide weigerden tegenover de krant te reageren.

Het afsluiten van de trans-Siberische vliegroute zou echter niet alleen Europese maatschappijen treffen. Ook Aeroflot - de grootste maatschappij van Rusland en voor meer dan de helft staatseigendom - loopt dan inkomsten mis. Aeroflot int namelijk de heffingen die maatschappijen betalen voor het gebruik van de luchtroute. De maatschappij zou daar jaarlijks driehonderd miljoen dollar mee verdienen.

De Russische budgetmaatschappij Dobroljot staakte maandag al haar vluchten. De Aeroflot-dochter noemde de Europese sancties als reden voor het besluit. Dobroljot vloog onder meer vanuit Moskou op Simferopol, op de door Rusland geannexeerde Krim. De maatschappij zei dat Europese bedrijven door de sancties geen zaken meer wilden doen met het bedrijf.

Door: Novum.... http://www.nieuws.nl/economie/20140805/EU-vliegtuigen-mogelijk-niet-meer-via-Siberie
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: Ronny55 op donderdag 18 december 2014, 10:27:08
'EU-vliegtuigen mogelijk niet meer via Siberië'
Gepubliceerd: 5 aug 2014 16:31 Laatste update:  5 aug 2014 16:34 Economie
Rusland denkt erover om het luchtruim deels te sluiten voor Europese luchtvaartmaatschappijen, als wraak voor de handelssancties die de Europese Unie recentelijk tegen het land instelde. Plannen voor zo'n maatregel worden inmiddels op Russische ministeries besproken, zo schrijft de Russische zakenkrant Vedomosti dinsdag op basis van ingewijden.
Voor luchtvaartmaatschappijen zou een dergelijke sanctie een flinke tegenvaller betekenen, omdat de 'Russische route' ze een hoop tijd en geld scheelt. Vliegtuigen die naar China of Japan reizen, vliegen namelijk over Siberië. Door deze route af te sluiten, moeten toestellen afwijken van de kortste route en flink omvliegen.

De extra kosten die daarmee gepaard gaan kunnen voor maatschappijen oplopen tot dertigduizend dollar (ruim 22 duizend euro) per vlucht, zo stelt de krant. De plannen voor een sluiting van de luchtbrug zouden nu heen en weer pendelen tussen de ministeries van transport en buitenlandse zaken. Beide weigerden tegenover de krant te reageren.

Het afsluiten van de trans-Siberische vliegroute zou echter niet alleen Europese maatschappijen treffen. Ook Aeroflot - de grootste maatschappij van Rusland en voor meer dan de helft staatseigendom - loopt dan inkomsten mis. Aeroflot int namelijk de heffingen die maatschappijen betalen voor het gebruik van de luchtroute. De maatschappij zou daar jaarlijks driehonderd miljoen dollar mee verdienen.

De Russische budgetmaatschappij Dobroljot staakte maandag al haar vluchten. De Aeroflot-dochter noemde de Europese sancties als reden voor het besluit. Dobroljot vloog onder meer vanuit Moskou op Simferopol, op de door Rusland geannexeerde Krim. De maatschappij zei dat Europese bedrijven door de sancties geen zaken meer wilden doen met het bedrijf.

Door: Novum.... http://www.nieuws.nl/economie/20140805/EU-vliegtuigen-mogelijk-niet-meer-via-Siberie

Mja, jij bent een lekkere Ronny55
Plaats ik een bericht om een vermoedelijke korting  op tickets te verkrijgen, kom jij meteen de russen tegemoet om het luchtruim daar maar te sluiten.  :lachen:

Maar als ik het zo lees dan geeft iedere vlucht boven Rusland dus al een besparing van ca. â,¬22000 een bedrag per vlucht die dus goedkoper uit moet gaan vallen nu de roebel lager is.

Of die 22000 al is verdisconteerd in de ticketprijzen is ook nog maar de vraag.  :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent