Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Definitief verhuis naar de Filippijnen

Gestart door crashman, zondag 9 september 2012, 15:20:30

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 16 april 2013, 15:53:19
Citaat van: vvjoris op dinsdag 16 april 2013, 13:26:34
Als je met een Filipina getrouwd bent lijkt het best voor een 13a te gaan. Als je niet getrouwd bent, en je bent niet in het speciale geval als investeerder, retiree, of medische hulp behoevende zal het een 9a zijn.

Ik weet dat er heel veel over op het forum staat, maar zie toch niet precies hoe die combinatie 9a & ACR in mekaar zit. Lijkt simpel, gewoon elke 59 dagen gaan verlengen mits 6 - 7000 pesos te betalen, maar als je terug naar  :eu: gaat moet je eigenlijk de ACR kaart afgeven ...

Moet dan bij terugkeer de procedure voor ACR weer helemaal doorlopen worden?

Ik zou graag eens het exacte kostenplaatje bekijken .... Ik dacht maar ... als je 3 keer per jaar naar  :belgiesmiley: komt, heb je genoeg aan 3 keer een visum van 59 dagen voor â,¬ 30 x 3, en dan 6 (als je telkens een maand krijgt) verlengingen voor ongeveer 6500 pesos. Aangezien je dan altijd wel enkele dagen in  :eu: bent dekt dat een heel jaar ....

Verder ... als je maar 2 keer naar  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: komt, en 1 keer naar Hong Kong vliegt, lukt het dan ook om op de  :smiley-philippines: ambassade daar een visum van 59 dagen te krijgen voor om en bij de 30 euro?

Vraag is dan nog: hoe past dit in het ACR-plaatje?
Heb alles een paar x gelezen maar begrijp niet goed waar je naartoe wil...Verlengen visa is goed voor 2 maanden ....Bij het binnenkomen 21 dagen gratis dan verlengen met 39 dagen tot 2 maanden na 2 maanden verlengen ...eerste maal moet je voor ACR kaart om en bij de 3000 extra totaal 7000 ph +/-. de volgende x is het om en bij de 4000 php. Eens dat je gehuwd bent, je vrouwtje je laten afhalen in hong kong en samen de  :smiley-philippines: in komen......1 jaar gratis... Was het dat wat je wilde weten  :weetikniet:

Ik zoek uit wat het beste is vooraleer ik getrouwd ben ... dat zal wet niet zooooooooooooooo snel zijn é, ik heb nog een klein beetje verstand  :lachen: :lachen: :lachen:

Als ik nu binnenkort kom is het zeker voor meer dan 21 dagen, dus zorg in hier voor een visum van 59 dagen. Daarna terug geen probleem, want ik moet in juli even in  :belgiesmiley: zijn, dus dan heb ik terug 59 dagen met een nieuw visum. 't Is dan daarna ... als ik het goed begrijp heb ik dan pas, als ik langer blijf dan 59 dagen de ACR kaart nodig en dat kost mij php 7,000, en dan elke maand php 4,000. Dan, eens getrouwd, mss huwelijksreis HKG of SIN, samen terugkomen en 1 jaar gratis?

Please correct me where I'm wrong....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ronny55

Citaat van: vvjoris op dinsdag 16 april 2013, 16:07:57
Ik zoek uit wat het beste is vooraleer ik getrouwd ben ... dat zal wet niet zooooooooooooooo snel zijn é, ik heb nog een klein beetje verstand  :lachen: :lachen: :lachen:

Als ik nu binnenkort kom is het zeker voor meer dan 21 dagen, dus zorg in hier voor een visum van 59 dagen. Daarna terug geen probleem, want ik moet in juli even in  :belgiesmiley: zijn, dus dan heb ik terug 59 dagen met een nieuw visum. 't Is dan daarna ... als ik het goed begrijp heb ik dan pas, als ik langer blijf dan 59 dagen de ACR kaart nodig en dat kost mij php 7,000, en dan elke maand php 4,000. Dan, eens getrouwd, mss huwelijksreis HKG of SIN, samen terugkomen en 1 jaar gratis?

Please correct me where I'm wrong....

Het beste , voor uw huwelijk gewoon om de 2 maanden verlengen dat kost afgezien van de ACR kaart +/- 4000 php voor 2 maanden . Eens je gehuwd bent, krijg je een visum voor 1 jaar gratis telkens je met je asawa de  :smiley-philippines: inkomt .
Jij ben zowiezo van plan jaarlijks naar  :belgiesmiley: te gaan, als je dan met je asawa de  :smiley-philippines: binnenkomt geen probleem ga je alleen naar  :belgiesmiley: , gezien jij toch overstapt in Hong Kong --> Cebu laat je haar toch naar Hong kong komen om je op te halen . Telkens als je met je asawabinnenkomt is het 1 jaar gratis.
Uiteraard is een permanent visa veel handiger...+/- 1000 euro   4 jaar geleden.
Denk eraan als je langer dan 2 maand in de  :smiley-philippines: verblijft heb je een "exitclearens" nodig....kan in Cebu bij de BI of in de luchthaven Manila...Luchthaven mactan weet ik niet zeker  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pjottr

Citaat van: vvjoris op dinsdag 16 april 2013, 16:07:57
Citaat van: Ronny55 op dinsdag 16 april 2013, 15:53:19
Citaat van: vvjoris op dinsdag 16 april 2013, 13:26:34
Als je met een Filipina getrouwd bent lijkt het best voor een 13a te gaan. Als je niet getrouwd bent, en je bent niet in het speciale geval als investeerder, retiree, of medische hulp behoevende zal het een 9a zijn.

Ik weet dat er heel veel over op het forum staat, maar zie toch niet precies hoe die combinatie 9a & ACR in mekaar zit. Lijkt simpel, gewoon elke 59 dagen gaan verlengen mits 6 - 7000 pesos te betalen, maar als je terug naar  :eu: gaat moet je eigenlijk de ACR kaart afgeven ...

Moet dan bij terugkeer de procedure voor ACR weer helemaal doorlopen worden?

Ik zou graag eens het exacte kostenplaatje bekijken .... Ik dacht maar ... als je 3 keer per jaar naar  :belgiesmiley: komt, heb je genoeg aan 3 keer een visum van 59 dagen voor â,¬ 30 x 3, en dan 6 (als je telkens een maand krijgt) verlengingen voor ongeveer 6500 pesos. Aangezien je dan altijd wel enkele dagen in  :eu: bent dekt dat een heel jaar ....

Verder ... als je maar 2 keer naar  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: komt, en 1 keer naar Hong Kong vliegt, lukt het dan ook om op de  :smiley-philippines: ambassade daar een visum van 59 dagen te krijgen voor om en bij de 30 euro?

Vraag is dan nog: hoe past dit in het ACR-plaatje?
Heb alles een paar x gelezen maar begrijp niet goed waar je naartoe wil...Verlengen visa is goed voor 2 maanden ....Bij het binnenkomen 21 dagen gratis dan verlengen met 39 dagen tot 2 maanden na 2 maanden verlengen ...eerste maal moet je voor ACR kaart om en bij de 3000 extra totaal 7000 ph +/-. de volgende x is het om en bij de 4000 php. Eens dat je gehuwd bent, je vrouwtje je laten afhalen in hong kong en samen de  :smiley-philippines: in komen......1 jaar gratis... Was het dat wat je wilde weten  :weetikniet:

Ik zoek uit wat het beste is vooraleer ik getrouwd ben ... dat zal wet niet zooooooooooooooo snel zijn é, ik heb nog een klein beetje verstand  :lachen: :lachen: :lachen:

Als ik nu binnenkort kom is het zeker voor meer dan 21 dagen, dus zorg in hier voor een visum van 59 dagen. Daarna terug geen probleem, want ik moet in juli even in  :belgiesmiley: zijn, dus dan heb ik terug 59 dagen met een nieuw visum. 't Is dan daarna ... als ik het goed begrijp heb ik dan pas, als ik langer blijf dan 59 dagen de ACR kaart nodig en dat kost mij php 7,000, en dan elke maand php 4,000. Dan, eens getrouwd, mss huwelijksreis HKG of SIN, samen terugkomen en 1 jaar gratis?

Please correct me where I'm wrong....

Hoe kom jij aan die bedragen voor een ACR ????? Ik betaalde voor mijn ACR iets van 3500 peso Pas weer voor 5 jaar verlengd
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.


robert van dijck

Ronny, wat is een exitclearance? ben onlangs 3.5 maand in de Filippijnen geweest, werd niet naar gevraagd op de luchthaven

mvg

Robert

vvjoris

Citaat van: Pjottr op dinsdag 16 april 2013, 16:28:20
Citaat van: vvjoris op dinsdag 16 april 2013, 16:07:57
Citaat van: Ronny55 op dinsdag 16 april 2013, 15:53:19
Citaat van: vvjoris op dinsdag 16 april 2013, 13:26:34
Als je met een Filipina getrouwd bent lijkt het best voor een 13a te gaan. Als je niet getrouwd bent, en je bent niet in het speciale geval als investeerder, retiree, of medische hulp behoevende zal het een 9a zijn.

Ik weet dat er heel veel over op het forum staat, maar zie toch niet precies hoe die combinatie 9a & ACR in mekaar zit. Lijkt simpel, gewoon elke 59 dagen gaan verlengen mits 6 - 7000 pesos te betalen, maar als je terug naar  :eu: gaat moet je eigenlijk de ACR kaart afgeven ...

Moet dan bij terugkeer de procedure voor ACR weer helemaal doorlopen worden?

Ik zou graag eens het exacte kostenplaatje bekijken .... Ik dacht maar ... als je 3 keer per jaar naar  :belgiesmiley: komt, heb je genoeg aan 3 keer een visum van 59 dagen voor â,¬ 30 x 3, en dan 6 (als je telkens een maand krijgt) verlengingen voor ongeveer 6500 pesos. Aangezien je dan altijd wel enkele dagen in  :eu: bent dekt dat een heel jaar ....

Verder ... als je maar 2 keer naar  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: komt, en 1 keer naar Hong Kong vliegt, lukt het dan ook om op de  :smiley-philippines: ambassade daar een visum van 59 dagen te krijgen voor om en bij de 30 euro?

Vraag is dan nog: hoe past dit in het ACR-plaatje?
Heb alles een paar x gelezen maar begrijp niet goed waar je naartoe wil...Verlengen visa is goed voor 2 maanden ....Bij het binnenkomen 21 dagen gratis dan verlengen met 39 dagen tot 2 maanden na 2 maanden verlengen ...eerste maal moet je voor ACR kaart om en bij de 3000 extra totaal 7000 ph +/-. de volgende x is het om en bij de 4000 php. Eens dat je gehuwd bent, je vrouwtje je laten afhalen in hong kong en samen de  :smiley-philippines: in komen......1 jaar gratis... Was het dat wat je wilde weten  :weetikniet:

Ik zoek uit wat het beste is vooraleer ik getrouwd ben ... dat zal wet niet zooooooooooooooo snel zijn é, ik heb nog een klein beetje verstand  :lachen: :lachen: :lachen:

Als ik nu binnenkort kom is het zeker voor meer dan 21 dagen, dus zorg in hier voor een visum van 59 dagen. Daarna terug geen probleem, want ik moet in juli even in  :belgiesmiley: zijn, dus dan heb ik terug 59 dagen met een nieuw visum. 't Is dan daarna ... als ik het goed begrijp heb ik dan pas, als ik langer blijf dan 59 dagen de ACR kaart nodig en dat kost mij php 7,000, en dan elke maand php 4,000. Dan, eens getrouwd, mss huwelijksreis HKG of SIN, samen terugkomen en 1 jaar gratis?

Please correct me where I'm wrong....

Hoe kom jij aan die bedragen voor een ACR ????? Ik betaalde voor mijn ACR iets van 3500 peso Pas weer voor 5 jaar verlengd

Zie hierboven in 't rood...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Citaat van: mike-bel op dinsdag 16 april 2013, 16:29:29
Joris,

hier vindt je veel info

http://mylifeinthephilippines.com/2013/03/philippine-visas/

Thanks a lot, daar staat het precies heel duidelijk, of toch alleszins vééééééééééééééél duidelijker dan op de sites van Philippine Government ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Luke

Joris maakt zich druk over niks. De TOERIST ACR-card heeft geen betekenis.

Na de eerste 2 maanden (na aankomst) wordt je die verplicht aangesmeerd. De TOERIST ACR card is 1 jaar geldig!! Je houd die goed bij gedurende dat 1 jaar. Bij vertrek en aankomst niet afgeven als daar niet om gevraagd wordt!!! Bij eventueel een volgende verlenging van toerist visa binnen dat jaar, gewoon laten zien dat je nog een geldige ACR card hebt!!!

De ACR card kost 50 USD. Los van de kosten voor visum verlenging!

Ronny55

Citaat van: robert van dijck op dinsdag 16 april 2013, 16:33:16
Ronny, wat is een exitclearance? ben onlangs 3.5 maand in de Filippijnen geweest, werd niet naar gevraagd op de luchthaven

mvg

Robert
Das een document dat je de toelaat de  :smiley-philippines: uitte reisen....Kost iets van 1700 php...enkel na een verblijf van meer dan 6 maanden  :jajaja: ...Ik zie dat ik 2 maanden had geschreven sorry was mis..tikfout
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

vvjoris

Citaat van: Luke op dinsdag 16 april 2013, 16:44:21
Joris maakt zich druk over niks. De TOERIST ACR-card heeft geen betekenis.

Na de eerste 2 maanden (na aankomst) wordt je die verplicht aangesmeerd. De TOERIST ACR card is 1 jaar geldig!! Je houd die goed bij gedurende dat 1 jaar. Bij vertrek en aankomst niet afgeven als daar niet om gevraagd wordt!!! Bij eventueel een volgende verlenging van toerist visa binnen dat jaar, gewoon laten zien dat je nog een geldige ACR card hebt!!!

De ACR card kost 50 USD. Los van de kosten voor visum verlenging!

In principe moet je ze wel afgeven als de  :smiley-philippines: verlaat é, dat staat zo op immigration-website. 95 % zal dat gewoon niet doen denk ik, en geen haan die er naar kraait waarschijnkijk...

Ze kunnen er net zo goed weg mee als hier om onozele wetten te maken: als je getrouwd bent moet je blijkbaar 1 keer per jaar het land uit, als je niet getrouwd bent 1 keer om de 16 maand
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.