Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visa Filipijnen 3 maanden

Gestart door Myosotis, dinsdag 11 september 2012, 10:57:41

Vorige topic - Volgende topic

Myosotis

Ik ga over een goed maand naar de Filipijnen voor ongeveer 3 maanden nou hoorde ik dat ik de Filipijnen ook een visa aan kon vragen alleen nou vraag ik me af of ik geen problemen ga krijgen bij de grens bij het nl. Verlaten en de php binnenkomen iemand ervaring met deze werk wijze

vvjoris

Ofwel visum hier op voorhand aanvragen (59 dagen) â,¬ 30, en dan ginder verlengen bij DFA (een landgenoot van u deed hetzelfde toen ik vorige maand ginder was, kost 6000 pesos)
Opwel gewoon naar ginder gaan ('automatisch visum 21 dagen) en dan ginder 2 keer verlengen bij DFA (eerste keer 3030 pesos)
Ofwel een van bovenstaande en even op en af vliegen naar HKG of zo (kost indien je promoticket vastkrijgt 999 pesos vanuit Clark, 3400 pesos CEB of MNL) dan heb je terug 'automatisch' 21 dagen.

Illegaal verblijf .... ik zou het niet riskeren ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

stijn54

@vvjoris. Wel bij mijn boeking bij joker in Gent vorige maand maakten ze problemen dat mijn visum maar geldig zou zijn voor 2 maanden en mijn verblijf bijna vier maanden. Ze stelden me voor om een reis te boeken voor 2 maanden en dan ticket in PH te verlengen voor 2 maanden wat ik natuurlijk geweigerd heb. :daag:

Ketelbinkie

Ik zou gewoon kiezen voor een VOA (visa on arrival) van 21 dagen of is dat inmiddels al 30 dagen.....!! Hoe dan ook bij 21 dagen, een 1e verlenging van 38 dagen en daarna vervolgens een 2e verlenging van 30 dagen. Krijg je inmiddels 60 dagen on arrival, dan volstaat het nog slechts een verlenging van 30 dagen aan te vragen. Op en neer vliegen zoals gesuggereerd, tenzij je natuurlijk dol bent op vliegen, en vooral met Cebu Pacific naar b.v. Hong Kong op en neer, lijkt me meer voor de echte die hards.

Tinulang_Manok

#4
Ik ben in 2009 - 2010 2,5 maand in de :smiley-philippines: geweest.
Eerst op de ambassade een visum voor 2 maand gehaald, daarmee naar de :smiley-philippines:, vervolgens daar velengd bij het BI, geen enkel probleem gehad.
Amare et sapere vix deo conceditur

Luke

Citaat van: Tinulang_Manok op dinsdag 11 september 2012, 13:52:06
Eerst op de ambassade een visum voor 2 maand gehaald, daarmee naar de :smiley-philippines:, vervolgens daar velengd bij de DFA, geen enkel probleem gehad.

Je bedoelde BI toch? (Bureau of Immigration)

Tinulang_Manok

Citaat van: Luke op dinsdag 11 september 2012, 14:18:55
Citaat van: Tinulang_Manok op dinsdag 11 september 2012, 13:52:06
Eerst op de ambassade een visum voor 2 maand gehaald, daarmee naar de :smiley-philippines:, vervolgens daar velengd bij de DFA, geen enkel probleem gehad.

Je bedoelde BI toch? (Bureau of Immigration)

Ja klopt, ik haal hier DFA en BI door elkaar :spank:
Amare et sapere vix deo conceditur

Myosotis

Nou ja het probleem is ik heb nou nog geen visum maar toen vetelde een kennis van me dat hij de visa in de Filipijnen regelt en niet in Nederland alleen ben ik een beetje bang voor de douane bij manilla want die vragen altijd tot wanneer je in de Filipijnen blijft en als ik dan zo mooi zeg tot 9 Jan en er zit geen visum in dat ze me niet verwelkomen dus wil ik weten wat het beste is om te doen toch de gok nemen om zonder visum er heen te vliegen en daar de boel regelen of hier in nl ff visum regelen

disnoke

Citaat van: Myosotis op dinsdag 11 september 2012, 20:01:33
Nou ja het probleem is ik heb nou nog geen visum maar toen vetelde een kennis van me dat hij de visa in de Filipijnen regelt en niet in Nederland alleen ben ik een beetje bang voor de douane bij manilla want die vragen altijd tot wanneer je in de Filipijnen blijft en als ik dan zo mooi zeg tot 9 Jan en er zit geen visum in dat ze me niet verwelkomen dus wil ik weten wat het beste is om te doen toch de gok nemen om zonder visum er heen te vliegen en daar de boel regelen of hier in nl ff visum regelen

heb nog nooit mijn ticket moeten laten zien in Manilla en nog nooit hebben ze me vragen gesteld, niet bij de immigratie, niet bij de douane, wel in Brussel bij het inchecken. 

Ketelbinkie

Citaat van: Myosotis op dinsdag 11 september 2012, 20:01:33
alleen ben ik een beetje bang voor de douane bij manilla want die vragen altijd tot wanneer je in de Filipijnen blijft en als ik dan zo mooi zeg tot 9 Jan en er zit geen visum in dat ze me niet verwelkomen dus wil ik weten wat het beste is om te doen toch de gok nemen om zonder visum er heen te vliegen en daar de boel regelen of hier in nl ff visum regelen
Je bedoelt IM (Immigration), Douane is hooguit nieuwsgierig naar wat je zoal aan spullen bij je hebt ofschoon mij nog nooit wat is gevraagd als enkel om het aangifte formuliertje wat je in het vliegtuig krijgt uitgereikt, invult en ondertekent.
De vraag van IM hoe lang je denkt in de  :smiley-philippines: te blijven, beantwoord je gewoon met 3 weeks sir; verder geen vragen van hun kant gegarandeerd.