Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visa Filipijnen 3 maanden

Gestart door Myosotis, dinsdag 11 september 2012, 10:57:41

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Citaat van: Wilfil op donderdag 25 oktober 2012, 20:26:56
Kun je, zoals in mijn geval, als je 4,5 maanden gaat de halve maand (3e visum) 6 weken van te voren aanvragen? Dit wil ik doen omdat anders mijn ACR-I card verloopt maar ik weet niet of deze kaart de hele duur van verblijf moet blijven gelden. Heeft iemand ervaring hiermee?

Je kan bij de 2de verlenging 3 maanden ipv de standaard 2 maanden vragen. Het hangt af van de man/vrouw achter het lokket. Zet je vriendelijkste gezicht op.  :crazy:

Over de (toerist) ACR card zou ik me geen zorgen maken. Zolang je een geldig paspoort bezit is er geen probleem.

Ketelbinkie

Citaat van: Luke op vrijdag 26 oktober 2012, 02:50:27
Over de (toerist) ACR card zou ik me geen zorgen maken. Zolang je een geldig paspoort bezit is er geen probleem.

Weet niet of elk Bureau Immigration zijn eigen regels hanteert maar hier in Dumaguete City is het gewoon standaard dat je bij de verlenging van je visum na 59 dagen automatisch een ACR krijgt aan gesmeerd of je hem nu wel/niet wilt hebben. Kosten verlenging visum  + ACR is totaal ca. 6.720,00 peso (prijspeil 2011). Als je geen geldig paspoort hebt kan men al zo wie zo niet een visum verlengen, maar daar wordt je tijdig op attent gemaakt tijdens een eerder bezoek aan BI voor verlenging visum.

Luke

De ACR card is een jaar geldig. Als ik voor een tweede verlenging ga vragen ze mij of ik nog mijn ICARD nog goed is. Ik moet de ICARD dan tonen. Dus het is niet automatisch dat je na de 2de verlenging zomaar een nieuwe ICARD aangesmeerd krijgt.

Als dat zo in Dumaguete is moet daar maar op gewezen worden. Maar je moet ze kunen tonen!.

Ketelbinkie

We gaan nu 2 zaken door elkaar halen. De geldigheidsduur van de ACR en wanneer je verplicht bent tot aanschaf van een ACR. Uit de eerdere vraag van Wilfil valt op te maken dat hij voorheen blijkbaar in de  :smiley-philippines: is geweest en tijdens zijn vorige verblijf een ACR heeft verkregen. Als tijdens een nieuw bezoek, waarbij de eerder aan hem verstrekte ACR nog geldig is op het moment dat hij na 59 dagen weer een verlenging aanvraagt, is er niks aan de hand. Maar mocht zijn verblijf nog langer duren en zou de geldigheid van de ACR dan zijn verstreken; reken maar van yes dat ie een nieuwe ACR moet aanvragen, zelfs al blijft ie dan misschien nog maar een paar weken vanaf de datum dat de verlenging visum + ACR wordt aangevraagd. Trouwens in principe hoef je je ACR nog niet eens te tonen uit de eerdere visum stempel in je paspoort kunnen ze exact opmaken wanneer de lopende ACR is aangevraagd en wat dus de geldigheid is. Ik heb in nov. 2011 voor een ACR betaalt, maar die is never nooit in Dumaguete aangekomen. Dus heb ik al een jaar geen geldige ACR. Maar bij al mijn verlengingen wordt met geen woord gerept over een ACR want dan kan men uit mijn paspoort opmaken. Volgende maand ben ik weer aan de beurt want dan verloopt mijn nooit ontvangen ACR. Dan maar weer afwachten of de nieuwe ACR ooit Dumaguete zal bereiken. Het gaat BI echt niet of je wel/niet een ACR hebt, is alleen de peso die ervoor moeten worden betaald, wat geldt.

Kano

Let er we op dat de tourist ACR-I card moet worden ingeleverd bij het verlaten van de Filipijnen:


MEMORANDUM ORDER NO. MCL-09-027

13. SURRENDER OF ACR I-CARD UPON EXIT/DEPARTURE. - The ACR I-CARD shall be presented and surendered to and retained bu the Immigration Officer at the primary inspection counter upon exit/departure from the country. The concerned Immigration Officer shall immediately turn-over the surrendered ACR I-CARDs to the ACR I-CARD Center at the BI Main Office for inventory and proper disposition
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

antzan

Toen ik , met mijn echtgenote , begin September aankwam in Manila , had ik op onze  papieren  [ die je krijgt in het vliegtuig ] ingevuld dat we
6 weken zouden blijven .
De vriendelijke beambte zei tegen mij :
Sir , i give you a visum for 1 year . Balikbayan .
Dus het ligt er maar aan wie er zit .
Maar vul zeker je papier in , want ik zie iedere keer , dat mensen
worden teruggestuurd als ze het niet hebben gedaan .
En je staat al lange tijd in de rij , dus dan weer terug in die !
En geef een " fatsoenlijk " adres op  , van een hotel o.i.d.
En niet van je bekende / familie  ,  als die al een adres hebben ?
antzan
Foodmaster

Wilfil

Ketelbinkie,

Ik heb vorig jaar inderdaad een ACR kaart aangevraagd die geldig blijft tot 9 feb. 2013. Het 2e visum zal ik aanvragen voor 17 januari wanneer het 1e visum verstrijkt. Mijn vraag is, kan ik het 3e visum aanvragen voor het verstrijken vam de ACR kaart op 9 feb.? Het derde visum loopt dus vanaf 17 maart en mijn vertrek is op 29 maart.

Ketelbinkie

Citaat van: Wilfil op vrijdag 26 oktober 2012, 22:26:24
Ketelbinkie,

Ik heb vorig jaar inderdaad een ACR kaart aangevraagd die geldig blijft tot 9 feb. 2013. Het 2e visum zal ik aanvragen voor 17 januari wanneer het 1e visum verstrijkt. Mijn vraag is, kan ik het 3e visum aanvragen voor het verstrijken vam de ACR kaart op 9 feb.? Het derde visum loopt dus vanaf 17 maart en mijn vertrek is op 29 maart.

Mijn ervaring en dan praat ik over de situatie bij BI in Dumaguete City is dat op het moment dat je een verlenging aanvraagt van je visum voor je verblijf ook gekeken wordt of in die nieuwe periode je ACR nog geldig is. In bovenstaande situatie waarbij je op 17 januari dus een verlenging aanvraagt voor 59 dagen tot 17 maart, verloopt jouw ACR en dus zou men, maar misschien kan dat per BI verschillen, bij de verlenging van je visum tevens weer een nieuwe ACR aansmeren. Al zou je bij wijze van spreken op 17 januari een verlenging kunnen krijgen van 3 maanden (verlengingen zijn altijd in perioden van een maand, kan nooit korter zijn dan 1 maand) zit je met hetzelfde probleem van een verlopen ACR.
Kano verwijst naar een artikel dat de ACR, volgens de regels, bij vertrek moet worden ingeleverd. Mij is nooit gevraagd de ACR in te leveren bij de laatste 4x dat ik sinds invoering van de ACR uit de  :smiley-philippines: ben vertrokken en dus bij terugkeer gewoon met de ACR kon doorgaan tot aan de datum dat ie geldig was. Maar resultaten uit het verleden, bieden geen garanties voor de toekomst :lachen: :lachen: :lachen: of te wel in de  :smiley-philippines: weet je het maar nooit.

Wilfil

Haha, ja je hebt gelijk. Ik zie het wel en anders maar gewoon een nieuwe ACR, het is niet anders. Allemaal voor het goede doel uiteindelijk...

BartBec

Hey,

Lijkt me allemaal goed en wel, vertrekken voor drie maanden met een simpel visa on arrival... Hou je er dan ook rekening mee dat bij het inchecken in Belgiƫ de luchtvaartmaatschappij je visum en duur van verblijf controleert. Je dient dus aan te te tonen dat de totale duur van je gepland verblijf gedekt wordt door een visum of bewijzen dat je het land verlaat voor het einde van de visa.
Indien niet dan kan de luchtvaartmaatschappij je weigeren in het ergste geval. Maar ik denk dat ze je een document zullen laten tekenen dat je reist op eigen risico en onder eigen verantwoordelijkheid. Dus dat de maatschappij niet meer verplicht is om je op hun kosten terug te vliegen als je het land niet binnen zou mogen.
Ik heb hetzelfde ook eens meegemaakt een paar jaar terug toen ik voor langer dan de toegestane periode van een visa on arrival naar Thailand reisde. Document moeten tekenen dat ik zelf verantwoordelijk ben.

Het is maar dat je het weet...
Groetjes