Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visa Filipijnen 3 maanden

Gestart door Myosotis, dinsdag 11 september 2012, 10:57:41

Vorige topic - Volgende topic

Wilfil

Update;

Bij de tweede verlenging had ik nog een geldige ACR kaart dus hier geen problemen. Bij de derde verlenging was de kaart verstreken maar volgens de dame achter het bureau (Puerto Princesa) alleen nodig bij de tweede verlenging. Ik kreeg zonder problemen de derde verlenging.  :thumb: Op het vliegveld in Manila geen problemen!

Ronny55

Citaat van: BartBec op zaterdag 27 oktober 2012, 11:38:37
Hey,

Lijkt me allemaal goed en wel, vertrekken voor drie maanden met een simpel visa on arrival... Hou je er dan ook rekening mee dat bij het inchecken in België de luchtvaartmaatschappij je visum en duur van verblijf controleert. Je dient dus aan te te tonen dat de totale duur van je gepland verblijf gedekt wordt door een visum of bewijzen dat je het land verlaat voor het einde van de visa.
Indien niet dan kan de luchtvaartmaatschappij je weigeren in het ergste geval. Maar ik denk dat ze je een document zullen laten tekenen dat je reist op eigen risico en onder eigen verantwoordelijkheid. Dus dat de maatschappij niet meer verplicht is om je op hun kosten terug te vliegen als je het land niet binnen zou mogen.
Ik heb hetzelfde ook eens meegemaakt een paar jaar terug toen ik voor langer dan de toegestane periode van een visa on arrival naar Thailand reisde. Document moeten tekenen dat ik zelf verantwoordelijk ben.

Het is maar dat je het weet...
Groetjes
Dat is alleen het geval voor landen waar geen "arrivel visa " te krijgen is ....Voor Belgen zijn er dat maar enkele.....Noord Korea, Irak, Iran dacht ik zo
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Marinero

Citaat van: BartBec op zaterdag 27 oktober 2012, 11:38:37
Hey,

Lijkt me allemaal goed en wel, vertrekken voor drie maanden met een simpel visa on arrival... Hou je er dan ook rekening mee dat bij het inchecken in België de luchtvaartmaatschappij je visum en duur van verblijf controleert. Je dient dus aan te te tonen dat de totale duur van je gepland verblijf gedekt wordt door een visum of bewijzen dat je het land verlaat voor het einde van de visa.
Indien niet dan kan de luchtvaartmaatschappij je weigeren in het ergste geval. Maar ik denk dat ze je een document zullen laten tekenen dat je reist op eigen risico en onder eigen verantwoordelijkheid. Dus dat de maatschappij niet meer verplicht is om je op hun kosten terug te vliegen als je het land niet binnen zou mogen.
Ik heb hetzelfde ook eens meegemaakt een paar jaar terug toen ik voor langer dan de toegestane periode van een visa on arrival naar Thailand reisde. Document moeten tekenen dat ik zelf verantwoordelijk ben.

Het is maar dat je het weet...
Groetjes

Ja..  :jajaja: Daar kwam ik vorig jaar achter. Ik had een enkele reis geboekt, en mijn werk zou een reis voor me boeken vanuit de Filipijnen naar 't werk. Uiteraard duurt dat laaaaaaaaaaaaang anno 2013, waarin elke bedrijf geteisterd wordt door processen, procedures en toestanden. Niemand durft ergens verantwoordelijkheid voor te nemen en lange lappen emailtekst broeden en groeien als tumoren in de email servers. Niks is makkelijk en de meest simpele dingen zijn vergroeid tot de grootste complexe wetenschappen. Iedereen kopieert elkaar in en massa's bits en bytes vliegen rond de aardkloot, zonder een snel resultaat. Maar ja, t is zoals t is!

Dus ik had alleen een enkele reis het land in. Ik had er helemaal niet over nagedacht dat ze me niet zouden laten vliegen omdat iedereen een 21 dagen visum krijgt bij aankomst. Nee dus. Ik had *nog* geen vlucht het land uit, dus dat was dat. Er was dus met geen mogelijkheid in dat vliegtuig te komen. Uiteindelijk heb ik mijn laptop uit mijn tas getrokken aan de balie en een vlucht naar hongkong geboekt vanuit cebu. Dat moest vallen binnen 21 dagen na aankomst. Toen mocht ik opeens wel mee. Allemaal een wassen neus natuurlijk, heb dat vliegtuig naar hongkong nooit gezien. En dat weten ze aan die balie ook. Dit is gewoon de manier waarop we elkaar gek lopen te maken, en voor de gek houden. Waarom zou je niet een clownspak aan trekken en door het vliegveld huppelen? Ik ben toch zeker niet gek?  :crazy:


Nu heb ik gewoon maar een retourtje geboekt, is 150 euro duurder  :confused2: en dus veel makkelijker. Dit keer werd er helemaal niet gevraagd naar een visum of een vlucht het land uit binnen 21 dagen. (?  :crazy:  :confused2:) Dat terwijl ik twee maanden verblijf hier in  :smiley-philippines: en dus geen visum had op schiphol.  :denk: Het is allemaal zo'n warboel, d'r is niemand meer die het begrijpt allicht.

Ik heb namelijk niet de tijd gehad om in nederland naar den haag te gaan met allemaal gezeur en toestanden voor t  :smiley-philippines: visum, want ik had maar twee dagen dat ik thuis zat (uit en in te pakken) Bovendien is een vliegticket naar hongkong goedkoper voor mij dan de reiskosten naar de randstad. ( :crazy: ja! echt waar) En dan je paspoort 4 dagen weg. Kun je ook niet even vanaf zee regelen natuurlijk, dan heb je je paspoort bij je! Wat dat betreft is dat amerikaanse toeristenvisum een zegen, kun je via internet doen.

Zit liever drie uur in dat hok hier in cebu te zweten met een goed boek!

En dat mijn carbon footprint twee keer zo groot is als nodig... foei toch! Het is dus mijn schuld een beetje dat het broeikaseffect in nederland zo voelbaar is. 't zal er wel niet uit te houden zijn in de hitte nu, of wel dan! Maar goed dat Al Gore me niet kent.

Ik heb ook een i card gekregen vorige keer. maar de productie van het kaartje duurde zo lang dat ik het land al uit was voordat het ding klaar was. Nu heb ik hem een week geleden opgehaald. Ik zeg, leuk ding. wat moet ik er mee? ahhh een rijbewijs of een bankrekening openen. Leuk! Kan handig zijn als ze in europa spaarrekeningen gaan plunderen. Nu lees ik hier in het forum dat je het ding dus in moet leveren als je het land verlaat. Met andere woorden, toen het kaartje klaar was hadden ze hem meteen kunnen vernietigen, want ik zat al ergens op de oceaan toen ze hem voor me klaarlegden. Nu ben ik hier voor twee maanden, nu krijg ik geen I-card. Maar de vorige is geldig zolang het visum in mijn paspoort geldig is. "Het visum" is dus het vorige visum van vorig jaar? met andere woorden, deze I-card is geen seconde geldig geweest?  :confused2:

panshit

wie kan mij duidelijkheid geven?

Ik zelf 69 jaar gehuwd wonende in de Filipijnen krijg een visum voor 6 maanden.

Mijn zoon ook wonende in de Filipijnen en gehuwd 23 jaar kan alleen een visum krijgen iedere keer voor 2 maanden.

Panshit