bij welke bank kan het meeste aantal PHP in 1x gepind worden?

Gestart door PHwaarde, zondag 8 mei 2011, 09:28:35

Vorige topic - Volgende topic

Johan En Elvie

Citaat van: Kano op dinsdag 13 november 2012, 16:19:37
Citaat van: Johan En Elvie op dinsdag 13 november 2012, 15:38:25
Net gehoord van een klant.
Hij haalt nooit pesos uit de muur daar maar heeft een EURO rekening in de Filippijnen hij haalt Euros af in de bank en laat die dan tegen een veel betere wisselkoers uitwisselen in één of andere kleine pownshop
Dus geen kosten van 200 pesos per keer, geen limiet om af te halen binnen in de bank en krijgt meer voor zijn euros.
waarom doen jullie die in de Filippijnen wonen dit niet allemaal zo?

Het forum staat vol met tips maar hoe het echt moet of kan of het beste is lees ik hier bijna nooit of wil iedereen wat ze weten en belangrijk is voor hunzelf houden.


Dacht je nu heus dat de expats in de Filipijnen niet willen vertellen wat de beste en voordeligste methode is om geld naar de Filipijnen te sturen? Waarom??

Ik denk dat ik namens vele andere forumleden kan zeggen geïnteresseerd te zijn  in de snelste en voordeligste methode om geld over te maken van BE/NL Euro's naar pesos in de Filipijnen.

Dus vraag s.v.p jouw klant hoe hij precies te werk gaat en wat de winst is ten opzichte van de in dit forum gepresenteerde oplossingen.

:hoedjeaf:



Zal moeilijk gaan om het te vragen, hij zit reeds op het vliegtuig en komt nooit meer terug naar hier.
hij zal ook eerst zijn internet daar moeten aansluiten voor ik het kan vragen.
Maar ik zeg maar wat hij me pas vertelde en dat is toch niet moeilijk om dit te begrijpen.
de euros van zijn inkomen (pensioen, aow zoals je wil) op een Belgische rekening die hij aanhoud
Overschrijven via zijn internetbanking naar zijn euro rekening in de Filippijnen en het daar IN DE BANK afhalen in EUROS
dan omwisselen desnoods op straat of in pownshop tegen de beste wisselkoers.
Hij vertelde me dat hij met dit systeem toe te passen al heel veel geld heeft gewonnen.
De ene keer zal de winst al groter zijn dan de andere keer maar altijd doet hij zijn voordeel hiermee.
Probeer het ook en je zal het merken.

Voor mijzelf is dit niet toepasbaar omdat ik daar niet woon, ik moet nog altijd pesos betalen aan mijn bedrijf daar.
Heb al voorgesteld om telkens een vast euro bedrag over te schrijven maar daar doen ze niet aan mee en ze weten goed waarom
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

xav

Citaat van: Johan En Elvie op dinsdag 13 november 2012, 16:34:14
Citaat van: Kano op dinsdag 13 november 2012, 16:19:37
Citaat van: Johan En Elvie op dinsdag 13 november 2012, 15:38:25
Net gehoord van een klant.
Hij haalt nooit pesos uit de muur daar maar heeft een EURO rekening in de Filippijnen hij haalt Euros af in de bank en laat die dan tegen een veel betere wisselkoers uitwisselen in één of andere kleine pownshop
Dus geen kosten van 200 pesos per keer, geen limiet om af te halen binnen in de bank en krijgt meer voor zijn euros.
waarom doen jullie die in de Filippijnen wonen dit niet allemaal zo?

Het forum staat vol met tips maar hoe het echt moet of kan of het beste is lees ik hier bijna nooit of wil iedereen wat ze weten en belangrijk is voor hunzelf houden.


Dacht je nu heus dat de expats in de Filipijnen niet willen vertellen wat de beste en voordeligste methode is om geld naar de Filipijnen te sturen? Waarom??

Ik denk dat ik namens vele andere forumleden kan zeggen geïnteresseerd te zijn  in de snelste en voordeligste methode om geld over te maken van BE/NL Euro's naar pesos in de Filipijnen.

Dus vraag s.v.p jouw klant hoe hij precies te werk gaat en wat de winst is ten opzichte van de in dit forum gepresenteerde oplossingen.

:hoedjeaf:



Zal moeilijk gaan om het te vragen, hij zit reeds op het vliegtuig en komt nooit meer terug naar hier.
hij zal ook eerst zijn internet daar moeten aansluiten voor ik het kan vragen.
Maar ik zeg maar wat hij me pas vertelde en dat is toch niet moeilijk om dit te begrijpen.
de euros van zijn inkomen (pensioen, aow zoals je wil) op een Belgische rekening die hij aanhoud
Overschrijven via zijn internetbanking naar zijn euro rekening in de Filippijnen en het daar IN DE BANK afhalen in EUROS
dan omwisselen desnoods op straat of in pownshop tegen de beste wisselkoers.
Hij vertelde me dat hij met dit systeem toe te passen al heel veel geld heeft gewonnen.
De ene keer zal de winst al groter zijn dan de andere keer maar altijd doet hij zijn voordeel hiermee.
Probeer het ook en je zal het merken.

Voor mijzelf is dit niet toepasbaar omdat ik daar niet woon, ik moet nog altijd pesos betalen aan mijn bedrijf daar.
Heb al voorgesteld om telkens een vast euro bedrag over te schrijven maar daar doen ze niet aan mee en ze weten goed waarom

als het met citibank is kan hij idd zijn geld gewoon van de eene rekening naar andere zetten zonder kosten... maar dan zit je alweer serieus beperkt met het aantal filialen in de phils... doet hij het met een andere bank waar er geen filiaal is in belgië of nederland dan betaald hij ook transfer kosten en zal het hem niet veel meer opleveren vrees ik...

Bulldozer

Moet je dan ook geen benzine kosten rekenen van en naar de bank met euro rekening, benzinekosten en misschien wel parkeergeld bij de pawnshop, tijd die het kost dat je moet wachten bij de bank en de pawnshop en kosten om de eurorekening te onderhouden? Wij hebben gewoon een Filippijnse peso rekening bij BPI. Een keer in de zoveel tijd een groot bedrag overmaken en voor de rest gratis pinnen bij elke bpi automaat, die er veel meer zijn dan HSBC of Citi bank en bij de grotere winkels kan je ook gewoon betalen met je pin pas. Misschien niet het allergoedkoopste, maar wel een stuk makkelijker als iedere keer naar de bank moeten. Daarom vind ik een euro rekening in de Filippijnen helemaal niet de beste oplossing. (btw hoe krijg je het op die rekening, als het een buitenlandse bank is betaal je nog steeds veel om het er op te krijgen)

ladgar

Citibank Belgie is al een tijdje overgenomen door Credit Mutuel , een franse bank , na verloop van tijd zullen ze niet meer Citibank heten , en zal waarschijnlijk die mogelijkheid van gratis overschrijven naar citibank rekening in PH wegvallen.

Johan En Elvie

Citaat van: xav op dinsdag 13 november 2012, 16:39:53
Citaat van: Johan En Elvie op dinsdag 13 november 2012, 16:34:14
Citaat van: Kano op dinsdag 13 november 2012, 16:19:37
Citaat van: Johan En Elvie op dinsdag 13 november 2012, 15:38:25
Net gehoord van een klant.
Hij haalt nooit pesos uit de muur daar maar heeft een EURO rekening in de Filippijnen hij haalt Euros af in de bank en laat die dan tegen een veel betere wisselkoers uitwisselen in één of andere kleine pownshop
Dus geen kosten van 200 pesos per keer, geen limiet om af te halen binnen in de bank en krijgt meer voor zijn euros.
waarom doen jullie die in de Filippijnen wonen dit niet allemaal zo?

Het forum staat vol met tips maar hoe het echt moet of kan of het beste is lees ik hier bijna nooit of wil iedereen wat ze weten en belangrijk is voor hunzelf houden.


Dacht je nu heus dat de expats in de Filipijnen niet willen vertellen wat de beste en voordeligste methode is om geld naar de Filipijnen te sturen? Waarom??

Ik denk dat ik namens vele andere forumleden kan zeggen geïnteresseerd te zijn  in de snelste en voordeligste methode om geld over te maken van BE/NL Euro's naar pesos in de Filipijnen.

Dus vraag s.v.p jouw klant hoe hij precies te werk gaat en wat de winst is ten opzichte van de in dit forum gepresenteerde oplossingen.

:hoedjeaf:



Zal moeilijk gaan om het te vragen, hij zit reeds op het vliegtuig en komt nooit meer terug naar hier.
hij zal ook eerst zijn internet daar moeten aansluiten voor ik het kan vragen.
Maar ik zeg maar wat hij me pas vertelde en dat is toch niet moeilijk om dit te begrijpen.
de euros van zijn inkomen (pensioen, aow zoals je wil) op een Belgische rekening die hij aanhoud
Overschrijven via zijn internetbanking naar zijn euro rekening in de Filippijnen en het daar IN DE BANK afhalen in EUROS
dan omwisselen desnoods op straat of in pownshop tegen de beste wisselkoers.
Hij vertelde me dat hij met dit systeem toe te passen al heel veel geld heeft gewonnen.
De ene keer zal de winst al groter zijn dan de andere keer maar altijd doet hij zijn voordeel hiermee.
Probeer het ook en je zal het merken.

Voor mijzelf is dit niet toepasbaar omdat ik daar niet woon, ik moet nog altijd pesos betalen aan mijn bedrijf daar.
Heb al voorgesteld om telkens een vast euro bedrag over te schrijven maar daar doen ze niet aan mee en ze weten goed waarom

als het met citibank is kan hij idd zijn geld gewoon van de eene rekening naar andere zetten zonder kosten... maar dan zit je alweer serieus beperkt met het aantal filialen in de phils... doet hij het met een andere bank waar er geen filiaal is in belgië of nederland dan betaald hij ook transfer kosten en zal het hem niet veel meer opleveren vrees ik...

Dat heeft hij me niet gezegd via welke banken, maar zal dan wel city bank zijn hij leeft kort bij bagiuo city.
Als het dan enkel via citybank zo kan waarom doen jullie het dan niet via die bank dat is dan toch simple.
Je moet iets over hebben voor je geld hé en dit is denk ik een kleine moeite om een rekening te openen via citybank.
Zelfs al heb je een bedrijf zoals ik kan ik gewoon op eigen naam een rekening openen toch.
Maar zoals gezegd momenteel heb ik er niets aan omdat ik hier leef.
Wat eventueel wel zou kunnen is een rekening openen bij citybank hier en daar, euros plaatsen en de familie van mijn vrouw de kaart en volmacht geven om de euros af te halen in plaats van via een moneytransfer te werken.
Mijn vrouw haar familie woond wel in Leyte - palompon en daar geen citybank voor zover ik weet.
als ze dan met de boot naar cebu moeten om daar het geld te gaan halen heeft het ook geen zin en is de kost nog veel groter.
Het is dus te zien waar je zich bevind.
Nu weet ik wel op voorhand als ik naar daar zou gaan wonen dat ik daar zou gaan wonen waar die faciliteit aanwezig is, ik zou niet kweet niet waar gaan zitten waar het moeilijk is om aan je geld te geraken op de voordeligste manier. Niemand verplicht je om in een bepaald dorp te gaan wonen, dat beslis je zelf.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

Citaat van: ladgar op dinsdag 13 november 2012, 16:45:54
Citibank Belgie is al een tijdje overgenomen door Credit Mutuel , een franse bank , na verloop van tijd zullen ze niet meer Citibank heten , en zal waarschijnlijk die mogelijkheid van gratis overschrijven naar citibank rekening in PH wegvallen.

Kan goed zijn, dus het zal uitkijken zijn als de tijd rijp is om te zien wat dan de beste oplossing is.
Maar NU is het WEL de beste oplossing en wat later gebeurd kan je dan rekening mee houden maar niet nu.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

xav

Citaat van: Johan En Elvie op dinsdag 13 november 2012, 16:50:44
Nu weet ik wel op voorhand als ik naar daar zou gaan wonen dat ik daar zou gaan wonen waar die faciliteit aanwezig is, ik zou niet kweet niet waar gaan zitten waar het moeilijk is om aan je geld te geraken op de voordeligste manier. Niemand verplicht je om in een bepaald dorp te gaan wonen, dat beslis je zelf.

tja, elk maakt daar zijn keuze in... maar voor die paar (tientallen)euro ga ik toch niet ergens wonen waar ik me niet goed voel hoor... in puerto is er ook geen citibank ofzo, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om te verhuizen voor een bank...

meestal zitten die banken in de groot steden, waar de veiligheid soms al heel wat minder is... het zou soms wel eens kunnen dat die enkele (tientallen) euro's je zuur kunnen opbreken...

Herbie

Zou wel eens willen weten in welke bank hij Euro's haald. Vorig jaar als ik in de ambassade moest zijn, heb ik wel 20 banken gedaan in die straat, om alleen maar euro te wisselen naar peso. Geen één bank die kon. Dan ééntje gevonden naast het beursgebouw, als je er voor staat links. Weet niet meer op welk verdiep ik daar voor moest zijn, maar de euro's en de peso's, dollars lagen daar opgestapeld in schoendozen.
Vorige maand nog geprobeert in City bank Cebu, euro's wisselen ze niet. Zo hoe zou je er dan kunnen krijgen.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

vvjoris

Kan allemaal goed zijn, maar je moet rekening houden met:
1. een rekening openen bij een Filippijnse bank als buitenlander brengt een heleboel papierwinkel mee, en je moet persoonlijk gaan tekenen, en je hebt een 'referentie-adres' nodig in  :smiley-philippines:, lijkt me haalbaar vooir wie er woont, voor wie één of meerdere keren per jaar gf gaat bezoeken ligt het al moeilijker.
2. bank to bank trransfer van  :belgiesmiley: naar  :smiley-philippines: brengt ook kosten mee, behalve bij Argenta, meen ik, en volgens mij kan dat niet blijven duren, ook Argenta is geen liefdadigheidsinstelling. Om geld over te maken moet je wel persoonlijk (of iemand die je volmacht geeft) langs in een Argenta kantoor, en dat lijkt dus ook al niet zo evident...

Voor mij, als het relatief snel moet en over relatief kleine bedragen gaat, blijven Coinstar en LCC de beste keus, als het om te betalen is in een winkel is een Credit Card het beste, als het over grote bedragen gaat en het is niet zo dringend kun je best met Surichange werken. Als je echter in de  :smiley-philippines: woont, is van Argenta naar  :smiley-philippines: bank te overwegen, maar je hebt dan steeds een vertrouwenspersoon nodig in  :belgiesmiley:

Verder, pinnen doe je NOOIT met een credit card, en als je 't met maestro doet, weet je dat je de 200 php maffia fee aan je been hebt....

Als je nu Coinstar, LCC, credit card, surichange, argenta en je 'normale' bank hebt, om dan nog eens een citibank rekening bij te nemen, waarbij je nog eens speciaal naar een van de weinige citibank-vestigingen moet als je daar min of meer kosteloos wil afhalen, zou voor mij toch wat moeite teveel betekenen. Als het om frequente zakelijke transacties gaat, valt HSBC te onderzoeken.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Johan En Elvie

Citaat van: Bulldozer op dinsdag 13 november 2012, 16:44:49
Moet je dan ook geen benzine kosten rekenen van en naar de bank met euro rekening, benzinekosten en misschien wel parkeergeld bij de pawnshop, tijd die het kost dat je moet wachten bij de bank en de pawnshop en kosten om de eurorekening te onderhouden? Wij hebben gewoon een Filippijnse peso rekening bij BPI. Een keer in de zoveel tijd een groot bedrag overmaken en voor de rest gratis pinnen bij elke bpi automaat, die er veel meer zijn dan HSBC of Citi bank en bij de grotere winkels kan je ook gewoon betalen met je pin pas. Misschien niet het allergoedkoopste, maar wel een stuk makkelijker als iedere keer naar de bank moeten. Daarom vind ik een euro rekening in de Filippijnen helemaal niet de beste oplossing. (btw hoe krijg je het op die rekening, als het een buitenlandse bank is betaal je nog steeds veel om het er op te krijgen)

En die kosten heb je nu waarschijnlijk niet om je geld te gaan halen bij je bank?
Het kan als je nu te voet kan gaan natuurlijk.
In ons geval kost het me een aardige stuiver op die manier om aan mijn geld te geraken.
Als ik 30000 pesos wil is het 3x200 pesos fee.
De band van het dorp naar ormoc (66km) is of was in 2010 150 pesos de man en we gaan altijd met 2 of 3
dus totale kost minstens 900 pesos kosten om aan zo'n 588 euro te geraken want meer dan die 30000 kan je niet afhalen op 1 dag.
Als je dat tijdens je verlof een paar keer moet doen is het wel veel.

De laatste keer dat ik naar daar ben geweest heb ik het anders opgelost.
Ik nam meer dan voldoende euros mee en wisselde ze telkens om in het dorp bij een filippijn die daar 6 grote winkels heeft, dus in zijn hardwearshop (ijzerwinkel) kon ik daarvoor terecht en had steeds een betere koers dan in de banken.
Nu moet ik wel zeggen dat hij elke volgende keer iets minder gaf waaraan ik nu ook terug geleerd heb om volgende keer van de eerste keer voldoende om te wisselen. Maar zelfs dan had ik nog steeds een betere wisselkoers dan in de banken.
En vooral die minstens 900 pesos kosten om dan nog tegen een lagere koers aan mijn geld te geraken viel weg.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.