Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

wat is "petition"?

Gestart door mikesdfsdf37, zaterdag 1 augustus 2015, 15:29:58

Vorige topic - Volgende topic

jiggy

Citaat van: Rich op zondag  2 augustus 2015, 08:39:39
Citaat van: Ronny55 op zondag  2 augustus 2015, 03:55:21
Citaat van: nils op zaterdag  1 augustus 2015, 23:38:12
Een petition is inderdaad een aanvraag of petitioner diegene die de aanvraag ondersteunt.
Soms wordt het in de context als sponsor gebruikt als diegene die 'garant' voor je staat.
In principe dus weinig bijzonders.
petitioner diegene die iets aanvraagt, Sponser ondersteunt die aanvraag.

Nu je het zegt idd  :thumb: 

Vandaar dat ik de Mike, de opener van dit topic aanraadde om zijn bronnen ivm "petition" eens na te trekken.
Want na ook kort Googlen merk ik dat de Amerikaanse procedure gans anders is dan de onze en van andere Unielanden wellicht.
We kunnen wel "petion" en "petitioner" vertalen in aanvraag/aanvrager, doch... volgens wat ik las is in Amerikaanse wetgeving ivm dit topic is het de Amerikaan zelf, die petionior is en een gans dossier dient samen te stellen om een echtgenote/familielid naar Amerika te brengen.

Ronny55

Citaat van: jiggy op zondag  2 augustus 2015, 13:02:34
Citaat van: Rich op zondag  2 augustus 2015, 08:39:39
Citaat van: Ronny55 op zondag  2 augustus 2015, 03:55:21
Citaat van: nils op zaterdag  1 augustus 2015, 23:38:12
Een petition is inderdaad een aanvraag of petitioner diegene die de aanvraag ondersteunt.
Soms wordt het in de context als sponsor gebruikt als diegene die 'garant' voor je staat.
In principe dus weinig bijzonders.
petitioner diegene die iets aanvraagt, Sponser ondersteunt die aanvraag.

Nu je het zegt idd  :thumb: 

Vandaar dat ik de Mike, de opener van dit topic aanraadde om zijn bronnen ivm "petition" eens na te trekken.
Want na ook kort Googlen merk ik dat de Amerikaanse procedure gans anders is dan de onze en van andere Unielanden wellicht.
We kunnen wel "petion" en "petitioner" vertalen in aanvraag/aanvrager, doch... volgens wat ik las is in Amerikaanse wetgeving ivm dit topic is het de Amerikaan zelf, die petionior is en een gans dossier dient samen te stellen om een echtgenote/familielid naar Amerika te brengen.


Wat denk je dat de "Belg" moet doen als hij een aanvraag (petition) doet voor wat dan ook....Juist ja , een heel dossier samenstellen, in de meeste gevallen,om zijn aanvraag te ondersteunen. Ik zie niet veel verschil....
Bij een rechtzaak heb je een "Petitioner" en een "Responder' , ook daar moet de petitioner een dossier samenstellen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

jiggy

Citaat van: Ronny55 op maandag  3 augustus 2015, 02:25:40
Citaat van: jiggy op zondag  2 augustus 2015, 13:02:34
Citaat van: Rich op zondag  2 augustus 2015, 08:39:39
Citaat van: Ronny55 op zondag  2 augustus 2015, 03:55:21
Citaat van: nils op zaterdag  1 augustus 2015, 23:38:12
Een petition is inderdaad een aanvraag of petitioner diegene die de aanvraag ondersteunt.
Soms wordt het in de context als sponsor gebruikt als diegene die 'garant' voor je staat.
In principe dus weinig bijzonders.
petitioner diegene die iets aanvraagt, Sponser ondersteunt die aanvraag.

Nu je het zegt idd  :thumb: 

Vandaar dat ik de Mike, de opener van dit topic aanraadde om zijn bronnen ivm "petition" eens na te trekken.
Want na ook kort Googlen merk ik dat de Amerikaanse procedure gans anders is dan de onze en van andere Unielanden wellicht.
We kunnen wel "petion" en "petitioner" vertalen in aanvraag/aanvrager, doch... volgens wat ik las is in Amerikaanse wetgeving ivm dit topic is het de Amerikaan zelf, die petionior is en een gans dossier dient samen te stellen om een echtgenote/familielid naar Amerika te brengen.


Wat denk je dat de "Belg" moet doen als hij een aanvraag (petition) doet voor wat dan ook....Juist ja , een heel dossier samenstellen, in de meeste gevallen,om zijn aanvraag te ondersteunen. Ik zie niet veel verschil....
Bij een rechtzaak heb je een "Petitioner" en een "Responder' , ook daar moet de petitioner een dossier samenstellen.
Ja Ronny. Dat klopt maar volgens de Belgische/Europese wetgeving is het steeds diegene die een visum wenst te bekomen de aanvrager is. Niet in Amerika dus. Daar is de Amerikaanse burger die zijn partner/familielid wenst naar de VS te halen de aanvrager, petitioner is.

Op de website van de Belgische ambassade wordt trouwens APPLICANT gebruikt als woord voor aanvrager.
Verder ga ik mij hierin niet verdiepen of druk om maken : petitioner is voor ons niet van toepassing. Het is zo al ingewikkeld genoeg.  :biggrinn: