Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum(wil mijn vriendin mijn land laten bezoeken)

Gestart door hakke, zaterdag 9 januari 2016, 19:52:28

Vorige topic - Volgende topic

hakke

Hallo,

Ik ben vorig jaar in de filipijnen geweest om mijn vriendin voor eerste maal bezoeken voor 16 dagen we kenden elkaar nu ongeveer een jaar. Nu zou ik graag dit jaar haar op bezoek laten komen om haar mijn land te laten zien voor een maand of zo :welcome:
Nu heb ik al met veel mensen gesprokken en er zijn er veel die zeggen dat mijn vriendin op bezoek laten komen onmogelijk is dat het zo al moeilijk genoeg gaat zijn om ze later als mijn vrouw hier te krijgen :confused2:
Nu is mijn vraag heeft er iemand hier ervaring mee???
Is het beter om zelf naar de filipijnen terug te gaan of...?
En is het dan toerist visa of friend visit?

Ik woon nog thuis bij mijn ouders heb wel een vast loon van rond de 1600€ en ben 32j ongehuwt geen kinderen mijn vriendin is 27j en heeft vast werk geen kinderen...

klootzakken (voorheen Jens)

zeker is dit wel mogelijk . je moet dan naar je gemeente gaan en een uitnodiging in meerdere talen vragen , die stuur je dan op naar je vriendin in de fils , zij moet met dat ding naar de Ned ambassade om een visum aan te vragen .

let wel , jij staat garant voor haar in Nederland . jij moet zorgen dat het meisje goed verzekert is . jij moet aan een bepaald loon voldoen om haar hier te onderhouden [ denk dat 1600 voldoende] .

wat heel belangrijk is dat je vriendin kan aantonen dat zij ook daadwerkelijk weer terug gaat naar de Filipijnen  , voorbeeld werk een kind of moet zorgen voor haar ouders, ect ect .

het word de eerste keer meestal geweigerd , gewoon weer een verzoek in dienen en het gaat heel vaak goed .

dit is voor  :nederlandsevlag: het geval .

succes .

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

hakke

dank u jens

ik woon wel in belgie en iedereen weet da belgie een apenland is hier is nooit niets simpel dus ik weet niet of dit hetzelfde is hier maar ben wel blij met je reactie :thankyoufw5:

Luke

Het is ongeveer dezelfde procedure voor alle Schengenlanden.
Hoofdzaak is de de tenlastenneming die op uw gemeentehuis moet ondertekend worden.

Verder vind je alle info op de website van de BE ambassade. LEES de pagina's van top to bottom;

http://countries.diplomatie.belgium.be/nl/filipijnen/visum/visum_voor_belgie/
http://countries.diplomatie.belgium.be/en/philippines/visa/visa_belgium/friend_private_person_visit/

Als je lief geen inkomen heeft ga een goed gemotiveerde brief moeten bijvoegen over jullie relatie en een overtuigend argument dat ze terugkeert.

Success

jiggy

Dag Hakke,

Een aantal tips zijn hier al gegeven.
In een visumaanvraag KORTVERBLIJF zijn er meerdere types.
Bij jullie zal het gaan om een FRIENDS VISIT VISUM.   (Een tourist visum gaat over georganiseerde rondreizen met hotelovernachtingen en zo...)
Lees aandachtig de algemene en bijzondere vereisten daarover op de website van de belgische ambassade in Manilla.
Zoek ook verder op de website van DVZ (gids van de procedures)

Concreet :
- de terugkeergarantie is de belangrijkste factor. Als zij vast werk heeft, heb je goede kans van slagen voor de visumaanvraag, denk ik.
Ivm aannemelijkheid van vast werk als terugkeergarantie :
* laatste 3 loonstrookjes
* bankuittreksels (als bewijs van storting van haar loon)
* goedkeuring van haar werkgever voor afwezigheid gedurende het gplande bezoek aan jou EN de bevestiging dat zij na terugkomst opnieuw aan de slag kan.

- bewijs van jullie relatie (mails, chatberichten, foto's, boekingen,...)
Amper 16 dagen samengeweest tot nu toe? Lijkt me weinig om van een hechte persoonlijke band te kunnen spreken, doch weet nu niet echt uit het hoofd of daar normen voor zijn ( kijk op website ambassade?)

- vraag voor de eerste keer niet het maximum van 90 dagen aan (het lijkt me trouwens onwaarschijnlijk dat een filippijnse werkgever zo maar 3 maand onbetaald vrijaf zal geven aan een werknemer...)

- het doel van de reis en de omstandigheden van het verblijf moeten worden verduidelijkt. Hierover vind ik echter geen verduidelijking wat men ermee bedoelt. Doch..  dit wordt vaak als weigeringsmotief gebruikt.

Een friends visit visum bekomen is inderaad geen sinecure, maar niet onmogelijk. Maak dat je dossier volledig is, maar voeg geen NIET gevraagde documenten (bvb geboorteaktes of van burgelijke staat) toe, want... dan gaan ze op de ambassade nog vlugger twijfelen aan de echte reden of doel van het verblijf.

Succes !

josv

Citaat van: jiggy op zondag 10 januari 2016, 11:40:36

- bewijs van jullie relatie (mails, chatberichten, foto's, boekingen,...)
Amper 16 dagen samengeweest tot nu toe? Lijkt me weinig om van een hechte persoonlijke band te kunnen spreken, doch weet nu niet echt uit het hoofd of daar normen voor zijn ( kijk op website ambassade?)

Succes !

Even 'n vraagje : is het nu echt nodig om bij de aanvraag voor een simpel Schengen-visum in  :belgiesmiley: dit soort bewijs te leveren ? Je zegt het zelf al : wat voor normen zijn er dan voor ? 10 foto's of 100, 6 dagen bij elkaar of 60 etc. etc. Beetje 'n vage "eis".... :weetikniet:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Quezonboy

10 verschillende foto's van jullie samen lijkt me wel voldoende. Ik had begrepen dat het puur om gaat dat het duidelijk is dat jullie elkaar niet alleen kennen van brieven en internet maar ook persoonlijk elkaar hebben ontmoet.

Citaat van: josv op zondag 10 januari 2016, 16:24:07
Citaat van: jiggy op zondag 10 januari 2016, 11:40:36

- bewijs van jullie relatie (mails, chatberichten, foto's, boekingen,...)
Amper 16 dagen samengeweest tot nu toe? Lijkt me weinig om van een hechte persoonlijke band te kunnen spreken, doch weet nu niet echt uit het hoofd of daar normen voor zijn ( kijk op website ambassade?)

Succes !

Even 'n vraagje : is het nu echt nodig om bij de aanvraag voor een simpel Schengen-visum in  :belgiesmiley: dit soort bewijs te leveren ? Je zegt het zelf al : wat voor normen zijn er dan voor ? 10 foto's of 100, 6 dagen bij elkaar of 60 etc. etc. Beetje 'n vage "eis".... :weetikniet:

Digos


Niks geen foto's en chatberichten toevoegen das slijmen en is geen eis.

Stuur ze de documenten/papieren die ze vragen nie meer en minder, dat werkt het best.

:thumb:
LIVE ONCE - LIVE IT

hakke

Dan is het goed want ik heb 200 a 300 foto denk in totaal daar kan ik er wel 10 van geven denk ik :lachen:

En we spreken elke dag via facebook en in het weekend via skype...
Ik moet toch niet heel mijn gesprek van het begin tot het einde van facebook bijvoegen hoop ik :ikkeniebegrijp: dit zijn meer dan 1000+ pagina's denk :denk:

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: hakke op zondag 10 januari 2016, 02:22:05
dank u jens

ik woon wel in belgie en iedereen weet da belgie een apenland is hier is nooit niets simpel dus ik weet niet of dit hetzelfde is hier maar ben wel blij met je reactie :thankyoufw5:
België een apenland ? dat zijn natuurlijk uw woorden . maar als jij je vriendin naar België  wil halen zou ik toch oppassen met wat je hier neer tikt. Ambassade en belasting kijken graag mee hiero ,  tis maar dat je het weet . :atyourservice:  .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.