Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum(wil mijn vriendin mijn land laten bezoeken)

Gestart door hakke, zaterdag 9 januari 2016, 19:52:28

Vorige topic - Volgende topic

josv

Tja jiggy, jij je zin dan ! Stuur dan maar op die foto's en chatberichten ( wel eerst censureren   :biggrinn:).
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Digos

ja nu weet ik ook waarom een visum aanvraag zolang duurt.....al de ambtenaren moeten die foto's bekijken en chatberichten lezen en dan verliezen ze de tijd uit het oog.

Ja  jiggi je hebt gelijk,

http://countries.diplomatie.belgium.be/en/philippines/visa/visa_belgium/friend_private_person_visit/

Onder puntje 6. For the applicant

"6.Letter explaining details of relationship with sponsor."

Plaatsen ze daar onder een kleine opmerking

"NOTE: You may also be required to submit additional documents at the discretion of the Visa Officer."

Op vraag kunnen ze meer documenten vragen, maar nergens staat iets over foto's en chat.


Ieder zijn ding natuurlijk, no hard feelings.....Ik hoop maar dat hakke de topicstarter er wijzer uit word.

:thumb:
LIVE ONCE - LIVE IT

Adik

Toen ik in 2008 te maken kreeg met IND heb ik ongevraagd van een aantal jaar de gespecificeerde telefoontekeningen toegevoegd. Stuurde elke dag wel een paar smsjes over en weer. Kreeg ze retour gezonden na ontvangst, en later de goedkeuring.

Geen idee of het is meegenomen in de beoordeling, maar smsen kost bijna niets tegenwoordig (komt ook niet altijd aan in phils) maar is wel een betrouwbare manier om een langdurige relatie mee te bewijzen (met andere documenten uiteraard). Een chathistorie kan natuurlijk met jan en alleman zijn. Je kunt ten hoogste aannemen wie er achter de computer zit. Een geregistreerd mobiel nummer is in dat opzicht misschien meer credible?

Als je toch bewijzen gaat opsturen, denk ook hier aan? Als je nog in een afstandsrelatie bent, doe niet al je communicatie via de Messenger of zoiets als skype? Dit ter overweging.

jiggy


"NOTE: You may also be required to submit additional documents at the discretion of the Visa Officer."


Dat is het nu net, Digos : ze vragen niets extra ! Ze (DVZ) weigeren gewoon omdat de "relatie onvoldoende is bewezen", en zeggen DAN pas wat er zoal als bewijzen dienstig kan zijn : chatgeschiedenis, mails, foto's van ontmoetingen....
Dit is niet wat ik DENK, doch ervoer.

Ik heb voor het aantonen van continuïteit en lengte van de relatie alle bewijzen chronologisch geplaatst : eerste emails, dan chats op yahoo (= zelfde account), uiteraard geen complete persoonlijke "stories". Gewoon sec en to the point. En... met als gevolg dat dit eerder weigeringsmotief niet meer werd herhaald.
Dus... "mijn" methode, en nu raadgeving hier heeft wel degelijk geholpen. Het voldeed blijkbaar aan het gevraagde.
Als anderen mordicus stug aan het tegendeel vasthouden is dit hun recht, doch... zouden ze de vraagsteller een dienst bewijzen door NIET te reageren.

gertve

Aan de andere kant: dit is een forum waarin ieder zijn bijdrage kan en mag doen. Toch?
Een vraag wordt gesteld en er komen wellicht meerdere antwoorden waarbij de ene accurater of juister is dan de andere. Dat weet de vragensteller op voorhand (of hij weet niet wat een forum inhoud).

We zijn hier ten slotte niet beedigde ambtenaren die het officiele antwoord op voorhand geven. We zijn wel allemaal erg gesteld op onze eigen mening en ervaring, en de een zal wat sneller van inzicht veranderen als een ander. En ook dat weer in ieders eigen tempo.


joost


Gedeelte van de reactie van Jiggy :
Als anderen mordicus stug aan het tegendeel vasthouden is dit hun recht, doch... zouden ze de vraagsteller een dienst bewijzen door NIET te reageren.

Ik zal mijn antwoord beschaafd houden Jiggy anders ben ik er van overtuigt dat ik hier verwijdert ga worden.
Wie denk jij dat je wel bent om dit hier zo neer te zetten. Jonge jonge jonge. Meer ga ik er niet over zeggen.

Joost.

boldy

Punt 1; als iedereen nou eerst eens begint om zijn nationaliteit en plaats van woonst eens in te vullen  wordt het eens duidelijk of de vraagsteller een Belg of Nederlanders is.

Punt 2; De regelgeving van Belgie en Nederland verschillen toch wel heb ik in de loop van de tijd gemerkt.
Wat dus waarheid kan zijn in Nederland of vice versa  hoeft dus geen waarheid te zijn in Belgie of vice versa.

Punt 3; wetgeving veranderd nou eenmaal wel eens in der loop van jaren, als iets dus in 2006 zo was hoeft dat in 2015 niet zo te zijn .

De verkeersregels in 2006 waren ook anders als tegenwoordig.

Helaas zijn er mensen die de waarheid in pacht denken te hebben.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

jiggy

@ gertve
Dit is inderdaad een forum, doch wanneer mijn recent ervaringen (= onderdeel van weigeringsbeslissing) worden afgedaan als "geslijm", dan menen wellicht anderen de waarheid in pacht te hebben, al ligt die dan reeds 10 jaar achter de rug , met een andere wetgeving als basis.

@ boldy. Ik treed je bij : voorbepaalde topics is het inderdaad verhelderend wanneer de nationaliteit van de deelnemers gekend is en de vraag zo duidelijk als mogeljk omschreven wordt. Dit vermijdt misverstanden en is zo al een goeie oefening als men ECHT aan de visumaanvraag begint  :lachen:  Daar zal je immers ook het juiste vakje moeten aankruisen of... je verhoogt zelf de kans op een negatief resultaat.

@ Joost. Bedankt om het beschaafd te houden. Dat doe ik ook. Ik weet wie ik ben, en wat ik antwoord. Dit met het oog om vraagstellers vooruit te helpen, niet om hen met nog meer vraagtekens en forum-meningen op te zadelen. Ik heb de wijsheid helemaal niet in pacht, dat weet ik best, doch wanneer ik lees dat anderen vinden dat het opvolgen van een advies van DVZ (ivm aantonen relatie) geslijm is.... dan kan je je inderdaad afvragen wie de wijsheid in pacht denkt te hebben.
Ikzelf zal GEEN raad trachten te geven in een topic waarin ik geen of... enkel ervaringen van lang geleden en over een ander land kan delen. Daarmee hou ik het het topic overzichtelijk en ad rem en bewijs de vraagsteller een dienst. Snap je het nu een beetje?

klootzakken (voorheen Jens)

wat een geleuter hier .

je belt even met je ambassade en dan weet je het . zo moeilijk kan het toch niet zijn .   heb ik toen ook gedaan , het zijn vriendelijke mensen en hun advies is perfect .

althans voor den haag  is dit zo , ik heb het dan ook als prettig ervaren .  :thumb:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Adik

Beste Jiggy,

Wat mij betreft heeft u uw sporen op dit gebied ruimschoots verdiend op dit forum, door uw persoonlijke ervaring en opgedane kennis te delen wat betreft de wetten en ambtelijke molen. Als vragenstellers een beetje moeite doen, en op zoek gaan naar informatie op dit forum komen ze dit vanzelf tegen. Dan kan men zelf de gegeven informatie op waarde schatten i.p.v. dat u zich genoodzaakt voelt zich te verantwoorden. U verdiend beter.

:thumb: :hoedjeaf: