Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Mijn hotellijstje Manila

Gestart door O.B.Bommel, dinsdag 14 februari 2023, 05:44:02

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Citaat van: O.B.Bommel op zondag 11 februari 2024, 11:52:51Mijn ervaring met het ontbijt in Belmont is toch wat anders. Ik vond het top (keuze is voor europeanen wellicht minder spdan voor de aziaten)
Ik vond het ontbijt buffet zijn geld niet waard, 2 stukjes papaya die niemand durfde te nemen want het was het laatste fruit, orange "juice" gemaakt van Tang poeder, een gebakken eitje "op aanvraag" wat kleine stukjes brood enz.
Maar wel heel veel 5* fantasie door iemand die je naar je tafel begeleid.
Belmont blijft mijn favoriete hotel bij aankomst in Naia 3, maar voor het ontbijt ga ik even in het luchthavengebouw.

O.B.Bommel

Citaat van: Pinocchio op maandag 12 februari 2024, 03:57:15
Citaat van: O.B.Bommel op zondag 11 februari 2024, 11:52:51Mijn ervaring met het ontbijt in Belmont is toch wat anders. Ik vond het top (keuze is voor europeanen wellicht minder spdan voor de aziaten)
Ik vond het ontbijt buffet zijn geld niet waard, 2 stukjes papaya die niemand durfde te nemen want het was het laatste fruit, orange "juice" gemaakt van Tang poeder, een gebakken eitje "op aanvraag" wat kleine stukjes brood enz.
Maar wel heel veel 5* fantasie door iemand die je naar je tafel begeleid.
Belmont blijft mijn favoriete hotel bij aankomst in Naia 3, maar voor het ontbijt ga ik even in het luchthavengebouw.
Het was het geld niet waard dat zeker. Als je ziet wat ze ervoor vragen.....

In de kwaliteit van het buffet heb ik nog steeds een ander beeld. Maar wellicht is het veranderd mijn ervaring is gedateerd was 5 jaar geleden de laatste keer. Qua brood en zo kortom wat een Europeaan wil zien was het niet speciaal maar ik kon toen voldoende van mijn gading vinden.

In de terminal is het aanbod na corona ook wel een stuk minder al is het er nog prima te doen. De Subway (vind ik wel lekker) zat er ( nu niet meer) maar nu ook om de hoek bij Belmont.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Pinocchio

In vergelijking met NAIA 1 en NAIA 2 heb je heel wat keuze om te eten in NAIA 3 (landside):
Situatie oktober 2023

Aankomst hal
1st Colonial
Burger King
Caffe Te Ree Ya
Caffe Xpress
Canaly Pasalubong
Chowking
Dunkin'
Fiesta 7107
Jollibee
Krispy Kreme
Lawson
Tsim Sha Tsui Dimsum
Wendy's

level 4:
7 Eleven
Binalot
Caffe Xpress
Grand Kitchen
Kenny Rogers Roasters
Krispy Kreme
Kusina
Jollibee
McDonald's
Merlion Cafe
Pancake House
Pan de Coco
Potato Corner
Raku Ramen
Shakeys
Sissy's Diner
Subway (Soon to Open)
Tako
Tim Hortons
Turks
Uncle John's
Unli Rice
Uy Pasalubong
Wendy's

Aero Pizza Centrale
Army Navy
Cafe Mary Grace
Chowking
Goldilocks
King-Men
Max's
Mong Kok Bistro
Ramen Nagi
Shanghai Saloon
Shitamachi Tendon Akimitsu
Via Mare

En inderdaad subway is er niet maar die komt terug.

opinie

Er is ook het Wings hotel in terminal 3 (niveau 4)
Vanaf Php 1.000 voor een capsule Japanse stijl, een 2 persoonskamer met stapelbedden voor Php 1.800 en dan ook luxe versies.
Light snacks included, gemeenschappelijk sanitair.
Goed voor een lange wachttijd. Het is beter dan uren op een bank wachten of het risico op vertraging op de weg.
Bijgaand een videoverslag van vlogger asia@night Bacolod:

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Pinocchio

The wings heeft wel ongelukkige timeslots:
van 0:00 tot 7:30
    8:00 tot 15:30
   16:00 tot 23:30

1.000 pesos voor capsule (1 persoon)
1.800 pesos voor twinroom
  700 pesos voor een zetel (1 persoon)
   
https://jipang-group.com/thewings/

opinie

Citaat van: Pinocchio op maandag 12 februari 2024, 21:33:10The wings heeft wel ongelukkige timeslots:
van 0:00 tot 7:30
    8:00 tot 15:30
   16:00 tot 23:30

Als we die luxe hadden kunnen hebben de laatste keer in Cebu! Dankzij een no-show liepen we in Schiphol 2 uur vertraging op. Zo lang duurde het om de bagage uit te halen. Had die eikel blijkbaar als eerste ingecheckt.  :mad1:
Dus een latere vlucht van Hong Kong naar Cebu waardoor we avondvlucht misten en pas de volgende ochtend konden verder vliegen. Enkele uurtjes op een bed slapen ipv een ongemakkelijke harde bank, is dan niet moeilijk. Een hotel in Mactan was een risico door de korte tijd.

Het is ook bedoeld om enkel de wachttijd comfortabel te maken. Prijs min 2 x de taxi valt dan best mee voor een kamer op de luchthaven zelf.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

O.B.Bommel

Ik heb me altijd verbaasd dat die mogelijkheid er standaard niet is. Volgens mij is er veel behoefte aan ik ben toch niet de enige die dat probleem regelmatig heeft.

Nu volgende week weer. Ik vlieg in de avond en je moet je kamer al om 12 uur af. Later uit de kamer kost bijna net zoveel als een overnachting dus boek ik maar een nacht bij die ik dus niet gebruik. Kost dan 2000 P maar is wat comfortabeler en heb je geen gedoe. Bijna net zoveel kosten als die Wing. Hoeveel ik in het verleden al op luchthavens heb gehangen is al niet meer te tellen.

Hoe het volgende week in Hong Kong gaat is ook weer afwachten. Cathay heeft mijn vlucht vanuit Hongkong naar Amsterdam vervroegd zodat de overstap net iets meer dan een uur is. Reclameren werkte niet want ik kreeg te horen dat bij meer dan 50 minuten overstap wijzigingen zijn toegestaan. Aangezien het qua drukte altijd afwachten is vanwege de bagagecheck bij transit E1 nam ik contact op met Cathay met het verhaal dat deze oude man niet meer zo snel loopt. Of het mogelijk was dat dat ze je begeleiden. Nou dat schijnt te kunnen ze hebben het genoteerd moet het alleen bevestigen bij de check in. We gaan het zien.

Daarom boek ik graag dezelfde maatschappij voor de overstap, dan ligt het risico bij hen.

Terug naar topic maar weer.

Iemand ooit de vlucht gemist in Hongkong met hotelovernachting? Just curious.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Pinocchio

Citaat van: O.B.Bommel op dinsdag 13 februari 2024, 02:05:22Iemand ooit de vlucht gemist in Hongkong met hotelovernachting? Just curious.

Geen vlucht gemist maar wel regelmatig in Kowloon gelogeerd.
Vervoer van de luchthaven kan van Limousine tot dubbeldekker bus.
Bus A21 en N21 gaan via Mongkok naar Tsim Sha Tsui. (beide populaire hotelplaatsen)Bus kost 35 0f 15 HK$.
Zeer goed hotel is Salisbury YMCA Tsim Sha Tsui (150 Euro)
On Nathan road (hoofdweg) busstop Tsim Sha Tsui zijn er tientallen goedkope overnachtingsmogelijkheden, en er staan fixers klaar om je te begeleiden.
Even googelen vooraf heb je de fixers niet nodig.
Maar misschien krijg je gratis overnachting van Cathay als je een aansluiting mist.(customer support desk)

Luc

Ooit ook 6 uur moeten wachten voor onze vlucht terug naar huis. Mijn vrouw vroeg toen aan de taxichauffeur of hij iets wist waar wij een paar uur konden uitrusten. Hij bracht ons naar een plaats waar je kamers kon huren voor een paar uur dichtbij de luchthaven. Was een hotel waar je kon  :sexhq0:

Was daar eigenlijk heel proper. Was ook niet duur. In ieder geval stuk goedkoper dan hotel. Weet niet meer wat het kostte. Is al zeker iets van 8 jaar geleden. Ik weet nog dat er binnen een hoop grote auto's stonden verborgen achter een soort gordijn. Type Toyota Fortuner etc...

Betalen kon rechtstreeks vanuit de auto. Kreeg dan meteen sleutel mee.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

disnoke

Heb het geluk dat ik een hoge status heb bij accor hotels, daarom boek ik steeds sofitel in pasay, misschien wat prijzig maar krijg steeds een suite, gratis ontbijtbuffet voor twee, gratis toegang tot lounge en gratis later uitchecken.

Nu is het niet langer waterfront en het kan heel druk zijn voor ontbijt in het weekend.