Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Stand van zaken van uw visum dossier

Gestart door Digos, vrijdag 26 februari 2010, 09:25:14

Vorige topic - Volgende topic

Johan En Elvie

Proficiat hoor dat is pas goed nieuws het ga jullie goed.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

pvgossum

fantastisch, leuk dat ze eens een visum kort verblijf toekennen, dit geeft hoop voor andere

koy

Jazeker aan jullie beide proficiat!  :congratualtionsis0:
Is idd eens leuk om goed nieuws te lezen, de aanhouder wint!

Greets, Koy.
leven en laten leven...

jiggy

Plots gaat alles razendsnel :

op dezelfde dag dat het "AKKOORD" zichtbaar was op de site van DVZ , kreeg mijn vriendin reeds een mail van de ambassade met de vraag een ticket(geen boeking) voor te leggen, alsook een bewijs van reis/medische verzekering. Dan zou het nog 3 dagen duren eer ze haar visum kan afhalen.

Inmiddels reeds online het ticket gekocht en verzekering aangegaan. En doorgestuurd naar de ambassade.

Dit alles in 1 uur, terwijl het wachten op bericht van haar visumaanvraag 7 weken duurde...

Fail_over

 :applaus: Proficiat!

Toch nog een teken van leven uit Brussel  :happy2:

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Phille

Citaat van: jiggy op dinsdag 30 november 2010, 19:48:34
Plots gaat alles razendsnel :

op dezelfde dag dat het "AKKOORD" zichtbaar was op de site van DVZ , kreeg mijn vriendin reeds een mail van de ambassade met de vraag een ticket(geen boeking) voor te leggen, alsook een bewijs van reis/medische verzekering. Dan zou het nog 3 dagen duren eer ze haar visum kan afhalen.

Inmiddels reeds online het ticket gekocht en verzekering aangegaan. En doorgestuurd naar de ambassade.

Dit alles in 1 uur, terwijl het wachten op bericht van haar visumaanvraag 7 weken duurde...

@Jiggy, die verzekering, waar heb je die afgesloten en hoeveel kost dat ongeveer? Zal ik binnen een paar maanden ook moeten doen en als jij het hier even toelicht sparen we weer tijd om het uit te zoeken.

Bedankt!

ladgar

Die verzekering dat is voor een toeristenvisum C , voor een visum gezinshereniging is er geen verzekering nodig.

Phille

Citaat van: ladgar op dinsdag 30 november 2010, 22:19:03
Die verzekering dat is voor een toeristenvisum C , voor een visum gezinshereniging is er geen verzekering nodig.

@Ladgar, zover was ik al wel, maar ik was nieuwsgierig waar men die kan afsluiten en vooral (om mijn reputatie eer aan te doen) wat kost dat zoal  :denk:

jiggy

De lijst met erkende  ( filippijnse) maatschappijen stond vermeld in de mail die mijn vriendin kreeg.
Op de site van de ambassade staat trouwens diezelfde lijst vaak met link naar hun site, ook aangevuld met Axa uit België.
De prijs wordt bepaald door de vereiste dekking (in casu 30.000 â,¬) en de duur van de reis uiteraard.
Voor mijn vriendin kwam dit neer op 72 $ voor 23 dagen.

robert van dijck

Citaat van: Phille op dinsdag 30 november 2010, 22:31:50
Citaat van: ladgar op dinsdag 30 november 2010, 22:19:03
Die verzekering dat is voor een toeristenvisum C , voor een visum gezinshereniging is er geen verzekering nodig.

@Ladgar, zover was ik al wel, maar ik was nieuwsgierig waar men die kan afsluiten en vooral (om mijn reputatie eer aan te doen) wat kost dat zoal  :denk:


Phille, indien je over een VTB/VAB reisverzekering beschikt kan je ook voor je vriendin/vrouw een uitbreiding nemen op je bestaande polis, ikke indertijd gedaan.

Robert