Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Crash Transasia in Taiwan

Gestart door Ronny55, woensdag 4 februari 2015, 06:30:29

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55



Is zopas gebeurd, meer gegeven heb ik niet.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

Nine killed as TransAsia airplane crashes in Taipei (update)

Taipei, Feb. 4 (CNA) An ATR-72 airplane belonging to TransAsia Airways (????) crashed into the Keelung River in Taipei's Nangang District after hitting an elevated bridge, the Civil Aeronautics Administration (CAA) said Wednesday. The plane, carrying 53 passengers and five crew members took off from Taipei Songshan Airport at 10:52 a.m. en route to the Kinmen Islands, but crashed 10 minutes later. Twenty-seven people have been rescued but nine of them showed no signs of life when they arrived at the hospital or died as they were being treated. The other passengers either remain trapped in the plane or were floating on the river outside the aircraft's fuselage as of 1 p.m., according to cable TV news reports. Among the passengers on board were two children and about 31 Chinese tourists from Xiamen.
As the pilot appeared to try to control the plane as it was descending toward the ground, the aircraft's wings grazed an overpass and got a piece of a taxi. The taxi driver and a female passenger were injured but were in stable condition after being rushed to the hospital. The ill-fated plane was a newer version of the TransAsia Airways ATR-72 aircraft that crashed after an aborted landing in outlying Penghu County in July 2014, leaving 49 people dead. The CAA said the plane was less than a year old and completed its latest safety checks on Jan. 26. The agency did not offer any information on what may have caused the crash. (By Angela Tsai and Lilian Wu)

Bron: http://www.taiwannews.com.tw/etn/news_content.php?id=2683198
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.


gertve

Bizar om de beelden te zien, dan hou je je hart even vast. En dan te lezen (op nu.nl) dat 'maar' 8 van de 58 aan boord overleden zijn, dan vind ik dat de constructie van een dergelijke vliegtuig toch zijn nut heft bewezen.

Overigens, Jackie werkt in Taiwan en ik ga haar over 39 dagen bezoeken. Daarvoor heb ik me een beetje verdiept in Taiwan en het lijkt me een geweldig land, met zoveel natuurpracht, cultuur en culinaire mogelijkheden. Jammer dat het echt leuk wordt als je een beetje Mandarijns spreekt, maar ik overweeg het om daar eventueel te gaan wonen, als alternatief voor bijvoorbeeld Manila of :smiley-philippines: in het algemeen.

Ronny55

Groot gelijk, het is een prachtig land , Misschien wel beter wonen dan in de  :smiley-philippines: , wel iets duurder.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Wat een foto's zeg, toevaltreffers. :thumb:

Ik dacht eerst dat er een typefout gemaakt was en het om transavia ging maar dat is een geluk bij een ongeluk.


Een ander geluk is dat het nu duidelijk een  echt ongeluk betreft, ondanks dat er de laatste tijd toch geregeld crash meldingen zijn.

Het zet te denken hoe het zit met die vermeende veiligheid.  :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Citaat van: gertve op woensdag  4 februari 2015, 07:16:12
Bizar om de beelden te zien, dan hou je je hart even vast. En dan te lezen (op nu.nl) dat 'maar' 8 van de 58 aan boord overleden zijn, dan vind ik dat de constructie van een dergelijke vliegtuig toch zijn nut heft bewezen.

Overigens, Jackie werkt in Taiwan en ik ga haar over 39 dagen bezoeken. Daarvoor heb ik me een beetje verdiept in Taiwan en het lijkt me een geweldig land, met zoveel natuurpracht, cultuur en culinaire mogelijkheden. Jammer dat het echt leuk wordt als je een beetje Mandarijns spreekt, maar ik overweeg het om daar eventueel te gaan wonen, als alternatief voor bijvoorbeeld Manila of :smiley-philippines: in het algemeen.

Er zijn er genoeg hier die les geven om manderin te leren
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: gertve op woensdag  4 februari 2015, 07:16:12
Taiwan en het lijkt me een geweldig land, met zoveel natuurpracht, cultuur en culinaire mogelijkheden

Taiwan is een prachtig land wat natuur betreft maar alles draait er rond de verhouding met grote broer China.

Net als Israel constant op zijn hoede is voor aanslagen van Hamas is Taiwan een land dat onder een permanente paranoia leeft voor buur China.

Amice

Citaat van: Pinocchio op woensdag  4 februari 2015, 08:01:09
Citaat van: gertve op woensdag  4 februari 2015, 07:16:12
Taiwan en het lijkt me een geweldig land, met zoveel natuurpracht, cultuur en culinaire mogelijkheden

Taiwan is een prachtig land wat natuur betreft maar alles draait er rond de verhouding met grote broer China.

Net als Israel constant op zijn hoede is voor aanslagen van Hamas is Taiwan een land dat onder een permanente paranoia leeft voor buur China.

Mja, daarvan kun je onderhand ook al wel in de Filippijnen over spreken met het voortslepende conflict over de shoal eilanden.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

opinie

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus