Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Alweer een setup

Gestart door LMBen, donderdag 9 april 2015, 16:46:22

Vorige topic - Volgende topic

LMBen

CEBU -- Four young girls were found inside a motel with a Canadian man in Barangay Taytayan, Bogo City in Cebu province on Tuesday afternoon, police said.

The girls, who are cousins, are aged 9, 11, and 14.

One of the four girls, "Ana," told Police Officer 3 Rosalie Arnoco of Bogo City Police Women's Desk that the foreigner did not touch them.

She said they were in the motel to watch TV after their family spent a day at the beach with the Canadian, whom they called "Uncle Levy."

According to Ana, the 73-year-old Levis Caquette Talbot is a long-time family friend who had been helping their family with their daily needs.

He helped them rebuild their home after typhoon Yolanda in 2013.

Ana denied that they were sold by their mother and grandmother to the Canadian.

However, Arnoco said Talbot still violated the law since it is prohibited to bring children to such places, even if the children claimed that he did not do anything bad to them.

The girls' grandmother was later arrested.

She said her daughter-in-law framed them up after the foreigner refused to give the amount of money she was asking from him.

The Canadian allegedly refused to give money to the girls' mother because the woman reportedly uses illegal drugs.

Ana's mother was also arrested.

She informed the police but she was also found liable since she allowed the children to go with the foreigner.

Bron abs-cbn
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

nils

Dit soort wetten zijn toch absurd.
Als je in een hotelkamer met een minderjarig kind bent van een bekende, dan ben je dus het haasje.

jamietagabundok

Klopt die 73 jarige heeft volgens statement van die kinderen niets verkeerds bij hen gedaan. Helaas voor de man in kwestie heeft hij toch de wet overtreden   :negatief:  Zelfs het tv kijken op je kamer  samen met minderjarigen is strafbaar.   

Pinocchio

Citaat van: nils op donderdag  9 april 2015, 17:44:11
Dit soort wetten zijn toch absurd.
Als je in een hotelkamer met een minderjarig kind bent van een bekende, dan ben je dus het haasje.
Philippine law:
Any person who shall keep or have in his company a minor, twelve (12) years or under or who in ten (10) years or more his junior in any public or private place, hotel, motel, beer joint, discotheque, cabaret, pension house, sauna or massage parlor, beach and/or other tourist resort or similar places shall suffer the penalty of prison mayor in its maximum period and a fine of not less than Fifty thousand pesos (P50,000.00

http://www.excitingcebu.com/illegal-company-minor-philippines/

Uiteraard is deze wet enkel van toepassing op buitenlanders

LMBen

According to Ana, the 73-year-old Levis Caquette Talbot is a long-time family friend who had been helping their family with their daily needs.
He helped them rebuild their home after typhoon Yolanda in 2013.

Speciaal dit maakt het erg, zoveel hulp gegeven, misschien al jaren om te overleven.
Huisje weer opgebouwd en dan komt mama nooit genoeg om de hoek omdat ze niet genoeg krijgt om drugs te kopen en gooit zo eigenlijk haar eigen glazen in.
Denk niet dat hij ooit nog zal helpen.
Kinderen zijn weer de dupe.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa


Ronny55

Ja, als ik die wet lees dan ben ik dikwijls strafbaar, we hebben hier een 12 jarig buurmeisje dat hier de meid wat helpt voor kost in inwoon en wat zakgeld, dus telkens als mijn vrouw werken is en de meid naar de winkel , ben ik strafbaar, want dan ben ik alleen met haar  :weetikniet: .Mooie boel is dat.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pinocchio

Niemand kan bezwaar hebben tegen een wetgeving die minderjarigen in de samenleving beschermd.

Maar in de Filippijnen is ook hier alweer sprake van klassenjustitie die meet met 2 maten en 2 gewichten.

Trouwens zijn er in elke Filippijnse stad, net als in de meeste andere Oost Aziatische landen wel 1 of meer rendezvous hotels waar de nodige discretie voorhanden is.

Hier heeft elke kamer een soort garagebox die kan worden afgesloten met een gordijn.

Je rijdt met je wagen binnen in de box, het gordijn van de box wordt erna dichtgetrokken.

In de kamer doe je je ding wat dat ook moge zijn en daarna bel je de receptie die een boy stuurt om af te rekenen via een klein luikje in de muur. Geen mens die jou of je partner te zien krijgt.

Nadien trekt de boy zich discreet terug en als hij 2 autoportieren hoort dichtslaan wordt het gordijn opengetrokken, ga je de baan op en kan je je werkzaamheden verderzetten.

Getinte autoruiten zijn hier uiteraard handig of dacht je dat die er enkel waren om het zonlicht tegen te houden?

In Thailand hebben dit soort hotels trouwens geen naam maar een nummer, bijvoorbeeld hotel 808.

bananacreek

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 10 april 2015, 06:39:02
Ja, als ik die wet lees dan ben ik dikwijls strafbaar, we hebben hier een 12 jarig buurmeisje dat hier de meid wat helpt voor kost in inwoon en wat zakgeld, dus telkens als mijn vrouw werken is en de meid naar de winkel , ben ik strafbaar, want dan ben ik alleen met haar  :weetikniet: .Mooie boel is dat.


CitaatArt. 139. Minimum employable age.
No child below fifteen (15) years of age shall be employed, except when he works directly under the sole responsibility of his parents or guardian, and his employment does not in any way interfere with his schooling.

Any person between fifteen (15) and eighteen (18) years of age may be employed for such number of hours and such periods of the day as determined by the Secretary of Labor and Employment in appropriate regulations.

The foregoing provisions shall in no case allow the employment of a person below eighteen (18) years of age in an undertaking which is hazardous or deleterious in nature as determined by the Secretary of Labor and Employment.

bananacreek


bananacreek

Citaat van: nils op donderdag  9 april 2015, 17:44:11
Dit soort wetten zijn toch absurd.
Als je in een hotelkamer met een minderjarig kind bent van een bekende, dan ben je dus het haasje.

Ja...en al zou het zo zijn dat de man geen slechte bedoelingen zou hebben zoals ook door dat kind aangegeven dan is het nog ZEER dom van die man om die kinderen alsnog naar een hotel of motel te brengen........want hij zou op zijn Canadese klompen moeten kunnen aanvoelen dat zulks levensgevaarlijk zou zijn... ook in het geval dat hij de kinderen niet zou willen misbruiken.......

Kom je naar de  :smiley-philippines: dan zou je toch wel moeten weten dat zoiets levensgevaarlijk zou zijn?

Ook toch in Nederland of Belgie?

Zijn het je eigen kinderen of pleegkinderen dan zal je dat moeten kunnen bewijzen.....maar dan zou je wel een rechtbank uitspraak moeten kunnen overleggen dat je van die pleegkinderen een "LEGAL GUARDIAN" bent op zulk een moment....zo niet...... :ripba8: :ripba8:

Maar hier ging het inderdaad om iemand die hem erbij wilde lappen vanwege het weigeren van bepaalde geldzaken en dan nog ook eens drugs inbegrepen.......en als zijn bedoelingen dan ook niet slecht zouden zijn dan had hij er beter aan gedaan om die kinderen in het geheel NIET naar een hotel of motel te brengen ZONDER hun moeder/vader of ander adult familie lid...........

bananacreek

Citaat van: bananacreek op vrijdag 10 april 2015, 15:06:13
Citaat van: Ronny55 op vrijdag 10 april 2015, 06:39:02
Ja, als ik die wet lees dan ben ik dikwijls strafbaar, we hebben hier een 12 jarig buurmeisje dat hier de meid wat helpt voor kost in inwoon en wat zakgeld, dus telkens als mijn vrouw werken is en de meid naar de winkel , ben ik strafbaar, want dan ben ik alleen met haar  :weetikniet: .Mooie boel is dat.


CitaatArt. 139. Minimum employable age.
No child below fifteen (15) years of age shall be employed, except when he works directly under the sole responsibility of his parents or guardian, and his employment does not in any way interfere with his schooling.

Any person between fifteen (15) and eighteen (18) years of age may be employed for such number of hours and such periods of the day as determined by the Secretary of Labor and Employment in appropriate regulations.

The foregoing provisions shall in no case allow the employment of a person below eighteen (18) years of age in an undertaking which is hazardous or deleterious in nature as determined by the Secretary of Labor and Employment.

Dus een 15 jaar oud kind mag dan WEL als huishoudster werken volgens de wet als daarbij ook aan bepaalde andere voorwaarden wordt voldaan..........

Ik weet dus niet of de nieuwe KASAMbahay wet (of zoiets) ook zulks aangeeft............ :weetikniet: :weetikniet:

Maar dan nog kan het levensgevaarlijk zijn omdat ze altijd wel iets uitvinden waarbij de blanke de nek wordt omgedraaid.......bijvoorbeeld ...er heeft hier een Zuid Afrikaan (blanke) (woont nu in Davao) 6 jaar onschuldig vastgezeten voor zo'n geval waarbij hij gewoon een loer werd gedraaid door een ex vriendin...........

Luc

Japanner had seks met meer dan 12.000 vrouwen

Een voormalige Japanse schooldirecteur is woensdag in Tokio opgepakt omdat hij betaalde seks zou gehad hebben met meer dan 12.000 vrouwen en meisjes gedurende talrijke reizen naar de Filipijnen. Dat melden Japanse media.
Yuhei Takashima hield gedurende 27 jaar minutieus 150.000 foto's bij van zijn prooien in 400 albums. De 64-jarige man begon voor seks te betalen toen hij in 1988 voor drie jaar naar een Japanse school werd gestuurd op de Filipijnen. Daarna trok hij drie keer per jaar naar de Filipijnen -samen goed voor 65 reizen- en had er seks met 12.600 vrouwen, gaande van 13 tot 70 jaar.

Het was pas nu dat de politie in actie kwam, na een klacht van een dertienjarig meisje.

(belga)

http://www.gva.be/cnt/dmf20150408_01620011/japanner-had-seks-met-meer-dan-12-000-vrouwen
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

pierrevanwies

Citaat van: bananacreek op vrijdag 10 april 2015, 15:08:40
Citaat van: pierrevanwies&segers op donderdag  9 april 2015, 22:47:03

   www.redress.org/case-docket/wilson-v-the-philippines


[/color]

Wilson ging de ex-husband en vader van de 2 kinderen dan ook nog wat uitdagen en belachlijk maken[waarschijnlijk was wilson nog niet aangepast aan de inheemse cultuur of was ie  koppig 'gahi ug ulo'.... met de gevolgen vandien.

  I appeared in his barangay with his wife and his children and went swamming around on my 750 cc motorbike.... He was totally insulted and in the philippines you just can't do that; Wilson explained...