Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

tips gezocht

Gestart door joeryenivy, zondag 11 november 2012, 08:46:07

Vorige topic - Volgende topic

joeryenivy

hey allemaal,

ik ben nieuw op deze website, daar ik wat antwoorden zoek op mijn vragen ivm visa/imigratie .
ik zoek hier geen honderden reacties, eerder een paar mensen/koppels die me iets of wat wegwijs kunnen maken in deze visa/imigratie rompslomp.

laat me ons even voorstellen met een verhaaltje :)

ik (joery) ben 32j, en reis voor mijn werk de gehele wereld rond. mijn laatste locatie was singapore. ik was op alles voorbereid wat tijdens het reizen kan voorvallen, met uitzondering van 1 ding ... verliefd worden.

een beetje verder dan het hotel waar ik verbleef was een leuke pub, wat voor mij dus een intressante after work locatie was :)

en hier leerde ik Ivy kennen, een 23j filipijns meisje. ze is ook maar tijdelijk in singapore op bezoek bij vrienden tot december, dan gaat ze terug naar de filipijnen.
smoorverliefd zijn we geworden op elkaar, je kent het wel ... dat gevoel dat je maar een paar keer in je leven krijgt. vlindertjes die zorgen dat je geen honger meer hebt enzovoort ... :)
en dan komt de dag dat je afscheid moet nemen. bibberend op je benen voor de ingang van de luchthaven, tranen die uit je ogen rollen de moment dat je elkaar voor de laatste keer kunt vastpakken en weet dat je elkaar een tijdje gaat moeten missen ...

we hebben samen besloten dat we ons gevoel een kans moeten geven, en er alles aan gaan doen om op een deftige manier samen onze toekomst tegemoed te gaan. en ik heb haar gevraagd om naar belgie te komen.


dus nu zijn we op zoek naar mensen die ons een beetje wegwijs kunnen maken in de imigratie/visa gang-van-zaken, hoe te doen op een goede, eerlijke manier.


misschien wat extra (technische) informatie:

ik heb een goede job met vast bediendecontract,dus zou mezelf eventueel verantwoordelijk kunnen stellen ...?
Ivy heeft een bachelor diploma BSHRM.
via kennissen kan ze hier zelfs dadelijk aan het werk, indien alles op de wettelijke manier gebeurt.werkvisa,hoe,wat,waar?

alvast bedankt voor t lezen!
comentaartjes en/of msn altijd welkom :)

groetjes

mike-bel

http://www.diplomatie.be/Manilanl/default.asp?id=1&mnu=1

http://www.diplomatie.be/manilanl/default.asp?id=30&ACT=5&content=17&mnu=30

even de site doornemen en je kan reeds veel officiele  info inwinnen om te starten

onder welke voorwaarden zal uw filippijnse liefde naar belgie komen?... als vriendin met toeristenvisum?...als met fiancee visum? ...
eer een visum toegestaan wordt, zal een interview plaatsvinden in de ambassade
waar gevist wordt naar jullie relatie, duur, hoeveel x op bezoek geweest....enz

't is een lange procedure, maar als je een goede Filippijnse vrouw hebt is het meer dan de moeite waard !!!

en als jullie beiden er 100% voor gaan, ga dan tot het einde en geef niet op na 1 njet van de ambasade

veel geluk !

joeryenivy

hey mike, thx voor je feed back :)
dit meisje is het voor mij zeker waard om ervoor te gaan.
in haar zit iets heel goeds, heel speciaals, wat ik in belgische vrouwen niet meer kan terugvinden.
en we zijn elkaar ook heel spontaan en onverwacht tegengekomen, niet via internet o.d.
als ik hier op het forum wat rondlees lijkt het mij ook het beste alles op een deftige manier te doen en in alle eerlijkheid. geen achterpoortjes etc.
een gesprek op de ambassade, vindt dit plaats in BE of filipijnen?

verder zie ik verschillende mogelijkheden, kort visa dat verlengd kan worden, visa langere duur, hier zou ik graag wat ervaringen over horen wat nu eigelijk het intressantste is.
en wat met werkvergunningen?

of is het beter om hierover op voorhand te gaan spreken/informeren bij de ambassade?

groetjes,

vvjoris

Joery er staan wel 1000 posts over dit onderwerp, gespreid over verschillende topics, gebruik even de zoekfunctie.

Het belangrijkste wat je moet weten is dat je een hele papierwinkel moet doorworstelen, samen naar de  :belgiesmiley: ambassade in Manila moet, en op een bepaald moment beslissen welke de beste manier (lees: de meeste kans heeft) om je vriendinnetje in  :belgiesmiley: te krijgen. Zoals je wellicht weet doen ze er in  :belgiesmiley: erg moeilijk over, dus volg je best alle regeltjes. Trouwen (uiteraard weer voorafgegaan door papierwinkel) en kindje krijgen verhoogt je kansen enorm.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.