Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

zonnepaneel en 12 volts accu

Gestart door dozo, maandag 19 augustus 2013, 10:06:18

Vorige topic - Volgende topic

dozo

beste forumleden, ik ga in december weer op vacantie in dumageute (dauin) met myn fil vrouw.wy verblyven weer in het resort puerto cita
de ouders van myn vrouw wonen nog in een plaggen hut zonder electr of andere voorzieningen.
ik wil ze een beetje helpen door eerst een zonnepaneel en accu voor hen te kopen.
zonnepaneel kan ik meebrengen vanuit nederland. myn vraag is wat kost daar een accu, en wie heeft ervaring met zonnepanelen. en wat voor accu ik nodig heb. misschien ban creek, want die woont in dumageute. by voorbaat dank :offtopic: :nederlandsevlag: :smiley-philippines:

kulay

beste,

beter alles  hier kopen en opsturen via balik-balik-box
is alvast betere kwaliteit

Kano

Past een zonnepaneel in een balik bayan box?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

klootzakken (voorheen Jens)

#3
Citaat van: Kano op maandag 19 augustus 2013, 13:47:11
Past een zonnepaneel in een balik bayan box?
natuurlijk wel , ligt er aan hoe groot de doos is? en hoe klein het paneel? :lachen:

wel ik denk dat je het beter daar ginder kunt kopen , ten eerste is zo,n accu heel zwaar en ten tweede  ze hebben in de fils ook wel goede accu,s ,
wat die zonnepanelen betreft , tsja moet je ff creek vragen , maar ik denk dat ze die dingen daar ook wel hebben van een goede kwaliteit .
denk dat ze meer gebaat zijn bij een goede generator , daar kan je dan ook eventueel de accu voor led verlichting weer mee op laaien .
accu ? hoe meer ampère uren hoe beter , maar ook hoe duurder .mooiste was zo,n oude joekel uit een vrachtwagen of zo , wel ff door laten meten

wat wil je er eigenlijk mee doen daar?
 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Kano

Ja een generator, maar daar moet bezine of diesel in en dat kost geld.  Er zijn in de Filipijnen goede zonnnepanelen te koop, evenals accu's, controllers en inverters. Zoals hier
http://www.sulit.com.ph/index.php/view+classifieds/id/18731859/Complete+Solar+P
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

dozo

bedankt jongens, hier heb ik wat aan .het beste is ik koop daar een complete set

bananacreek

Citaat van: dozo op maandag 19 augustus 2013, 10:06:18
beste forumleden, ik ga in december weer op vacantie in dumageute (dauin) met myn fil vrouw.wy verblyven weer in het resort puerto cita
de ouders van myn vrouw wonen nog in een plaggen hut zonder electr of andere voorzieningen.
ik wil ze een beetje helpen door eerst een zonnepaneel en accu voor hen te kopen.
zonnepaneel kan ik meebrengen vanuit nederland. myn vraag is wat kost daar een accu, en wie heeft ervaring met zonnepanelen. en wat voor accu ik nodig heb. misschien ban creek, want die woont in dumageute. by voorbaat dank :offtopic: :nederlandsevlag: :smiley-philippines:

Golden Rule hardware verkoopt een set van een zonnepaneel (ongeveer 40x50 cm) met regulator maar kost P17000 en dat is peperduur.

Accu is afhankelijk van het aantal platen en een truckmaster (MOTOLITE) kost ongeveer tot P7600 afhankelijk van het aantal platen



Je moet hier gewoon even rondkijken, want ik weet niet zeker welke andere zaken zonnepanelen verkopen.
Ik wilde het voor de bergen kopen maar schrok van de prijs een paar jaar geleden en heb er niet verder naar gekeken.



Kan morgen wel even kijken voor de prijs van een 17 plates Motolite Maintainancefree battery (Excel), maar de kwaliteit is niets vergeleken met de materialen die ze tien jaar geleden gebruikten.



Van zonnepanelen heb ik dus ok maar weinig weet ....

Ik gebruik nu Koreaanse accu's in mijn truck als back-up

Kano

Voor zonnepanelen heb je eigenlijk andere accu's nodig dan voor de auto. Dat zijn de zgn. deep cycle batteries.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn


bananacreek

#9
Correct de opmerking van sir Kano...dat werd vanmiddag ook aan mij verteld maar dat zijn dure dingen en deze kost P6800 voor een 15-plates MOTOLITE.



Motolite is een redelijke accu normaal gesproken (made in the  :smiley-philippines:), maar de kwaliteit een aantal jaren geleden was veel en veel beter dan nu...idem dito .et de Motolite Excel



bananacreek

Deze winkel is tegenover het benzinestation tegenover Robinsons Dumaguete en redelijk goede service.


Achter de Palmboom...kan niet missen....... :thumb: :thumb:

bananacreek


bananacreek



Ik wilde die kopen voor de backup of de stereo in de Klootmobile omdat je er veel meer uit kunt trekken als een normale accu








bananacreek

Nog drie "DEEP-CYCLE"........... "low maintainance" batteries....met gratis lampjes voor de koplampen........ :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy:


bananacreek

Excel 7-plates = P4975

Excel 9-plates = P5150




bananacreek

Dit is het solar-system zoals wordt verkocht in Golden Rule voor P17T+




dozo

ik heb nu online gekocht een koffermodel zonnepaneel 3delig
van 80 wat met regelaar voor 91 euro,daarby een
omvormer 12 naar 220 volt 34 euro.220 word gebruikt
om telefoon en oplaadbare batteryen op te laden.
voor licht gaan we 12 volts ledlampjes gebruiken
het past allemaal in de balik box waar ik al mee bezig was.
de accu koop ik dan maar in dumageute. gr theo

dozo