Zoraida' enters Phl; storm signals up in 7 areas

Gestart door vvjoris, maandag 11 november 2013, 10:10:05

Vorige topic - Volgende topic

boldy

Citaat van: huisman45 op woensdag 13 november 2013, 06:25:03
Als ze gaan droppen worden er personenen vermoord voor water of voedsel,
het is al een grote rotzooi en als je dat doet word het helemaal een zooitje,
door tekort aan politie en militairen.

ok maar nu worden er tog ook vermoord  is het niet  door gewapende lui die iets van hun vreten willen stelen is het wel omdat ze geen eten of drinken hebben .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

Zelfs in WO 2 werd er met vliegtuigen voedsel gedropt dus,nieuw is het allerzins.


Het ontgaat de mensen(niet enkel in de phils) steeds meer de essentie waarom het moet gebeuren en willen enkel maar bepalen HOE en wanneer ten eigen gewin.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Citaat van: Luke op woensdag 13 november 2013, 09:14:33
Citaat van: Rich op woensdag 13 november 2013, 07:26:12
Wat ik niet begrijp, is dat in een land met zoveel natuurrampen, er geen noodplan blijkt te zijn, en als er een is dan werkt het volgens mij niet.

Ze zouden toch bijvoorbeeld een groot aantal helicopters standby kunnen houden, om zo de meest getroffen gebieden snel van hulp te kunnen voorzien?

Het is dan wel een ramp van buiten categorie, maar dan nog zie en hoor je dat het dagen duurt eer er ook maar enige hulp komt. Men treft geen enkele voorbereiding lijkt me, en dat blijkt : Philippine Government 'Paralyzed' by Typhoon Aftermath

http://gma.yahoo.com/blogs/abc-blogs/philippine-government-paralyzed-typhoon-aftermath-230151462--abc-news-topstories.html




Er is zoveel dat jij niet begrijpt.
Als de politiekers er zelf geen baat bij hebben (leest inkomsten) dan komt er geen noodplan!
Ze laten nog liever de slachtoffer sterven terwijl ze wachten op hulp (leest GELD) van het buitenland.

Ja, dat hoef je mij niet te vertellen. Wist ik zelfs al eerder dan jij zou kunnen vermoeden  trouwens.

Wat ik bedoel is dat het buitenland met al zijn financiële en materiële hulp, gewoon niet meer eisen stelt naar de toekomst toe. Er moet toch iets mogelijk zijn?

Er is momenteel enorm veel kritiek over de gang van zaken daar, en die is ook terecht,en ik denk dat dat niet kan blijven duren op die manier.
En dan kan men ook hier op het forum nog zoveel over blijven doordrammen over de slechte gang van zaken daar, maar daar schieten de slachtoffers niets mee op. Men kan en mag kritiek geven, maar het valt mij zeker nu weer op dat het steeds uit dezelfde hoek komt.

Het wordt op den duur een zeurforum en daar hebben de slachtoffers niets aan momenteel, en daar gaat het mij vooral over nu.

Ik zou zeggen, stappen jullie daar  eens op de boot en doe eens iets positiefs in plaats van te klagen en breng die mensen wat water en voedsel of zo. Ze zullen er dankbaar voor zijn, want zo slecht zijn de meeste filipino's echt niet hoor.

Ik ben er hier voorlopig even niet, want ik ben het  negativisme hier even beu, en ik ga me even bezighouden met wat meer positieve en nuttige zaken. Mij kunnen ze hier meer missen dan elders.

:daag:




Rich de Nederbelg.

Priba

Juist Rich !!  De beste stuurlui staan aan wal !! en als die kritiekgevers
het dan toch beter kunnen , waarop wachten ze dan !!!!

Amice

Een forum is een forum en daar horen zulke zaken nu eenmaal thuis.

Hetgeen niet inhoud dat de meeste leden hier wel betrokken zijn en ieder op zijn manier groot of klein, dat moet een ieder zelf bepalen, wel iets doet.

Verder is het lastig om iets te doen aan de corruptie etc. aangezien wij net als de Ambassade ons niet mogen bezighouden met interne aangelegenheden.

Rest ons dus niets anders dan kritiek geven, m.i. vooral in de hoop dat het ooit tot ze doordringt hier en er iets zal veranderen. Ja idd het zal bij hopen blijven vrees ik.

:floet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

LMBen


THE Cebu Provincial Government lost some relief goods that were intended for super typhoon Yolanda victims in northern Cebu.

The Department of Social Welfare and Development (DSWD) 7, meanwhile, advised donors to give food and water, instead of money to ensure that assistance reaches Yolanda victims quickly.

Vice Gov. Agnes Magpale said they received reports last Tuesday that fewer food packs placed in sacks arrived in the towns where the relief goods are to be distributed.

In one town, nine sacks were lost for a town that was supposed to get 50 sacks last Tuesday. Magpale did not name the town.

The report prompted Capitol to review the procedure involved in repacking and transporting relief goods.

Review

"Maybe there was a problem with our procedure. We are reviewing it but we are not accusing anyone," Magpale said.

Provincial Social Welfare and Development Office head Evelyn Senajon said they loaded 50 sacks of relief goods in a truck for Madridejos.

But when the relief goods arrived in the municipality, 17 sacks were missing.

The same happened in Bogo City, which was supposed to get 50 sacks of food packs. When the goods arrived, officials found there were only 41 sacks.

Each sack contains 15 food packs. Capitol meant to give one pack for every affected family.

In a press conference yesterday, Aileen Lariba of DSWD 7 said they prefer to accept donations in kind–such as rice, ready-to-eat food and drinking water–because money deposited in government accounts still undergo a long process before it is released.

Funds

"If you donate money to our office, we can provide you with an official receipt but we can't spend the cash right away. The money needs to go to the Bureau of Treasury then we would make a request to get it. As to when it would be released, I don't know," she said.

One can also donate funds through Social Welfare Secretary Dinky Soliman with a notarized deed of donation, Lariba said.

Lariba also discouraged people from traveling to typhoon-ravaged areas, especially through government transport such as the C130 aircraft of the Philippine Air Force.

Lariba said the C130s are tasked to deliver relief aid to Leyte and Samar. "They will only hamper the delivery of relief goods if they hitch a ride on government vessels," she added.

She also urged people who visit relatives in typhoon-ravaged areas to ensure that they have means to get back home.

Lariba said DSWD needs more volunteers to repack food packs.

The DSWD aims to send 50,000 food packs a day, especially to Eastern Visayas.

Larriba said they need more than 1,000 volunteers to repack relief goods at the Benito Ebuen Airbase in Lapu-Lapu City.

DSWD 7's relief goods are also down because they still have to get funds from its central office.

Meanwhile, the National Nutrition Council (NNC) will send teams to northern Cebu, Samar and Leyte to assess the condition of children in affected areas.

Dr. Parolita Mission, NNC 7 regional coordinator, said a rapid nutrition assessment will be conducted in the affected areas.

  Bron sunstar
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

boldy

ik hoor van mijn vriendin dat het steeds erger word  ze overvallen al mensen thuis die voedsel hebben en zonder blikken of blozen worden ze dood geschoten  . dus ze kunnen echt beter eens  voedsel droppen . ze vertelde me trouwens dat ze het vliegveld in tacloban hebben gesloten . :weetikniet:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

robert van dijck

Morgen vrijdag 15 November is er een éérste vlucht van manila naar Tacloban met Cebupacific, vertrek in Manila om9:00h, geen terugvlucht voor 26 November

Robert

Amice

Citaat van: boldy op donderdag 14 november 2013, 06:31:10
ik hoor van mijn vriendin dat het steeds erger word  ze overvallen al mensen thuis die voedsel hebben en zonder blikken of blozen worden ze dood geschoten  . dus ze kunnen echt beter eens  voedsel droppen . ze vertelde me trouwens dat ze het vliegveld in tacloban hebben gesloten . :weetikniet:

Tja wat wil je als er ontsnapte gevangen ronddwalen, er zijn ook meldingen van verkrachtingen.
Waar blijft dan de state of calimity en het herstel van peace and order zoals p'noy dat vertelde  :weetikniet:

Het zal allemaal wel tijd nodig hebben, maar men kan beter maar elders heil zoeken dan Tacloban.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

sja veel beloven en weinig geven doet een gek in vreugde leven .  famielie van me vriendin  w8 op vervoer en hopelijk kunnen ze vrijdag  via ormoc ,Cebu naar manila . the sooner the better
het leven is net een lul keihard en veel te kort