Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ferry zinkt voor Filipijnen

Gestart door ganda, zaterdag 13 september 2014, 17:46:06

Vorige topic - Volgende topic

ganda


In het oosten van de Filipijnen zijn minstens 53 mensen gered nadat een ferry er tot zinken kwam. Hoeveel passagiers aan boord van de Maharlika II waren, is niet bekend.
Volgens gouverneur Roger Mercado van de provincie Southern Leyte is het voor de reddingswerkers moeilijk werken door de hevige wind en de hoge golven.

bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2049746/2014/09/13/Ferry-zinkt-voor-Filipijnen.dhtml


gosternokke

In 2006 of 2007 ben ik 2 keer met deze boot meegevaren, we hadden toen nog een ouwe Tamaraw FX.  Savonds vertrokken vanaf Liloan op Leyte , en sochtends vroeg aankomst in Lipata bij Surigao.     Terugreis was overdag als ik met goed herrinner.

Het eerste stuk vanaf Liloan gaat wel want dan varen ze langs de kust van Panaon island, maar dan houd panaon op en moeten ze de zeestraat tussen Panaon en Sirigao oversteken, nou dat spookte behoorlijk.

Ronny55

Citaat van: gosternokke op zaterdag 13 september 2014, 23:14:08
In 2006 of 2007 ben ik 2 keer met deze boot meegevaren, we hadden toen nog een ouwe Tamaraw FX.  Savonds vertrokken vanaf Liloan op Leyte , en sochtends vroeg aankomst in Lipata bij Surigao.     Terugreis was overdag als ik met goed herrinner.

Het eerste stuk vanaf Liloan gaat wel want dan varen ze langs de kust van Panaon island, maar dan houd panaon op en moeten ze de zeestraat tussen Panaon en Sirigao oversteken, nou dat spookte behoorlijk.

Dat was dean wel een hele langzame boot , wij deden die overzet in 4 uren waarvan 3 uren langs het eiland op ....  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

gosternokke

Je heb gelijk we deden er 5 uur over zegt men vrouw, ik dacht dat het veel langer was, ja ik heb in de loop der jaren al zoveel roro boten gehad, Dan staat soms niet alles meer helder in mijn geest.

Sommige dingen onthou ik beter dan andere. Ik weet nog wel bij de haven van Lipata op de terugreis  lagen van die grote betonblokken als pier gebruikt, en het water was kristalhelder, en het was die dag boedheet , dus ik denk ik neem een frisse duik daar omdat we nog paar uurtjes moesten wachten.

Schieten er allemaal van die zwart wit geblokte zeeslangen van onder die stenen, (walo-walo ) genaamd toen ik daar aan het zwemmen was  Ik was als een speer weer uit het water   :lachen:

Die beesten zijn zeer giftig, maar bijten zelden omdat ze altijd wegkomen.    Verder kan ik me van de terugreis niks herrinneren   :ikkeniebegrijp:

gosternokke

Stand van zaken 110 mensen gered, 3 doden en nog 3 vermisten

  http://www.angmalaya.net/nation/2014/09/14/4343-3-navy-ships-helping-in-mv-maharlika-2-search-and-rescue-efforts


   Wel triest dat 2 van de 3 marineschepen helemaal uit  Lapu-Lapucity moeten komen    :negatief:      Die worden er dan toch alleen als mosterd na de maaltijd heengestuurd .  Commerciele schepen die nabij waren hebben het echte reddingswerk gedaan   :thumb: