Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Prijzen tomaten en vis 30% duurder

Gestart door peldoman, zondag 28 september 2014, 17:53:33

Vorige topic - Volgende topic

robert van dijck

Citaat van: gosternokke op dinsdag 30 september 2014, 08:10:04
het is een trieste constatering , maar de bedrijfstak van kwekerijen in kassen , is op termijn ten dode opgeschreven.  dat men tot nu nog kon overleven is te danken aan hun hoge technologie,  gesubsidieerd aardgas, en lage arbeidskosten door gebruik te maken van oosteuropeanen.

Zou deze sector het volle pond voor hun verbruikte aardgas moeten betalen,  en een fatsoenlijk salaris voor personeel, dan sloten alle bedrijven vandaag nog.

Het zal duidelijk zijn dat zuideuropa, spanje, italie en griekenland tomaten  e.d. kan kweken zonder daar bij te hoeven verwarmen, en dus goedkoper kan produceren.


  Kortom een ongezonde sector  die in  :nederlandsevlag:  tot nu toe nog kon overleven dankzij goedkoop gas  en goedkoop personeel.

Héél juist Gosternokke, maar heb je al het verschil eens geproefd? die zuid europese tomaten smaken naar niks, je kunt net zo goed een glas water drinken.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: robert van dijck op dinsdag 30 september 2014, 14:40:52
Citaat van: gosternokke op dinsdag 30 september 2014, 08:10:04
het is een trieste constatering , maar de bedrijfstak van kwekerijen in kassen , is op termijn ten dode opgeschreven.  dat men tot nu nog kon overleven is te danken aan hun hoge technologie,  gesubsidieerd aardgas, en lage arbeidskosten door gebruik te maken van oosteuropeanen.

Zou deze sector het volle pond voor hun verbruikte aardgas moeten betalen,  en een fatsoenlijk salaris voor personeel, dan sloten alle bedrijven vandaag nog.

Het zal duidelijk zijn dat zuideuropa, spanje, italie en griekenland tomaten  e.d. kan kweken zonder daar bij te hoeven verwarmen, en dus goedkoper kan produceren.


  Kortom een ongezonde sector  die in  :nederlandsevlag:  tot nu toe nog kon overleven dankzij goedkoop gas  en goedkoop personeel.

Héél juist Gosternokke, maar heb je al het verschil eens geproefd? die zuid europese tomaten smaken naar niks, je kunt net zo goed een glas water drinken.
tsja dat zeggen de Duitsers van onze tomaten .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

gosternokke

Wou ik net zeggen ja   :nederlandsevlag:  kweekte jarenlang van die knoerten van tomaten, en onze duitse buren noemden die ,, Wasserbombe,,      :lachen:

Fail_over

Citaat van: josv op dinsdag 30 september 2014, 14:36:16
Shit, ik heb wel gekeken.......   :happy2:

Shit, heb ook gekeken.

Maar ja, ik heb dan wel werk.... voor 24 uur per week, als grensarbeider. 40 km rijden van m'n werk..... voor het uitzendburo....

â,¬ 10,- per uur, â,¬ 3,50,- reiskosten per dag, en dan toch die ziekenkostenverzekering dubbel.....

Reken uit...

Denk dat ik minder overhoud dan die bijstands dame.

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

peldoman

Citaat van: Fail_over op dinsdag 30 september 2014, 21:24:06
Citaat van: josv op dinsdag 30 september 2014, 14:36:16
Shit, ik heb wel gekeken.......   :happy2:

Shit, heb ook gekeken.

Maar ja, ik heb dan wel werk.... voor 24 uur per week, als grensarbeider. 40 km rijden van m'n werk..... voor het uitzendburo....

â,¬ 10,- per uur, â,¬ 3,50,- reiskosten per dag, en dan toch die ziekenkostenverzekering dubbel.....

Reken uit...

Denk dat ik minder overhoud dan die bijstands dame.


Gewoon van verdriet aan de drank gaan!

innka3

Citaat van: josv op dinsdag 30 september 2014, 14:36:16
Citaat van: peldoman op dinsdag 30 september 2014, 10:39:51
Tussen haakjes, bijgevoegd loonstrookje bijstandsmoeder met 2 kinderen.
Mensen die werken gelieve niet te kijken!!!





Shit, ik heb wel gekeken.......   :happy2:
is dat je ex, :lachen: met jouw inkomen erbij  heb je het samen toch leuk :thumb:
bedankt voor de tip  :happy2:

peldoman

Citaat van: innka3 op woensdag  1 oktober 2014, 05:40:49
Citaat van: josv op dinsdag 30 september 2014, 14:36:16
Citaat van: peldoman op dinsdag 30 september 2014, 10:39:51
Tussen haakjes, bijgevoegd loonstrookje bijstandsmoeder met 2 kinderen.
Mensen die werken gelieve niet te kijken!!!





Shit, ik heb wel gekeken.......   :happy2:
is dat je ex, :lachen: met jouw inkomen erbij  heb je het samen toch leuk :thumb:
bedankt voor de tip  :happy2:

Relatie met een Philippina gehad!!!

Blauwvinger

Citaat van: peldoman op dinsdag 30 september 2014, 10:39:51
Ben het helemaal met je eens , maar wij hebben wel voor dit zooitje gekozen!
Zolang het Volk niet wakker wordt, vergeet het maar.


Tussen haakjes, bijgevoegd loonstrookje bijstandsmoeder met 2 kinderen.
Mensen die werken gelieve niet te kijken!!!





Shit  :confused2: Ik heb een fulltime baan + ploegen toeslag
s`morgens vroeg op en s`avonds laat thuis.
Doe ik dan toch iets verkeerd  :denk:
Zo`n wijf kan s`morgens de kids naar buiten werken en de rest van de dag met haar luie reet in bed blijven liggen.




Amice

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

peldoman

Citaat van: Amice op woensdag  1 oktober 2014, 21:25:45
Het is en blijft een parodie:

http://www.speld.nl/2014/09/30/steeds-meer-bijstandsmoeders-vallen-terug-in-betaalde-baan/

:biggrinn:


Wie morgenvroeg opstaat om onder de â,¬2200,00 netto per maand te gaan  werken is een grote S.....!!!
Mag je dat zeggen??  Ja dat mag!!!
GVD  ik zie de hond te weinig zegt dat wijf!! half 8 opstaan is te vroeg
Zal toch wel een hoax zijn neem ik aan?