Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Rechtspraak in Nederland

Gestart door ganda, zondag 23 november 2014, 17:52:47

Vorige topic - Volgende topic

ganda


Normaal gezien post ik zulke dingen niet, maar ik ben zo geschokt over de milde straf die de rechter oplegt dat ik dit toch post.


father throws chair at judge after the driver that killed his 2 year old daughter and her grandparents in a car accident only got 120 hours of   community service

http://www.youtube.com/watch?v=DNRTfhmDJ7g


peldoman

Nou hier is op internet genoeg over te doen geweest.
Het laatste wat ik heb gelezen, is dat de Vader (indien) vervolgt wordt, hij
een zwaardere straf dan die Pool krijgt.
Met een stoel naar de rechter gooier is veel erger hier.

120 uur schoffelen is 40 uur per dode.
Je openstaande boete niet betalen is oppakken en 1 of meerdere weken achter slot.
:nederlandsevlag: gaat niet naar de Kloten,  :nederlandsevlag: is al naar de kloten!!

ganda

Ik lees net dat de vader niet vervolgd wordt, de rechter heeft geen klacht ingediend tegen hem.

Wat ik onbegrijpelijk vind is het verschil tussen de gevorderde straf ( 15 maanden cel ) en de uitgesproken straf.
Dat ligt toch mijlenver uit elkaar.



gertve

De rechter had het over vergelijkbare gevallen, die wou niet van de 'standaard' afvallen.

Deze zaak kent alleen maar verliezers  :negatief:

Amice

Het OM gaat overigens wel in beroep tegen dit vonnis maar uiteraard had dit vonnis meteen goed kunnen zijn.
Het gebeurd steeds vaker dat de rechtbank eerste aanleg feitelijk geen goed oordeel kan vellen en zelfs geen inhoudelijke uitspraak mag doen, wegens incompetentie.

Het is dan ook nog eens de rechtbank bij uitstek waar een gebrek aan rechters is en er maar voor gekozen wordt om advocaten/ procureurs daarvoor in te zetten.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

ganda


Is het in Nederland ook dat als een beklaagde verstek laat gaan, hij verzet kan aantekenen tegen het vonnis, zodat de hele zaak opnieuw moet behandeld worden door de zelfde rechter?



Amice

Citaat van: ganda op zondag 23 november 2014, 23:01:54

Is het in Nederland ook dat als een beklaagde verstek laat gaan, hij verzet kan aantekenen tegen het vonnis, zodat de hele zaak opnieuw moet behandeld worden door de zelfde rechter?




Ja en ook nee.
Men kan ook bij verstek veroordeeld worden dus om verzet aan te tekenen na een verstek veroordeling dienen er dan wel gewichtige redenen aangetoond te worden. Kan de beklaagde dat niet dan blijft het vonnis staan.

Daarnaast is het ook niet nodig om verstek te laten gaan want de beklaagde kan zelf afwezig zijn maar een advocaat kan zijn honeurs waarnemen.
Het heeft ook te maken met het belang van de casus en om welke rechtspraak het gaat.
Er zit uiteraard verschil tussen strafzaken en vorderingszaken etc.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

innka3

die ''rechters'' zijn het spoor helemaal kwijt ,en een gevaar voor de samenleving.
bezopen rijd 2 meisjes dood van 18 j en krijgt zijn rijbewijs terug  :ripba8: rechtspraak in   :nederlandsevlag:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/23372226/__Doodrijder_mag_weer_rijden__.html

peldoman

Ja, niet normaal, D66 rechters helpen ons naar de afgrond toe.
Wat moet er door die ouders heen gaan?

Amice

Citaat van: peldoman op woensdag 26 november 2014, 23:48:16
Ja, niet normaal, D66 rechters helpen ons naar de afgrond toe.
Wat moet er door die ouders heen gaan?

bloed, water en voedsel.  :jajaja:

Of het nu D66 is of ander pluimage het zijn allemaal laaie lichters.
Er was slechts 1"partij" die goed was en dat was de VVDM want die hadden als doel zichzelf overbodig te maken en dat hebben ze nog gedaan ook.

Moesten alle politieke partijen doen want geloof maar niet dat partij Wilders zich opheft als alle marokkanen het land uit zijn om maar even een voorbeeld te noemen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

peldoman

Ik zou zelf een hele goede rechter of politicus zijn, maar ja, het is anders gelopen.
Of ben ik nu een hele arrogante  :nederlandsevlag:

Example, ik zou iedere Nederlander die in de Filipijnen woont een extra toeslag geven.
Het is toch niet zo eenvoudig daar, als je dit forum leest.
Dan een Tropen toeslag, voorkomen van tropenkolder.
Gevaren toeslag voor AbiShabi .
Stampot toeslag, want dat mis je daar natuurlijk wel.



Cosyns Guy

Citaat van: peldoman op donderdag 27 november 2014, 17:44:01
Ik zou zelf een hele goede rechter of politicus zijn, maar ja, het is anders gelopen.
Of ben ik nu een hele arrogante  :nederlandsevlag:

Example, ik zou iedere Nederlander die in de Filipijnen woont een extra toeslag geven.
Het is toch niet zo eenvoudig daar, als je dit forum leest.
Dan een Tropen toeslag, voorkomen van tropenkolder.
Gevaren toeslag voor AbiShabi .
Stampot toeslag, want dat mis je daar natuurlijk wel.



Dat zou het aantal Belgen die  :nederlandsevlag: willen worden gevoelig verhogen Peldo,wat de  :nederlandsevlag: schatkist ( een lege denk ik ) gevoelig zou verlichten denk je niet ?

klootzakken (voorheen Jens)

voor rechter kun je in Nederland niet studeren , daar word je voor gevraagd . als je tenminste rechten hebt gestudeerd , dit geld geloof ik ook voor de officiers.

voor politicus hoeft men ook niets te leren alhoewel het wel bevorderlijk is , deze groep van mensen [nou ja mensen?] hebben gewoon te luisteren naar de grote Multinatie en andere super rijken  die achter de schermen aan de touwtjes trekken, deze groep van mensen maken ook de regels en de wetten die weer door de rechter opgevolgd dienen te worden.
     
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

peldoman

Citaat van: Cosyns Guy op donderdag 27 november 2014, 18:45:07
Citaat van: peldoman op donderdag 27 november 2014, 17:44:01
Ik zou zelf een hele goede rechter of politicus zijn, maar ja, het is anders gelopen.
Of ben ik nu een hele arrogante  :nederlandsevlag:

Example, ik zou iedere Nederlander die in de Filipijnen woont een extra toeslag geven.
Het is toch niet zo eenvoudig daar, als je dit forum leest.
Dan een Tropen toeslag, voorkomen van tropenkolder.
Gevaren toeslag voor AbiShabi .
Stampot toeslag, want dat mis je daar natuurlijk wel.



Dat zou het aantal Belgen die  :nederlandsevlag: willen worden gevoelig verhogen Peldo,wat de  :nederlandsevlag: schatkist ( een lege denk ik ) gevoelig zou verlichten denk je niet ?
Denk het niet Cosyns, ik zou een inburgering cursus voor de Belgen invoeren, en een Islam tax voor alle moslims die hier wonen.

Cosyns Guy

Citaat van: peldoman op donderdag 27 november 2014, 19:50:50
Citaat van: Cosyns Guy op donderdag 27 november 2014, 18:45:07
Citaat van: peldoman op donderdag 27 november 2014, 17:44:01
Ik zou zelf een hele goede rechter of politicus zijn, maar ja, het is anders gelopen.
Of ben ik nu een hele arrogante  :nederlandsevlag:

Example, ik zou iedere Nederlander die in de Filipijnen woont een extra toeslag geven.
Het is toch niet zo eenvoudig daar, als je dit forum leest.
Dan een Tropen toeslag, voorkomen van tropenkolder.
Gevaren toeslag voor AbiShabi .
Stampot toeslag, want dat mis je daar natuurlijk wel.



Dat zou het aantal Belgen die  :nederlandsevlag: willen worden gevoelig verhogen Peldo,wat de  :nederlandsevlag: schatkist ( een lege denk ik ) gevoelig zou verlichten denk je niet ?
Denk het niet Cosyns, ik zou een inburgering cursus voor de Belgen invoeren, en een Islam tax voor alle moslims die hier wonen.
Betekend dit dan dat we allen "Olands" moeten leren ?   :lachen: