Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Papieren vervallen

Gestart door Yoshi, maandag 29 april 2013, 01:19:36

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Er zijn in  :nederlandsevlag:   ook volop  voormalige  aupairs  die zijn blijven hangen in   :nederlandsevlag:.   Ik zie er aaltijd een aantal in kerk die al zo  3 en 4 jaar zijn blijven hangen.   Ze werken allemaal als hulp in de huishouding  in Den Haag en Wassenaar.   En ze wachten gewoon tot ze tegen de lamp aanlopen, ze zijn niet van plan hier definitief te blijven, maar willen gewoon lekker kunnen sparen hier.

daarnaast is er een grote groep aupairs die volgens mij met vooropgezet plan hier heenkomt om een man aan de haak te slaan.    Ik kan dat natuurlijk niet bewijzen dat het vooropgezet is, maar het aantal aupair dat aan de man raakt hier is groot.    Op een bepaald moment gaat het opvallen, ook bij de overheid, en word er voorgoed een stokje voor gestoken bij  filippijnse aupairs vrees ik.

Marinero

Citaat van: Amice op dinsdag 30 april 2013, 03:27:02
Citaat van: Marinero op dinsdag 30 april 2013, 00:43:42
Citaat van: Pjottr op maandag 29 april 2013, 16:15:00
Citaat van: vvjoris op maandag 29 april 2013, 07:14:50
Vreemd ... au pair gaat toch meestal via een agentschap (er zijn er wel een aantal met maffia praktijken) en die worden toch verondersteld visa en zo te regelen? Er staat ook een maximumperiode op denk ik, mss is het een oplossing om een jaar au pair NL te doen, en dan een jaar BE, en zo verder ....?

Ik ben het daar mee eens.Ik vind het een beetje raar verhaal en ik zou erg voorzichtig zijn Yoshi. Iemand die ilegaal is heeft daar voor gekozen. Joris heeft hierin gelijk Alles gaat via een agentschap en is geregistreerd. Nogmaals ook al is ze erg aardig kijkuit voor je jouw vingers verbrand.

Ik weet niet hoe het nu is, maar een paar jaar geleden (en nu vast ook) kon je als au pair naar nederland komen zonder agentschap. Het gezin waar de au pair heengaat regelt het visum.

Een agentschap kan dit doen. Maar lang niet altijd.

Als je gastgezin een vlucht terug geboekt heeft voor je en je stapt vervolgens niet op het vliegtuig, voilá. geen haan die er naar kraait hoor.

Klopt inderdaad maar de nieuwe Momi wet maakt daar een einde aan, aangezien aupairs dan enkel nog via agentschappen (door de ind erkende referenten) als au pair kunnen komen. Daarnaast krijgt de referent meer verantwoording en boetes opgelegd als de au pair niet terugkeert. Er komen voor alle verblijfsvergunningen ook tussentijdse controles, waarbij iedere wijziging dient te worden doorgegeven.

Wisseling van baan of werkeloos, dient onder momi bv ook doorgegeven te worden.



Ok, dus dat is veranderd. Wel een verstandig besluit denk ik! Nou ik weet via via inderdaad dat hoopjes mensen die klaar waren met hun au pair visum (niet alleen filipino's) inderdaad schoonmaakwerk zijn gaan doen voor 10 euro per uur in de randstad en dat heeft ze geen windeieren gelegd. Via via, en er werd VEEL geld verdiend. Allemaal zwart natuurlijk, maar netjes betaald door doktoren en advocaten die het huis niet schoon konden krijgen.

Citaat van: gosternokke op dinsdag 30 april 2013, 09:59:00
daarnaast is er een grote groep aupairs die volgens mij met vooropgezet plan hier heenkomt om een man aan de haak te slaan.    Ik kan dat natuurlijk niet bewijzen dat het vooropgezet is, maar het aantal aupair dat aan de man raakt hier is groot.    Op een bepaald moment gaat het opvallen, ook bij de overheid, en word er voorgoed een stokje voor gestoken bij  filippijnse aupairs vrees ik.

Tja.. zo mooi en vrouwelijk, blijf er maar niet aan één hangen. Mission impossible. Ik heb het eerlijk waar geprobeerd met mijn vrouw in het begin maar onweerstaanbaar. Kun je ze niet kwalijk nemen!  :jajaja: