Exit and Entrance Clearance fee (BI)

Gestart door Paring Belga, zondag 6 juni 2010, 02:05:12

Vorige topic - Volgende topic

Paring Belga

Ik weet niet als het in dit rubiek behoord maar hier is m'n vraag.

M'n asawa en ik gaan naar Belgie volgende week en beiden hebben ook een ACR I-Card (een verblijfsvergunning hier).

Toch reizen we beiden met ons Canadees paspoort waar we vroeger mee gereisd hebben als Balikbayan (BB).

Nu dat we die ACR I-kaarten hebben, moeten we iedere keer naar het bureau van Immigratie gaan om een
Exit en Entrance clearance aan te vragen en dat kost nog een batje voor twee mensen.

M'n vraag is: zouden we toch nog kunnen reizen als Balikabayans, zonder dat we die ACR I-kaarten moeten tonen,
om zo die kosten te besparen van die Exit en Entrance clearance?  Beiden van ons reizen met een Canadees paspoort.

Veel bedankt

opinie

De vraag die ik me hier stel is: "staat er een balikbayanstempel in jullie paspoorten?" Het risco indien niet of als het verblijf langer dan een jaar was, jullie overstayed aliens zijn.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Pieter-Jan

Ik denk dat je er niet vanonderuit zult kunnen. Je moet daar wel niet voor naar bureau of immigration. Je kunt gewoon die fee op de luchthaven betalen zodat je op zijn minst die trip kunt uitsparen. Ik ben vergeten hoeveel het is maar om terug binnen te komen moet je niets betalen.

Paring Belga

#3
Bedankt heren.

Vorig jaar in oktober zijn we uit de Filipijnen geweest (naar Singapore) en hebben dan een stempel gekregen
in verband met ons ACR I-Card en niet een BB op onze paspoort meer.

We zijn op de luchthaven rond middernacht en ik weet echter niet als het bureau van Immigratie daar
open is op die tijd om die Exit- en Entrance Clearance te betalen, maar we gaan toch die weg op deze
donderdag naar Intramuros, Manila, en dan kunnen we daar dan betalen.  Wel tegen P10.000 voor twee
mensen.