kan mijne asawa met mij naar thailand

Gestart door bruno13, zaterdag 5 mei 2012, 05:37:54

Vorige topic - Volgende topic

josv

Citaat van: bananacreek op maandag  7 mei 2012, 07:54:42
Citaat van: josv op zondag  6 mei 2012, 17:04:21
Nene is op d'r uppie alleen naar Bangkok gereisd met een paspoort op haar nieuwe ( mijn ) achternaam. No problema !
GAAT ZE DAAR DE NIEUWE HELPERS VOOR DE ZAAK ZOEKEN?............... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:
DAT GAAT WAT KOSTEN DACHT IK.............. :weetikniet: :denk: :denk:

Nee hoor Creek, wees gerust. Genoeg slachtoffers om hier het lokale aanbod uit te buiten. Het was gewoon voor een vakantie met z'n 2en. Ik vanuit NL, zij vanuit de PH. Samen terug naar de PH.

Nog even aan Quezonboy : Ieder volwassen Filipina met een geldig pp kan moeiteloos door de douane als ze vertrekt naar een land waar ze GEEN visum voor nodig heeft. Dat is geen willekeur, dat zijn gewoon de regels. Thailand heeft die regels niet dus, en mits Bruno's vrouw volwassen is ( en daar gaan we dus van uit ) kan ze met haar pp ( misschien zelfs al op de naam van Mevr. Bruno ipv haar meisjesnaam ) gewoon naar Thailand.

Ik vraag me af waar al die wilde verhalen vandaan komen  :weetikniet:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

gosternokke

@  Jos , dat zijn geen wilde verhalen, dat is gewoon dagelijkse praktijk.    Gebeurt maar al te vaak je bent pinay, meerderjarig, geldig paspoort en retourticket en reist naar een land waar je zonder visum in mag. Toch word je verhinderd om te boarden.

heeft tijdje terug in de engelstalige berichten hier een bericht over gestaan als ik me goed herrinner.

josv

Citaat van: gosternokke op maandag  7 mei 2012, 15:03:13
@  Jos , dat zijn geen wilde verhalen, dat is gewoon dagelijkse praktijk.    Gebeurt maar al te vaak je bent pinay, meerderjarig, geldig paspoort en retourticket en reist naar een land waar je zonder visum in mag. Toch word je verhinderd om te boarden.

heeft tijdje terug in de engelstalige berichten hier een bericht over gestaan als ik me goed herrinner.

Tja, okee dan. Maar helaas worden op forums als deze ( en andere natuurlijk ) nog wel eens wat detail's vergeten die ter zake doende zijn. Mooi voorbeeld hebben we gehad met iemand die ALLES voor elkaar had voor een Schengen-visa. Geld zat, brieven vol dat alles in orde was, garantie in NL dat alles betaald zou worden etc. etc. Helaas kon de dame niet een "terugkeer-garantie" overleggen dus geen visum..................................

Dat er willekeur is is zeker. Maar met een beetje bla bla ( en kennis van de regels ) mag het geen probleem zijn.

Er zijn hier zat leden die op en neer reizen met hun vrouw, wat zijn hun ervaringen ?? Je weet de mijne al :-)
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bruno13

We hebben geboekt voor thailand ,nr de immigrstie gebeld en die stuurden ons door naar de luchthaven waar ze natuurlijk niet oppakken
Eerst een weekje palawan dan richting thailand als ze mee mag hmmmm ze is ten slotten mijn vrouw

BartBec

@Bruno

Als ze werk heeft in de phillipijnen ... ( en daar ga ik vanuit ) zorg dan voor dat ze iets mee heeft om dat te bewijzen ook. Ik vermoed dat een simpele toegang badge volstaat. Dat wordt in de phils ook meestal vlotjes aanvaard voor het bewijs van identiteit..
Alvast een prettige reis gewenst naar Thailand. Wat zijn jullie plannen daar ? welke streken ? Ben zelf ook al regelmatig in Thailand geweest.

Groetjes Bart en Eva 

bruno13

we willen bangkok chang mai en eens naar pataya gaan daar is een kameraad van mij,en als we tijd genoeg hebben katchunburi
mijne asawa heeftt geen werk in phil,we zijn wel getrouwd
grtjs

BartBec

Laat Pataya maar links liggen als je het mij vraagt. Dat loopt daar vol straatmadeliefjes en je vind er de ene girlie bar en Gogobar op de andere. Het strand is trouwens ook lang niet het mooiste in Thailand, daar moet jet het niet voor doen. Ze noemen Pataya niet voor niets the worlds Brothel...
Dus Pataya ??  :benweg: Mij niet gezien

bruno13

hehehe
dan heeft ze dat ook eens gezien
zal grote ogen trekken als ze die bars allemaal ziet
het is wel niet de bedoeling dat we daar lang gaan blijven,en er zijn daar ook mooie plaatsen
:thumb:

gosternokke

Fijne tijd toegewenst Bruno en Michelle in Thailand.     Twas fantasties om met jullie hier in Palawan een jungletrekking te doen.
En het weer werkte ook goed mee , de regen stopte, nou op een enkele druppel na dan, verder geheel bewolkt, dus niet te warm, en zeker in de vallei van de hidden waterval heerlijk koel   :thumb:

bruno13

bedankt gosternokke
inmiddels zijn we in thailand,immigratie vroeg wel de huwelijkspapieren
gelukkig wij niet,onze vlucht had wel vertraging omdat vele andere mensen problemen hadden met hun papieren,,,,,,,immigratie clark airport
ze zeiden ook tegen mijn vrouw dat ze haar pas moest veranderen dan was het gemakkelijker   hmm