Een spookvlucht boeken om te mogen vliegen

Gestart door Marinero, zaterdag 16 juni 2012, 03:40:16

Vorige topic - Volgende topic

Marinero

Daar stond ik dan. Ik mocht niet mee met Singapore airlines...

Ik geef mijn paspoort maar het was een "computer says no....." moment.
Ik was van plan om met mijn enkele reis naar de filippijnen te vliegen en daar binnen 21 dagen een visumextensie aan te vragen, zodat ik dan twee maanden kon blijven voordat ik door mijn werkgever weer uitgevlogen zou worden naar (je raadt het al) mijn werk.

Maar dat is natuurlijk verdacht, zo'n one way ticket, men denkt dat je van plan bent illegaal achter te blijven, dat je suicidaal bent, of dat je vermoed dat het vliegtuig zijn eindbestemming uberhaupt niet haalt.

Toen heb ik een one way ticket Cebu-Hongkong geboekt, en opeens was het niet meer VERDACHT... en mocht ik wel mee.  :ikkeniebegrijp:

Dus mensen als je ARGH!  :moord:  :shoot13lj7: WHAAH H &&$^$@^@&$&#! Vuile &#$ &#&$$@  :mauer:

Ok dus als je op een one way ticket gaat moet je je visum echt wel van te voren in Nederland regelen en niet zoiets hebben van ach dat lukt wel in die 21 dagen want dan mag je niet mee. Misschien was het iedereen al lang duidelijk maar voor mij was dat dus niet zo...

Het is allemaal weer zo typisch, want ik stap natuurlijk niet op die vlucht naar Hongkong, en als ik kwaad in de zin had dan had ik een beetje extra geinvesteerd in een retourtje en was ik stiekem illegaal onder een pallet gaan wonen, genietend van het zwerfafval wat dan mijn hutje inwaait.

Echt weer een maatregel die zijn doel niet haalt. Typisch iets wat alleen de onschuldigen treft. Ik was woest en kreeg echt zin om me daar eens lekker te laten gaan bij de balie. Maar wat kunnen die meiden achter de balie daar aan doen. Computer says no, dus vernedering is je enige lot. Ik heb daar terplekke mijn laptop opengeklapt en die andere vlucht ter plekke geboekt. En toen was het goed. (gelukkig maar, meneer gaat op tijd de Filipijnen weer uit, zonder daar te teren op een uitkering)

Of zie ik het nu helemaal verkeerd en heeft het wel degelijk nut. Nou vertel me dan maar waarom want ik ben niet zo slim. Snap er niks van   :ikkeniebegrijp:

Goed ik zit nu wel lekker op Mactan island, en ik ga vandaag mijn visum verlengen. ALS dat lukt, is het dus helemaal totale onzin geweest om met niet mee te laten vliegen door singapore airlines.

Dit zelfde probleem heb ik een keer gehad toen mijn meisje uitvloog naar hongkong op een one way.... mocht ze ook niet mee. Maar gelukkig was dat vanuit Cebu en in de filipijnen hebben mensen toch wat meer begrip in dit soort gevallen en kwam het toch nog goed. (zie je.. ik had dit allemaal kunnen weten!)

Hey.... Je kan niet zeggen dat ik een ordinaire scheldpost heb geschreven.. ik heb mezelf netjes gecensureerd.

Kano

Als je aankomt in de Filipijnen controleert meestal niemand of je een retour of onward ticket hebt. Het zijn de vliegtuigmaatschappijen die het zekere voor het onzekere nemen en niet opgezadeld willen worden met de kosten van een retourvlucht mocht de toegang tot de Filipijnen geweigerd worden.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

xav

dit onderwerp is al enkele keren de revue gepasseerd... maar daar heb je nu ook niks aan natuurlijk...

josv

Citaat van: Kano op zaterdag 16 juni 2012, 04:03:37
Als je aankomt in de Filipijnen controleert meestal niemand of je een retour of onward ticket hebt. Het zijn de vliegtuigmaatschappijen die het zekere voor het onzekere nemen en niet opgezadeld willen worden met de kosten van een retourvlucht mocht de toegang tot de Filipijnen geweigerd worden.

Je zegt het zelf al, het KAN dus wel.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Marinero

Citaat van: pierrevanwies op zaterdag 16 juni 2012, 05:28:55
Als u zich wat beter had voorbereid op uw reis [trouwens dit topic is al meerdere keren tot sprake gekomen] dan had u deze situatie kunnen vermijden.......maar ja,   :floet:  

Yip.

maar als iets in je gedachten voor de hand ligt ga je niet voor elk dingetje obsessief het forum doorspitten. Daarom vallen er nog steeds vliegtuigen uit de lucht, worden medische missers gemaakt etc. want: Assumption... is the mother of all #$&*ups.

(niet doen zoals ik dus)  :jajaja:


ladgar

Op deze richtlijn van de Filippijnse ambassade in Duitsland , staat duidelijk dat zonder terugvluchtticket , of ticket naar derde land men het land niet in mag.
Zij verwijzen naar een circulaire van 25 mei 2012 , men is mogelijk recentelijk strenger geworden .




[pdf]http://www.philippine-embassy.de/bln/images/ConsularSection/VisaServices/pdf/Counting30Days.pdf[/pdf]

Marinero

Citaat van: ladgar op zaterdag 16 juni 2012, 10:14:32
Op deze richtlijn van de Filippijnse ambassade in Duitsland , staat duidelijk dat zonder terugvluchtticket , of ticket naar derde land men het land niet in mag.
Zij verwijzen naar een circulaire van 25 mei 2012 , men is mogelijk recentelijk strenger geworden .


Ja verrek zeg het staat echt ergens zwart op wit. Bedankt!  :thumb:

Het is in elk geval goed om te weten dat ze helemaal gelijk hebben bij Singapore Airlines. Maar dat vermoedde ik al. Nu weet ik 't zeker. Nogmaals dank want ik sla dit PDFje op.

josv

Citaat van: ladgar op zaterdag 16 juni 2012, 10:14:32
Op deze richtlijn van de Filippijnse ambassade in Duitsland , staat duidelijk dat zonder terugvluchtticket , of ticket naar derde land men het land niet in mag.
Zij verwijzen naar een circulaire van 25 mei 2012 , men is mogelijk recentelijk strenger geworden .

Citaat van: Marinero op zaterdag 16 juni 2012, 12:47:28
Ja verrek zeg het staat echt ergens zwart op wit. Bedankt!  :thumb:

:lachen: Dat stond het tig jaar geleden al  :lachen:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

disnoke

niet enkel een retourvlucht, sommige maatschappijen laten je ook niet vliegen als je langer dan 21 dagen blijft en geen visum hebt.

De ene zal dit controleren en de andere niet.

Marinero

Citaat van: josv op zaterdag 16 juni 2012, 14:31:04
Citaat van: ladgar op zaterdag 16 juni 2012, 10:14:32
Op deze richtlijn van de Filippijnse ambassade in Duitsland , staat duidelijk dat zonder terugvluchtticket , of ticket naar derde land men het land niet in mag.
Zij verwijzen naar een circulaire van 25 mei 2012 , men is mogelijk recentelijk strenger geworden .

Citaat van: Marinero op zaterdag 16 juni 2012, 12:47:28
Ja verrek zeg het staat echt ergens zwart op wit. Bedankt!  :thumb:

:lachen: Dat stond het tig jaar geleden al  :lachen:

Nou ik ben toch blij dat je er zo van kan genieten, zoveel plezier voor slechts 100 dollar administratiekosten!