vervaldag internationale reispas

Gestart door stijn54, zondag 24 juni 2012, 20:19:16

Vorige topic - Volgende topic

stijn54

Ik vraag me af als je in de Fillippijnen voor langere tijd verblijft met een touristen visum en je reispas komt op vervaldag of is vervalllen. Kan je dan zonder problemen de Fillippijnen verlaten of dien je naar de Belgische ambassade te gaan voor een of ander document want voor zover ik weet levert de Belgische ambassade in Manilla geen reispassen af??
:confused2:

Amice

Een reispas dient normaliter nog 6 maanden geldig te zijn. Uitzondering hierop is terugreis naar de heimat, aangezien je daar ingezetene bent.
Echter kan ook dan(of tijdens de reis) het paspoort niet vervallen of outdated zijn.

Indien je zekerheid wilt, neem dan contact op met de ambassade, die zouden toch zeker een tijdelijke (nood)reispas moeten kunnen verstrekken.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

disnoke

Zeker niet zomaar vanuit gaan dat je mag terugkomen, indien een van de immigratie agenten erop valt dan ben je gezien met alle mogelijke problemen. 

Indien je er woont dan levert de ambassade wel paspoort af, anders op tijd een nieuwe aanvragen in Belgiƫ voor je vertrekt

vvjoris

Het mijne vervalt minder dan 6 maand na mijn vertrek uit Phills, ik zal vragen aan Peter of ik hier best nu al een nieuw aanvraag. Zal resultaat hier wel posten. Ik hoor wel dat je als Belg steeds in Belgiƫ binnengelaten wordt, zelfs al is je paspoort vervallen....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Bulldozer

Waarom levert de belgische ambassade geen paspoorten af? Bij de nederlandse ambassade kon ik gewoon mijn paspoort verlengen toen ik in de Filippijnen op toeristenvisa was. Op de website van de belgische ambassade staat ook helemaal geen eis dat je in de Filippijnen moet wonen. Als je een nieuw paspoort aanvraagt  moet je wel je visum bij BI over laten schrijven in je nieuwe paspoort.

Luke

Citaat van: stijn54 op zondag 24 juni 2012, 20:19:16
Ik vraag me af als je in de Fillippijnen voor langere tijd verblijft met een touristen visum en je reispas komt op vervaldag of is vervalllen. Kan je dan zonder problemen de Fillippijnen verlaten of dien je naar de Belgische ambassade te gaan voor een of ander document want voor zover ik weet levert de Belgische ambassade in Manilla geen reispassen af??
:confused2:

Je kan altijd een nieuwe reispas aanvragen op de ambassade. Het speelt geen rol of je toerist of permanent in de Filipijnen woont.
De aanmaak duurt wel 3-tal weken.
Gewoon naar de ambassade gaan waar ze een foto, handtekeneing en duimafdrukken nemen. Betalen en 3 weken wachten.

Ketelbinkie

Citaat van: Amice op zondag 24 juni 2012, 20:38:28
Een reispas dient normaliter nog 6 maanden geldig te zijn. Uitzondering hierop is terugreis naar de heimat, aangezien je daar ingezetene bent.
Echter kan ook dan(of tijdens de reis) het paspoort niet vervallen of outdated zijn.

Indien je zekerheid wilt, neem dan contact op met de ambassade, die zouden toch zeker een tijdelijke (nood)reispas moeten kunnen verstrekken.
Als je uit reist naar de  :smiley-philippines: en dus je paspoort tenminste nog 6 maanden geldig is, kan het bij langer verblijf in de  :smiley-philippines: als die 6 maanden alsnog verlopen. BI geeft geen verlenging van een toeristenvisum af voor een volgende verblijf van 2 maanden alvorens je weer beschikt over een nieuw paspoort. Voor NL-ers is dat aan te vragen bij de ambassade in Manilla of bij het consulaat in Cebu. Ben je in  :nederlandsevlag: niet meer in het GBA ingeschreven en verloopt je pas tijdens een verblijf in  :nederlandsevlag: kan je helaas niet meer terecht voor het aanvragen van een nieuw paspoort in het stadhuis van je voormalige woonplaats. Aanvraag kan nog wel in Den Haag en een aantal andere plaatsen. Let op dat je wel moet kunnen aantonen dat je daadwerkelijk in de  :smiley-philippines: woont. Een geldig bewijs is b.v. de ACR.