Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

taxi chauffeurs oplichters

Gestart door Baron, zondag 13 januari 2013, 02:49:48

Vorige topic - Volgende topic

yepyep

Citaat van: Baron op maandag  1 april 2013, 02:30:55
Citaat van: her op zondag 31 maart 2013, 23:53:22
47 peso of 55 peso, niet echt een gigantisch verschil


:hoedjeaf:

Realiseer je je dat de startprijs 40 is, dus het is 15 ipv 7 voor de afstand. Die overigens beduidend minder is als een km!
Neem deze taxi eens om van Malate naar Quezon City te gaan, of naar Antipolo. En dan graag ook nog in de spitstijd.
Want als ie stilstaat dan tikt ie ook in een onvermoed tempo door.

Laat Yep Yep eens schatten, als expert op dit gebied, wat die man per dag "steelt" van zijn klanten.

En bij mij komen ze toch niet door. Ik maak genoeg heibel zo dat men de prijs weer corrigeert.
Maar de doorsnee toerist zal het niet merken en misschien ook geen heibel durven maken.
Ik heb een taser, zo een electro shock ding altijd bij me. Dit in de vorm van een zaklamp.
Ik haal dat ding uit, laat hem eems knetteren en plaats hem dan in het kruis van de chauffeur. Dan vraag ik of ie de prijs kan corrigeren.

Maar ja, soms kom je net van een sandwichmassage van 3,5  uur  :crazy: en dan heb je de fut niet meer om over 8 peso, die ik toch fooi geef of meestal nog wat meer, te gaan bakkeleien.

:thumb: :atyourservice:

Sandwich soapy massage? Sarap.

Ik schat dat een chauffeur misschien 320 pesos steelt als hij 40 ritjes maakt gemiddeld.
Als hij 24 uur rijdt is hij al aan de huur van de taxi en diesel alleen al 3200 pesos kwijt.





kristof19

Citaat van: yepyep op maandag  1 april 2013, 04:20:02
Citaat van: Baron op maandag  1 april 2013, 02:30:55
Citaat van: her op zondag 31 maart 2013, 23:53:22
47 peso of 55 peso, niet echt een gigantisch verschil


:hoedjeaf:

Realiseer je je dat de startprijs 40 is, dus het is 15 ipv 7 voor de afstand. Die overigens beduidend minder is als een km!
Neem deze taxi eens om van Malate naar Quezon City te gaan, of naar Antipolo. En dan graag ook nog in de spitstijd.
Want als ie stilstaat dan tikt ie ook in een onvermoed tempo door.

Laat Yep Yep eens schatten, als expert op dit gebied, wat die man per dag "steelt" van zijn klanten.

En bij mij komen ze toch niet door. Ik maak genoeg heibel zo dat men de prijs weer corrigeert.
Maar de doorsnee toerist zal het niet merken en misschien ook geen heibel durven maken.
Ik heb een taser, zo een electro shock ding altijd bij me. Dit in de vorm van een zaklamp.
Ik haal dat ding uit, laat hem eems knetteren en plaats hem dan in het kruis van de chauffeur. Dan vraag ik of ie de prijs kan corrigeren.

Maar ja, soms kom je net van een sandwichmassage van 3,5  uur  :crazy: en dan heb je de fut niet meer om over 8 peso, die ik toch fooi geef of meestal nog wat meer, te gaan bakkeleien.

:thumb: :atyourservice:

Sandwich soapy massage? Sarap.

Ik schat dat een chauffeur misschien 320 pesos steelt als hij 40 ritjes maakt gemiddeld.
Als hij 24 uur rijdt is hij al aan de huur van de taxi en diesel alleen al 3200 pesos kwijt.






Slechts 320 pesos in 40 ritjes? Die worden bij mij bij de goeien gerekend. :thumb:

gosternokke

#72
ja want dat vraag me dan altijd af waarom die gasten  zich in alle bochten wringen om je te neppen   :weetikniet:   Hebben ze als men het eerlijk doet niet te vreten ? Of is het gewoon hebzucht en snel geld willen maken.?

Ben benieuwd hoeveel zo een man nou kwijt is aan taxihuur en branstof + wellicht overige kosten ?

En hoeveel die dan netto over houd als tie een goede dag heeft , en hoeveel als ie een slechte dag heeft ?


  Worden die taxis voor 24 uur verhuurd ? Dan zo een man al gedwongen om of samen met een ander te doen, of om op een gegeven moment slaapdronken achter het stuur te zitten, als die zelf die 24 uur volmaakt.

Amice

Die rijden dus zelf 24 uur en meestal nog onder invloed van drugs.

Een goede taxi operator geeft die auto's maar 12 uur en dan aan een andere driver.
Diegene die 24uur uithuren, vragen zelf om problemen en nemen het niet zo nauw.

Daarnaast: 24uur rijden en dan de volgende dag niet, brengt mijns inziens ook niet meer op, dan die 12 uur per dag.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

yepyep

De 320 pesos is gebaseerd op Baron's 8 pesos tip en mijn inschatting wat een chauffeur gemiddeld kan rijden. De meeste Filipino's geven geloof ik wel wat en van buitenlanders verwachtten de sommige chauffeurs (de slechte zoals jij die noemt) een grotere fooi. Onlangs sprak ik een chauffeur die ons oppikte van het oude Domestic Airport. Ik vroeg hem op de man af of hij aan buitenlanders meer vroeg; hij zij als hij de kans had wel. Nu wil dit niet zeggen dat alle chauffeurs die passagiers van het vliegveld meenemen dat doen, maar de gemiddelde chauffeur zal dat wel doen. Misschien omdat hun concollega's in de gele taxi's op vliegvelden meer mogen vragen. Maar dat is hardop denken wat ik nu doe.

Wat een chauffeur voor een dieselauto + huur kwijt is heb ik hierboven geschreven. Dat is voor 24 uur en daar kiest de chauffeur zelf voor en is op zich helemaal niet zo'n probleem. Voor NL/BE standaarden is het teveel, maar ik durf te zeggen dat daar meer ongelukken gebeuren dan hier met de taxi's.

Ik zou mij bijna verontwaardigd moeten voelen dat je schrijft dat ze daartoe gedwongen worden en dat 'goede' operators chauffeurs 12 uur laten werken. Zo blijkt maar weer dat de beste stuurlui aan wal staan.

Een chauffeur start rond 5 uur en brengt de auto de volgende dag om 4-5 uur terug. Praktisch iedere chauffeur stopt rond 23.00 - 0.00 uur en gaat dan slapen in zijn auto voor een aantal uren. De ene pakt toch nog wat uren mee als hij dat kan, en een ander rijdt op een gegeven moment naar de garage om zijn huur te betalen en zijn auto met een volle tank af te leveren. Zijn buddy neemt de taxi over de volgende ochtend en doet hetzelfde.

Als er in 2010 al 27.000 taxi's waren en laten we zeggen dat de 75% 24 uur per dag rijdt, dan betekent dat er grof weg 47250 chauffeurs zijn in Metro Manila. Ja, dan is er vast wel een mafkees die met drugs op achter het stuur kruipt. We hebben het zelf nog niet meegemaakt in ons bedrijf, maar wel toen ik zelf een taxi pakte.




Baron

Citaat van: yepyep op maandag  1 april 2013, 04:20:02
Citaat van: Baron op maandag  1 april 2013, 02:30:55
Citaat van: her op zondag 31 maart 2013, 23:53:22
47 peso of 55 peso, niet echt een gigantisch verschil


:hoedjeaf:

Realiseer je je dat de startprijs 40 is, dus het is 15 ipv 7 voor de afstand. Die overigens beduidend minder is als een km!
Neem deze taxi eens om van Malate naar Quezon City te gaan, of naar Antipolo. En dan graag ook nog in de spitstijd.
Want als ie stilstaat dan tikt ie ook in een onvermoed tempo door.

Laat Yep Yep eens schatten, als expert op dit gebied, wat die man per dag "steelt" van zijn klanten.

En bij mij komen ze toch niet door. Ik maak genoeg heibel zo dat men de prijs weer corrigeert.
Maar de doorsnee toerist zal het niet merken en misschien ook geen heibel durven maken.
Ik heb een taser, zo een electro shock ding altijd bij me. Dit in de vorm van een zaklamp.
Ik haal dat ding uit, laat hem eems knetteren en plaats hem dan in het kruis van de chauffeur. Dan vraag ik of ie de prijs kan corrigeren.

Maar ja, soms kom je net van een sandwichmassage van 3,5  uur  :crazy: en dan heb je de fut niet meer om over 8 peso, die ik toch fooi geef of meestal nog wat meer, te gaan bakkeleien.

:thumb: :atyourservice:

Sandwich soapy massage? Sarap.

Ik schat dat een chauffeur misschien 320 pesos steelt als hij 40 ritjes maakt gemiddeld.
Als hij 24 uur rijdt is hij al aan de huur van de taxi en diesel alleen al 3200 pesos kwijt.


Sorry Yep, maar hier moet je je verteld hebben.

Stel 40 ritjes aan 40 = 1600
40 tips van zoals jij stelt 8 peso, rond het af: 400 peso.
Dan moet ie nog 1500 peso hebben alleen al voor huur en diesel.

Volgens mijn gevoel gaat een gemanipuleerde meter minstens 2 maal zo snel als de normale. Zeker bij stilstand vind ik hem wel erg rap gaan.
Dus stel werkelijke tikken en via manipulatie tikken in een verhouding van 1 op 1.
DAN ZOU BIJ DIEFSTAL VAN 320 PESO SLECHTS OOK MAAR 320 PESO AAN VERDIENDE TIKJES BINNENKOMEN
Zit ie totaal dus op 2000 plus 2 x 320 = 2640. Dat is bijna 1000 minder dan ie aan onkosten heeft.
En dan moet ie op 24 uur toch ook minimaal 1000 verdienen want na een dag van 24 uur zal ie ook wel 24 uur moeten rusten, zijn gezin enz.

Er van uitgaande dat een eerlijke chauffeur ook leven moet en KAN! van zijn werk dan heeft die ook, met eerlijk werk, minstens 1000 peso over per werkdag.
Met de kosten erbij dus ook 4500 peso per dag minimale omzet. Van het startgeld en de tips 2000. Dus een eerlijke omzet is 2500 peso. Als er gemanipuleerd en gestolen word op een basis van 1 gestolen peso op 1 eerlijk gereden dan steelt de gemiddelde chauffeur dus 2500 peso per dag en gaat met MINIMAAL 2500 gestolen en 1000 verdiende peso's naar huis.

Niet slecht in de PH voor een straatjongen.
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

yepyep

Citaat van: Baron op dinsdag  2 april 2013, 01:53:11
Citaat van: yepyep op maandag  1 april 2013, 04:20:02
Citaat van: Baron op maandag  1 april 2013, 02:30:55
Citaat van: her op zondag 31 maart 2013, 23:53:22
47 peso of 55 peso, niet echt een gigantisch verschil


:hoedjeaf:

Realiseer je je dat de startprijs 40 is, dus het is 15 ipv 7 voor de afstand. Die overigens beduidend minder is als een km!
Neem deze taxi eens om van Malate naar Quezon City te gaan, of naar Antipolo. En dan graag ook nog in de spitstijd.
Want als ie stilstaat dan tikt ie ook in een onvermoed tempo door.

Laat Yep Yep eens schatten, als expert op dit gebied, wat die man per dag "steelt" van zijn klanten.

En bij mij komen ze toch niet door. Ik maak genoeg heibel zo dat men de prijs weer corrigeert.
Maar de doorsnee toerist zal het niet merken en misschien ook geen heibel durven maken.
Ik heb een taser, zo een electro shock ding altijd bij me. Dit in de vorm van een zaklamp.
Ik haal dat ding uit, laat hem eems knetteren en plaats hem dan in het kruis van de chauffeur. Dan vraag ik of ie de prijs kan corrigeren.

Maar ja, soms kom je net van een sandwichmassage van 3,5  uur  :crazy: en dan heb je de fut niet meer om over 8 peso, die ik toch fooi geef of meestal nog wat meer, te gaan bakkeleien.

:thumb: :atyourservice:

Sandwich soapy massage? Sarap.

Ik schat dat een chauffeur misschien 320 pesos steelt als hij 40 ritjes maakt gemiddeld.
Als hij 24 uur rijdt is hij al aan de huur van de taxi en diesel alleen al 3200 pesos kwijt.


Sorry Yep, maar hier moet je je verteld hebben.

Stel 40 ritjes aan 40 = 1600
40 tips van zoals jij stelt 8 peso, rond het af: 400 peso.
Dan moet ie nog 1500 peso hebben alleen al voor huur en diesel.

Volgens mijn gevoel gaat een gemanipuleerde meter minstens 2 maal zo snel als de normale. Zeker bij stilstand vind ik hem wel erg rap gaan.
Dus stel werkelijke tikken en via manipulatie tikken in een verhouding van 1 op 1.
DAN ZOU BIJ DIEFSTAL VAN 320 PESO SLECHTS OOK MAAR 320 PESO AAN VERDIENDE TIKJES BINNENKOMEN
Zit ie totaal dus op 2000 plus 2 x 320 = 2640. Dat is bijna 1000 minder dan ie aan onkosten heeft.
En dan moet ie op 24 uur toch ook minimaal 1000 verdienen want na een dag van 24 uur zal ie ook wel 24 uur moeten rusten, zijn gezin enz.

Er van uitgaande dat een eerlijke chauffeur ook leven moet en KAN! van zijn werk dan heeft die ook, met eerlijk werk, minstens 1000 peso over per werkdag.
Met de kosten erbij dus ook 4500 peso per dag minimale omzet. Van het startgeld en de tips 2000. Dus een eerlijke omzet is 2500 peso. Als er gemanipuleerd en gestolen word op een basis van 1 gestolen peso op 1 eerlijk gereden dan steelt de gemiddelde chauffeur dus 2500 peso per dag en gaat met MINIMAAL 2500 gestolen en 1000 verdiende peso's naar huis.

Niet slecht in de PH voor een straatjongen.

Ik baseer het tipgeld van 8 pesos zoals je hierboven beschrijft. De gemiddelde filipino geeft meestal 5 a 10 pesos tip geloof ik. De buitenlanders wat meer.
En ik begrijp echt niet dat jij nog vaak met taxi's van doen hebt die hun meter opvoeren. Dat was in het verleden weleens zo, maar ik hoor of merk er tegenwoordog zelf niks meer van. Neem in het vervolg taxi's van de wat grotere bedrijven als je kunt, dan heb je minder last van doorgesnoven louche taxi chauffeurs die in de taxi van hun oom werken.

Verder zijn mijn 40 ritjes een gemiddelde en hardop bedacht. De ene chauffeur neemt misschien 500 pesos mee naar huis NETTO en een ander die wat kortere ritjes heeft gemaakt of een hele lange rit tegen een vast bedrag wel 2000/3000 pesos NETTO. Maar in de meeste gevallen nemen de chauffeurs tussen de 500-1500 mee naar huis. Tel daar de huur van de taxi voor 24 uur bij op a 1500-1800 pesos (afhankelijk hoe oud het model is en of het benzine of diesel is) plus een volle tank, dat nu voor de diesel geloof ik minder dan 1500 pesos per tank kost.

P.s. check je gsm eens, Eli en ik willen jouw kant opkomen vanmiddag.

Ronny55

Heerlijk , als je zo de rekening van anderen kan maken......Allemaal theorie, als ik het in CDO zo hoor van de taxichauffeurs is het gene vette, als ze al 500 peso netto kunnen beuren zijn ze heeel tevreden....Dat er ook al eens uitschieters zijn, dat is eerder zeldzaam, het is dikwijls veel minder. De taxi die ik gebruik woont hier in de geburen, betaald 800 peso huur/dag ....21hoo is ie ten laatste thuis en  07h00 is ie vertrokken. Als ie rond 16h00 in de geburen van de school is dan krijg ik een text dat ie mijn zoontje wel meebrengt. Als ik hem moet afhalen is mijn verbruik ,heen en weer +/- 20 km door de stad 3l diesel , en voor 150 peso doet hij het....is ook de prijs met de meter ongeveer.
Dat er dan hier of daar zijn die wat "extra" trachten te verdienen, ok ik begrijp dat zo een beetje. Ik woon wat afgelegen , dus een retourrit zit er heel zelden of nooit in , van de stad naar hier is 120 tot 140 peso (meter) , 150 geef ik minstens . Regelmatig krijg ik er al eens ene die het niet ziet zitten mij te brengen. (met de meter) Geen probleem ,zal uwe nummer effe noteren en het doorgeven dat je geen goesting hebt, en hup daar gaan we.
Al bij al wil ik zeggen, het val nog mee ....in Brussel zijn ze ook niet zo netjes....trouwens nergens ter wereld....ze doen het uiteindelijk ook maar om ne boterham te verdienen
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

yepyep

Vanmiddag op bezoek geweest met Bahayko van het andere forum bij Baron.

Drie keer raden wat er gebeurde toen we een taxi naar huis pakte; die vroeg direct 500 pesos voor de rit  :ikkeniebegrijp:

We zijn uitgestapt en hebben de volgende taxi gepakt die er aan kwam.

Ik had het er nog met Baron over dat het waarschijnlijk zo is dat de chauffeurs de combinatie toeristengebied malate/manila en blanke zien als lopende portomonnee en zodoende altijd meer vragen.


gosternokke

Pure slavernij dus, die taxiwereld in  :smiley-philippines:  .     Die dingen voor 24 uur verhuren grensd aaan het misdadige.   Ik heb zelf ervaring met het draaaien van 12 uur  diensten ( niet in de taxibranche )  dus ik weet hoe moeilijk dat is, en de laatste uren gaat de prestatie hard achertuit, laat staan als je 24  in touw ben, onmenselijke toestanden dus   :negatief: