Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

taxi chauffeurs oplichters

Gestart door Baron, zondag 13 januari 2013, 02:49:48

Vorige topic - Volgende topic

boldy

ik neem aan dat ze niet gedwongen worden om een taxi voor 24 uur te huren maar dat ze dat uit vrije wil doen . ik zie hier dan ook geen verband met slavernij  :ikkeniebegrijp:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

yepyep

Citaat van: gosternokke op dinsdag  2 april 2013, 17:23:45
Pure slavernij dus, die taxiwereld in  :smiley-philippines:  .     Die dingen voor 24 uur verhuren grensd aaan het misdadige.   Ik heb zelf ervaring met het draaaien van 12 uur  diensten ( niet in de taxibranche )  dus ik weet hoe moeilijk dat is, en de laatste uren gaat de prestatie hard achertuit, laat staan als je 24  in touw ben, onmenselijke toestanden dus   :negatief:

Slavernij nog wel en misdadig. Ik kan me heel kwaad maken om mensen zoals jou.
Je hebt gewoon geen idee hoe chauffeurs werken, pauzes nemen etc.

Maar ondertussen wel met de vinger wijzen en vanachter je keyboard de wijze uit te hangen.

Schaam je betweter, een beetje meer respect is wel op zijn plaats.

gosternokke

Nee , ik lees dat de taxioprators die dingen voor 24 uur verhuren,  dus heb je geen keus als chauffeur.    Ja je heb de keus niet te huren dan,  maar dan ook geen brood op de plank.    Dat is geen echte keus.

yepyep

Men kan ze ook voor 12 uur huren.

gosternokke

Ik pretendeer op geen enkele manier de wijze uit te hangen   juist een paar postings terug vraag ik hoe het zit in de taxibrance in   :smiley-philippines: . Om dat ik er niks van weet.

ben U zelf toevallig taxioprator ?

boldy

als ik me goed herrinner  dan heeft yepyep inderdaad een aantal taxis die hij verhuurd . ik d8 dat  dat ergens op het forum staat
het leven is net een lul keihard en veel te kort

yepyep

Inderdaad, wij hebben een taxi bedrijf en ik dacht inderdaad dat je dat wist Gosternokke. Vandaar dat ik mij perssonlijk aangesproken voelde toen je het over slavernij en misdaad had.


kristof19

Als die taxichauffeurs rond moeten komen met een heel schamel inkomen heb ik er persoonlijk absoluut geen probleem mee dat de meter wat harder zou lopen MAAR dan wel voor IEDEREEN. Niet enkel voor de buitenlander. Dat we dan wat meer moeten betalen is geen probleem. Ik vind de taxis goedkoop in de Filipijnen. Ik word gewoon niet graag opgelicht.
Maar ik vrees dat indien er een meerprijs zou worden bekomen, de winst in iemands anders zakken zou gestoken worden met name het taxibedrijf zelf. Ik ken er ook niks van maar denk er zo het mijne van....

Amice

Als je vaker een taxi neemt en met de driver praat hoor je vaak en snel genoeg hoe het in elkaar steekt en wat de onderlinge verschillen zijn.

Er zijn grotere spelers in dat veld die zich aan de 12 uur houden en er ook regels voor drivers op na houden ,en die hebben bij mij toch de voorkeur.

Zijn vaak makkelijk te herkennen aan de kleuren.

1.Groen/wit, meestal goede auto's (bijna nooit problemen en correcte drivers)
2. geel/groen (FE-Sturdy en nog een paar zuster ondernemingen) wat oudere auto's en niet altijd correct maar doorgaans redelijk mee uit de voeten kunnende).
3. Rode Dollar taxi's ( de slechtste van deze 3 maar meestal nog altjid beter dan menig witte)

Buiten de hopen witte taxies zijn het toch de bekende kleuren en namen die iets meer te verliezen hebben dan die operators die zich onder de grote hoop witte taxies voegen. Die kleuren zijn immers goed herkenbaar en direct herkenbaar  aan het operators bedrijf gekoppeld met alle nadelige gevolgen voor naam en bedrijf in geval ze de passagiers een oor aan naaien.

Kwaliteit komt ook hier vanzelf boven drijven.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Baron

#89
Citaat van: Amice op dinsdag  2 april 2013, 23:41:13
Als je vaker een taxi neemt en met de driver praat hoor je vaak en snel genoeg hoe het in elkaar steekt en wat de onderlinge verschillen zijn.

Er zijn grotere spelers in dat veld die zich aan de 12 uur houden en er ook regels voor drivers op na houden ,en die hebben bij mij toch de voorkeur.

Kwaliteit komt ook hier vanzelf boven drijven.


Schuim komt boven drijven. kwaliteit behoeft geen krans.
Zo ook behoeft een Baron geen krans, of ie moet het loodje gelegd hebben, de pijp aan Maarten hebben gegeven, het hoekje om zijn, of naar een betere wereld te zijn vertrokken, cq het huidige met het hiernamaals te hebben gewisseld.

Ik hoop dat het echter nog even zal duren voordat ik  :benweg:  ben!

:daag: :daag: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).