Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

taxi chauffeurs oplichters

Gestart door Baron, zondag 13 januari 2013, 02:49:48

Vorige topic - Volgende topic

yepyep

Mooi om te zien dat wij er niet tussen staan.

Verder vind ik dit wel en niet een goed initiatief. Ik vraag mij af of er echt iets met deze klachten wordt gedaan bij de LTFRB.
Ook is het makkelijk om veel te klagen over eenzelfde operator als je daar de pik op hebt. En dat is niet ongebruikelijk in de Filippijnen met de crab mentaliteit.

Tevens wordt bevestigd dat een ervaring van de een, voor een ander nog niet hoeft op te gaan. Zo zie je dat de taxibedrijven die hier als vertrouwd worden aangegeven in dit topic, niet goed uit de verf komen op deze website.

kristof19

Citaat van: yepyep op zondag  7 april 2013, 13:56:33


Tevens wordt bevestigd dat een ervaring van de een, voor een ander nog niet hoeft op te gaan. Zo zie je dat de taxibedrijven die hier als vertrouwd worden aangegeven in dit topic, niet goed uit de verf komen op deze website.


Inderdaad, sommigen zijn te onwetend maar ook soms te dom om te beseffen dat ze genaaid worden. Die zullen niet klagen .... :jajaja:
Iemand die regelmatig in de Fils komt en taxi's dient te nemen om zich te verplaatsen wordt zeker genaaid (of ze proberen het allesinds). Niet belangrijk welk taxibedrijf, wel belangrijk welke taxichauffeur.
De bedrijven met de meeste taxi's zullen ook wel de meeste klachten ontvangen.

yepyep

Citaat van: kristof19 op zondag  7 april 2013, 16:39:11
Citaat van: yepyep op zondag  7 april 2013, 13:56:33


Tevens wordt bevestigd dat een ervaring van de een, voor een ander nog niet hoeft op te gaan. Zo zie je dat de taxibedrijven die hier als vertrouwd worden aangegeven in dit topic, niet goed uit de verf komen op deze website.


Inderdaad, sommigen zijn te onwetend maar ook soms te dom om te beseffen dat ze genaaid worden. Die zullen niet klagen .... :jajaja:
Iemand die regelmatig in de Fils komt en taxi's dient te nemen om zich te verplaatsen wordt zeker genaaid (of ze proberen het allesinds). Niet belangrijk welk taxibedrijf, wel belangrijk welke taxichauffeur.
De bedrijven met de meeste taxi's zullen ook wel de meeste klachten ontvangen.

Ja, klopt wel wat je zegt.

Ik pak het eigenlijk altijd zo aan:
Als je een 'normale' taxi pakt op het vliegveld, bij openen (voor)portier aangeven waar je heen wilt. Zodra de chauffeur akkoord is met je bestemming, instappen en kijken of ze de meter aanzetten (dus naar meter kijken als je eenmaal zit) en vragen of hij de meter aanzet. Indien hij dat niet direct doet vragen of het een gratis ritje is en als begint te mekkeren over hoge bedragen gewoon uitstappen.

Amice

Het is verboden om passagiers te weigeren, dus dat wachten op akkoord van de driver, zie ik niet zo zitten eerlijk gezegd.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

yepyep

Dat klopt idd. Het scheelt wel frustraties.

Ronny55

Citaat van: Amice op zondag  7 april 2013, 20:33:44
Het is verboden om passagiers te weigeren, dus dat wachten op akkoord van de driver, zie ik niet zo zitten eerlijk gezegd.
In manila dacht ik moeten ze rekening houden met de nummerplaat of zoiets ,wat betreft de bestemming...Klopt dat of ben ik hier aan't lullen... :weetikniet:
Ben eens geweigerd aan de luchthaven en dat was de reden... :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luke

Citaat van: Ronny55 op maandag  8 april 2013, 04:39:23
Citaat van: Amice op zondag  7 april 2013, 20:33:44
Het is verboden om passagiers te weigeren, dus dat wachten op akkoord van de driver, zie ik niet zo zitten eerlijk gezegd.
In manila dacht ik moeten ze rekening houden met de nummerplaat of zoiets ,wat betreft de bestemming...Klopt dat of ben ik hier aan't lullen... :weetikniet:
Ben eens geweigerd aan de luchthaven en dat was de reden... :weetikniet:

Ach dat "number-coding-scheme" had al lang moeten afgeschaft worden. Het heeft total geen zin meer. Na 7PM zit alles toch muurvast!
Ik dacht dat Taxis uitgezonderd waren maar blijkbaar moeten die ook een "exemption" aanvragen.
Je moet al behoorlijk op de hoogte zijn van wat waar mag of niet mag: (van de MMDA website: http://www.mmda.gov.ph/faq.html)


What are the most recent rules on number coding (UVVRP), including changes per city/municipality?
(Updated December 6, 2011)

The Unified Vehicular Volume Reduction Program (UVVRP) or Number Coding Scheme starts at 7:00 am - 7:00 pm with window hours starting from 10:00 am - 3:00 in the afternoon.

The cities of Makati and Las Piñas do not implement window hours. Thus, number coding is strictly implemented from 7:00 am - 7:00 pm.

The city of Pasig implements its window hour from 9:00 am - 4:00 pm.

The city of Taguig does not implement the Number Coding Scheme within its internal roads. But the scheme is enforced on the National Roads within its boundaries, i.e. C5, East Service Road and Manuel L. Quezon.

The city of Parañaque implements the Number Coding Scheme, including the window hours (10:00am - 3:00pm), in the following roads:

San Antonio Avenue, Pres. Aguinaldo St., Dominique Savio St., Japan St., Michael Rua St., and France St. in Barangay Don Bosco.
E. Rodriguez St. in Barangay Moonwalk, Doña Soledad Extension and Doña Soledad Avenue in Barangay Don Bosco.
East Service Road from Dr. Santos Avenue up to FTI Parañaque area.
West Service Road from Dr. Santos Avenue up to Merville Park Subdivision Parañaque area
The cities of Marikina and Muntinlupa do not implement the Number Coding Scheme.

In addition, the following areas in Pasay do not implement the Number Coding Scheme: Ninoy Aquino Ave., MIA Road, Domestic Road, Airport Road, Sales Road, and portions of Buendia.

EDSA, C-5 Road, Diosdado Macapagal Avenue, and Roxas Boulevard are included in the implementation of Window Hours regardless of the city where they belong.

All Public Utility Buses (City and Provincial) are now covered under the Number Coding Scheme, with no "Window Hours". Motorcycles, on the other hand are exempted from the scheme.

All UVVRP exemptions and truck ban conduct passes granted in accordance with MMDA Regulation No. 96-005, as amended, MMDA Regulation 98-006-A, and MMDA Regulation 10-001 shall not include authority to use the Epifanio Delos Santos Avenue (EDSA).



yepyep

Taxi's moeten zich daar ook aan houden.

Ronny55

Citaat van: Luke op maandag  8 april 2013, 04:54:35
Ach dat "number-coding-scheme" had al lang moeten afgeschaft worden. Het heeft total geen zin meer. Na 7PM zit alles toch muurvast!
Ik dacht dat Taxis uitgezonderd waren maar blijkbaar moeten die ook een "exemption" aanvragen.
Je moet al behoorlijk op de hoogte zijn van wat waar mag of niet mag: (van de MMDA website: http://www.mmda.gov.ph/faq.html)
Thanks Luke , yep,yep . Dat weten we ook weer .  :thumb:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.