Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Tips reisplan Filipijnen

Gestart door marijedanst, maandag 3 augustus 2015, 20:42:42

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Mochten jullie de tijd hebben dan is dit ook een aanrader als je in Manila bent.

Corregidor island. Trip van 1 dag, en die is goed gevuld want er valt heel veel te zien op dit eiland.

Ik ben er 2x geweest en het is absoluut de moeite.

http://www.corregidorisland.com
Rich de Nederbelg.

jamietagabundok

Maar dan mot je wel een beetje historisch besef hebben denk ik  :weetikniet:   Anders is er geen bal aan Rich ?

Of zie ik dat verkeerd ?  Ik ben er nooit geweest , maar van wat ik zie ishet toch vooral een militair fort (geweest )

Blauwvinger

Citaat van: Rich op donderdag  6 augustus 2015, 09:13:58
Mochten jullie de tijd hebben dan is dit ook een aanrader als je in Manila bent.

Corregidor island. Trip van 1 dag, en die is goed gevuld want er valt heel veel te zien op dit eiland.

Ik ben er 2x geweest en het is absoluut de moeite.

http://www.corregidorisland.com
Is dit een Spaans fort
Nou liever niet, want die 1 dag kan dan wel eens 80 jaar worden  :lachen:

Rich

Citaat van: jamietagabundok op donderdag  6 augustus 2015, 16:26:06
Maar dan mot je wel een beetje historisch besef hebben denk ik  :weetikniet:   Anders is er geen bal aan Rich ?

Of zie ik dat verkeerd ?  Ik ben er nooit geweest , maar van wat ik zie ishet toch vooral een militair fort (geweest )

Ik had er een weinig over gelezen voordat ik er heen ging, maar na mijn eerste bezoek ben ik me meer gaan verdiepen in de geschiedenis van Corregidor want als je die reuze-kanonnen ziet en je maakt een wandeling door de Malinta tunnel, dan word je als het ware de geschiedenis ingetrokken.

Je gaat de tunnel in en na een paar minuten beginnen de lampen te flikkeren en gaat het licht regelmatig uit en hoor je de bombardementen (door de luidspreker uiteraard   :biggrinn:) en er is rook in de tunnel. Het lijkt dus allemaal net echt.

Je wandelt langs de ruïnes en kantines van de soldaten, je het is heel indrukwekkend. Ik heb er later een boek over gekocht "het drama van de Filippijnen"  Als je dan een tweede keer gaat, dan wandel je met nog een ander gevoel rond. De Jappen hebben daar flink huis gehouden.


Rich de Nederbelg.

Bulldozer

Hallo Marije,

Als je dingen wilt ondernemen in de Filippijnen kan je dit beter 's ochtends vroeg al doen.
Het reizen in de Filippijnen neemt erg veel tijd in beslag.

Op de dag van aankomst meteen al de Taal vulkaan beklimmen lijkt me erg enthousiast. Nu ben ik natuurlijk al een oude lul... maar na 24 uur onderweg te zijn geweest in het vliegtuig wil ik eigenlijk alleen maar slapen.

Hoe ga je naar Tagaytay, ga je met de bus of wordt vervoer door het hotel geregeld? Als je een hele dag in Tagaytay bent zou ik 's ochtends de vulkaan beklimmen (er is geen schaduw tijdens de klim), lunchen bij een van de vele restaurantjes op de riggel, 's middags naar het people's park in the sky en 's avonds voor een lekker massage naar Nurture spa (http://www.nurturewellnessvillage.com/) gaan. Maar er zijn natuurlijk nog tig andere dingen die je in Tagaytay kan doen.

Als ik mij goed herriner komt de eerste vlucht naar Busuanga (coron) pas rond een uur of 12 aan. Dan is die dag al verloren om een dagtour te doen want die beginnen ook allemaal 's ochtends vroeg.

Coron city zelf is mij wel een beetje tegen gevallen. Erg arremoedig allemaal. Ik zal een resort buiten het stadje nemen. La Natura resort is wel goed. http://www.lanaturaresort.com/Home.html

Je kan dus verschillende tours doen in Coron. Er is een tour met eilandhoppen, maar die eilanden zijn wel vrij ver weg (2 uur varen). Als je al 5 dagen naar het strand met Tao gaat zal ik die laten schieten. De tour met het Kayagan lake is wel de moeite waard en zal ik wel doen. Verder is Coron bekend om het wrakduiken, dus als je een duiker ben is dat een must.

Het calauit wildpark ligt helemaal aan de andere kant van Coron. Is erg basic, maar het is wel heel leuk om de giraffen uit je hand te voeren. Duurt langer om er te komen dan dat je daadwerkelijk daar bent, maar dat heb je met veel dingen in de Filippijnen.

Verder kan je op Coron mount Darala oplopen. Er zijn mooiere bergen in de Filippijnen, maar het uitzicht bij helder weer is wel mooi. Dit neemt een halve dag in beslag en kan je ook beter 's ochtends met gids doen.

Mocht je je verder nog vervelen in Coron dan kan je de trappen van mt Tapyas beklimmen (uurtje werk heen en terug) of naar de maquinit hotspring gaan. (zit soms ook al in bepaalde tours)

Ik heb wel een motor gehuurd op Coron, niet in El Nido maar daar zou het ook wel moeten kunnen. Weet alleen niet of je hem dan in Puerto Princessa achter kan laten wat denk ik jullie bedoeling is. Toen ik er een paar jaar geleden was waren alle wegen in El Nido inclusief het vliegveld onverhard... Houd daar rekening mee als je een scooter gaat huren. Er zijn weinig tot geen tank stations. Met een beetje geluk kan je flessen benzine bij de Sari sari stores kopen.

Cebu is behalve tops en de temple (wat Rich al genoemd heeft) weinig te beleven. Dat is dan mijn mening, maar wie ben ik.

Scooter huren in Bohol is leuk. Mocht je nog een doel nodig hebben om heen te gaan dan zijn de Mag-aso falls wel leuk. Kan je ook in zwemmen en is weer eens wat anders dan alleen maar strand.

De overige bestemmingen van je reis heb ik nog niet bezocht dus kan ik niets over zeggen. Kan wel concluderen dat 3 weken Filippijnen eigenlijk te kort zijn.

Veel plezier en geode reis.

Blauwvinger

Citaat van: Rich op donderdag  6 augustus 2015, 18:10:32
Citaat van: jamietagabundok op donderdag  6 augustus 2015, 16:26:06
Maar dan mot je wel een beetje historisch besef hebben denk ik  :weetikniet:   Anders is er geen bal aan Rich ?

Of zie ik dat verkeerd ?  Ik ben er nooit geweest , maar van wat ik zie ishet toch vooral een militair fort (geweest )

Ik had er een weinig over gelezen voordat ik er heen ging, maar na mijn eerste bezoek ben ik me meer gaan verdiepen in de geschiedenis van Corregidor want als je die reuze-kanonnen ziet en je maakt een wandeling door de Malinta tunnel, dan word je als het ware de geschiedenis ingetrokken.

Je gaat de tunnel in en na een paar minuten beginnen de lampen te flikkeren en gaat het licht regelmatig uit en hoor je de bombardementen (door de luidspreker uiteraard   :biggrinn:) en er is rook in de tunnel. Het lijkt dus allemaal net echt.

Je wandelt langs de ruïnes en kantines van de soldaten, je het is heel indrukwekkend. Ik heb er later een boek over gekocht "het drama van de Filippijnen"  Als je dan een tweede keer gaat, dan wandel je met nog een ander gevoel rond. De Jappen hebben daar flink huis gehouden.



Ja hoe komt het dat de jappen zo fel waren in PH?
Omdat in die tijd PH een beetje geregeerd werd door USA?
Of was PH in die tijd al zelfstandige natie? :confused2:

bananacreek


Ronny55

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

jiggy

Citaat van: Ronny55 op zaterdag  8 augustus 2015, 01:13:08
Hier nog enkele tips ,alleen voor het geval je van avontuur houd  :weetikniet:

http://www.traveltrilogy.com/2015/08/dangerous-places-in-the-philippines.html

Mooie link Ronny. Ook dat zijn de Filippijnen. Die plekken zullen voor de meesten onder ons wellicht onontdekt blijven maar daardoor "triggeren" ze net diegenen die authentieke, niet aan toerisme of "veramerikaansing" plekken willen exploreren.

Blauwvinger