Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waar is het onveilig om te wonen.

Gestart door pieterbreugel, dinsdag 13 oktober 2015, 10:58:52

Vorige topic - Volgende topic

nils

In Zamboanga city, cotabato en te zuiden daarvan zou ik in ieder geval niet wonen.
En in het algemeen is het erg afhankelijk van de stad en buurt zou ik zeggen en van wat je zoekt.
Mocht je een pikant nachtleven willen, dan kom je in Cebu wel aan je trekken. :)
Maar zolang je in een fatsoenlijke buurt woont en je normaal gedraagd,
maakt de stad niet zoveel uit.
Daarnaast is het aan te raden om eerst te huren zodat je makkelijk kan verkassen Als het je niet bevalt.

jamietagabundok

Daar lijkt het wel op Peldoman, als ik ook naar de targets van Abu Sayaf in verleden ook kijk, voorkeur  voor dure , luxe resorts.

Is niet zo vreemd denk ik daar hebben ze meer kans iemand te ontvoeren die wat voorsteld in de maatschappij ,  dan jan met de pet , die makkelijk vervangbaar is.

Ik ben toevallig ook deze week in Davao, maar Hotlegs is vergane glorie, ik denk ik moet eens even binnenkijken bij een van die zaken ( en zijn er denk ik wel 6 in de stad)  ik was in een van de zijstaten van SanPedero,

Maar niet mijn cup of tea,  2 verlepte dames die een douche nemen op podium en elkaar inzepen   :biggrinn:   En vervolgens een ladydrink van 300 peso willen  :negatief:

Verder ga ik hier ook met de nodige bier  op , snachts om 3 uur over straat, zonder me onveilig te voelen, politie rijd af en toe stapvoets door de straat, geeft veilig gevoel.

En verder valt me op hoe levendig de binnenstad van Davao is at night, veel van die kraampjes of kiosken zijn overdag dicht en gaan pas om 5 of 6 uur open voor heel de nacht

Morgen denk ik naar Samal

Ifugao

Mischien moet je onderscheid maken tussen "Veiligheid mbt moslim terreur/kidnapping" en "Veiligheid mbt diefstal/inbraak/overval etc."
Ik heb de indruk dat hoe verder je naar het noorden gaat, hoe veiliger het is. Baguio is veilig, 24/7 en overal, geen slechte buurten.
Als je meer van het strand en de warmte houdt is Pangasinan ook veilig te noemen.
Ik vind Cebu ook niet onveilig. Geen idee waar dat vandaan komt. Mischien als je in bepaalde buurten loopt s'nachts loop je meer kans op een ongename ontmoeting. Maar de kans op kidnapping is klein lijkt mij in Cebu. 

josv

Citaat van: peldoman op dinsdag 13 oktober 2015, 16:22:33
Ik weet wel dat ik er wat anders over ben gaan nadenken, 2 dagen weg uit Samal
en ze kidnappen er 3.

Heb me laten vertellen dat het hier om een zakelijk geschil ging. Ze hadden de verkeerde mensen tegen zich in het harnas gejaagt.  Of het waar is  :weetikniet:

Citaat van: peldoman op dinsdag 13 oktober 2015, 16:22:33
Nachts om 3 uur baluts verkopen op de San Pedro street lichtelijk aangeschoten ook maar niet meer. :biggrinn:

Verdiend dat nou nog beetje ? :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

peldoman

Citaat van: josv op woensdag 14 oktober 2015, 04:49:19
Citaat van: peldoman op dinsdag 13 oktober 2015, 16:22:33
Ik weet wel dat ik er wat anders over ben gaan nadenken, 2 dagen weg uit Samal
en ze kidnappen er 3.

Heb me laten vertellen dat het hier om een zakelijk geschil ging. Ze hadden de verkeerde mensen tegen zich in het harnas gejaagt.  Of het waar is  :weetikniet:

Citaat van: peldoman op dinsdag 13 oktober 2015, 16:22:33
Nachts om 3 uur baluts verkopen op de San Pedro street lichtelijk aangeschoten ook maar niet meer. :biggrinn:

Verdiend dat nou nog beetje ? :happy2:
Nee, moet geld bij , heb er 2 verkocht/gegeven aan 2 hoertjes die daar zaten, zelf betaald 2xP20.
Maar de bet voor P100 dat het mij niet zou lukken wel gewonnen, alleen die P100 moet ik nog krijgen. :biggrinn:

jamietagabundok

Citaat van: josv op woensdag 14 oktober 2015, 04:49:19
Citaat van: peldoman op dinsdag 13 oktober 2015, 16:22:33
Ik weet wel dat ik er wat anders over ben gaan nadenken, 2 dagen weg uit Samal
en ze kidnappen er 3.

Heb me laten vertellen dat het hier om een zakelijk geschil ging. Ze hadden de verkeerde mensen tegen zich in het harnas gejaagt.  Of het waar is  :weetikniet:

Citaat van: peldoman op dinsdag 13 oktober 2015, 16:22:33
Nachts om 3 uur baluts verkopen op de San Pedro street lichtelijk aangeschoten ook maar niet meer. :biggrinn:

Verdiend dat nou nog beetje ? :happy2:


Niks zakelijk geschil, lijkt vooral tegen Canadeze regering gericht, ik wist dat de Amerikanen in Moslim Mindanao aktief waren ,maar Canada ?    Nooit   iets van vernomen.

  http://philippineslifestyle.com/blog/2015/10/14/proof-of-life-photos-of-samal-island-kidnapping-victims/

Ronny55

Citaat van: opinie op dinsdag 13 oktober 2015, 15:32:21
Citaat van: josv op dinsdag 13 oktober 2015, 14:32:05
maar blijf uit bepaalde buurten als het donker is.

Dat geldt overal. Het is even aanvoelen met het gezonde verstand.

Kijk ook uit met buitenlanders, je vertrouwt in eigen land toch ook niet iedereen!

Nepal police reveal Dutch signature betrayed French killer


[embed=640,525]<iframe width="640" height="525" src="https://www.youtube-nocookie.com/embed/DNAwf-MmrAA?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/embed]

Ja inderdaad , ik heb tot nog toe alleen maar last gehad met buitenlanders die me wilde "bezeiken"

Btw, straf en intressant geval...zeker het kijken waard
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

Citaat van: josv op woensdag 14 oktober 2015, 04:49:19
Citaat van: peldoman op dinsdag 13 oktober 2015, 16:22:33
Ik weet wel dat ik er wat anders over ben gaan nadenken, 2 dagen weg uit Samal
en ze kidnappen er 3.

Heb me laten vertellen dat het hier om een zakelijk geschil ging. Ze hadden de verkeerde mensen tegen zich in het harnas gejaagt.  Of het waar is  :weetikniet:

Citaat van: peldoman op dinsdag 13 oktober 2015, 16:22:33
Nachts om 3 uur baluts verkopen op de San Pedro street lichtelijk aangeschoten ook maar niet meer. :biggrinn:

Verdiend dat nou nog beetje ? :happy2:

Nooit gegeten en zal het ook nooit proberen........ :neeneenee: :neeneenee: :ripba8: :ripba8: :run: :run: :run: :run: :run: :run:




bananacreek

Citaat van: Ifugao op woensdag 14 oktober 2015, 03:55:00
Mischien moet je onderscheid maken tussen "Veiligheid mbt moslim terreur/kidnapping" en "Veiligheid mbt diefstal/inbraak/overval etc."
Ik heb de indruk dat hoe verder je naar het noorden gaat, hoe veiliger het is. Baguio is veilig, 24/7 en overal, geen slechte buurten.
Als je meer van het strand en de warmte houdt is Pangasinan ook veilig te noemen.
Ik vind Cebu ook niet onveilig. Geen idee waar dat vandaan komt. Mischien als je in bepaalde buurten loopt s'nachts loop je meer kans op een ongename ontmoeting. Maar de kans op kidnapping is klein lijkt mij in Cebu. 

Misschien in Junquera street en omgeving dat je door de pooiers wordt lastig gevallen........... :lachen: :lachen:... :sexhq0: :sexhq0: :sexhq0: :sexhq0: :whip: :whip: :run: :run: :run: :run: :run:




bananacreek

Citaat van: peldoman op dinsdag 13 oktober 2015, 16:22:33
Ja, en daarom denk ik dat iedereen het beste dit voor zichzelf kan uitmaken.
Ik weet wel dat ik er wat anders over ben gaan nadenken, 2 dagen weg uit Samal
en ze kidnappen er 3.
Ik weet ook niet of die gasten een specifieke voorkeur hebben, alleen de rijken of
dat het ze geen re.t uitmaakt?

Dus naar de Hotlegs gaan wat ik enkele weken geleden gedaan heb, zie ik mijzelf niet meer doen. :lachen:
Nachts om 3 uur baluts verkopen op de San Pedro street lichtelijk aangeschoten ook maar niet meer. :biggrinn:

Hotlegs Cebu city.... :denk: :denk: :denk: :confused2: