Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vertrek uit Cebu

Gestart door Adriaan, zaterdag 18 april 2015, 01:46:15

Vorige topic - Volgende topic

Adriaan

Pierre, als "permanent resident" moest ik voor een ECC-B betalen. Maar er is ook een ECC-A dat kennelijk  betaald moet worden door houders van een toeristenvisum die langer dan zes maanden in de Filippijnen hebben verbleven:

"OIC Mison said that foreigners who should secure the ECC-A are those holders of Temporary Visitor Visa (also referred to as tourist visa) who have stayed in the Philippines for more than six (6) months or more; ..."

pierrevanwies

  ok adriaan,,,  dus je ECC werd afgehaald op voorhand door je schoonzus als ik het goed begrijp  ? dus niet door jezelf.

  IK liet mijn ECC voordien de laatste 8 of zo jaren doen door een travel agency in dumaguete omdat het voor mij feitelijk goedkoper uitkwam maar vorige week vertelde de manager mij dat het niet meer kan en ik persoonlijk naar cebu[in mijn geval dan] moest ,ook bij BI in dumaguete werd mij hetzelfde verteld .   :jajaja:  .

  Het toeval wil nu dat ik net 2 weken geleden iemand van BI of ex-BI cebu [op rust of geschorst    :shhh:  ]tegen kwam en het onderwerp ECC kwam al vlug ter sprake en ook hij zei mij dat het persoonlijk moet afgehaald worden tegenwoordig.  nochtans toen ik hem vertelde dat een travel agency het de laatste jaren fixste voor mij voor 2000 zei ie wel direct  OH  ''i also can do it also for you no problem ''.
 anyway ik antwoorde hem in goed verstaanbaar cebuano''sir hunahuna-on sa ako,basin magkita ta sunod semana diri.'' dat wil zeggen dat ik er eerst eens ga over nadenken en maybe zie je hier volgende week.....

 enfin ben dan woensdag toch maar zelf naar cebu gevlogen en dat was dan weer extra goed meegevallen,wel met de bus teruggekomen.  
 

Ronny55

Of het is nu veranderd , maar ik haal mijn ECC op het BI hier in CDO daarvoor betaalde ik 2170 Peso all in. Op de luchthaven betaal ik nog de terminal fee en dat ist. in geval ik korter dan 6 maanden in de  :smiley-philippines: verbleven heb , heb ik geen ECC nodig en betaal ik enkel de terminal fee. Zo is mijn ervaring
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Adriaan

Nee Pierre - dat 're-entry permit" (ECC - RP) werd alleen maar gedurende mijn afwezigheid (in Australie) betaald door mijn schoonzus wanneer ze mijn "Alien Registration Certificate" moest verlengen. Maar de laatste keer betaalde ik het zelf op de luchthaven van Cebu en, zoals ik in mijn verhaal aangaf, had ik daar niet op gerekend. Zoals ik eerder zei, boven een bepaalde leeftijd kun je je laten vertegenwoordigen omdat je dan mogelijkerwijze te gammel wordt geacht om het zelf te doen. Ik weet niet of jij van die gezegende leeftijd bent ..

Adriaan

Ronny heb jij een non-quota 13A immigrant visa? Die 2850 (in feite 2880) waar die Amerikaan (?) en ik het over hadden sloot ook een "express fee" van 500 p. in. Nonsense natuurlijk want wat was er te "expressen" wanneer je alleen voor dat loket stond. Maar zelfs wanneer ik dat  in de rekening betrek komt het op de luchthaven betaalde bedrag niet overeen met wat jij in CdO op het BI betaalde.

bananacreek



Nooit van gehoord..........GROTE KAART.......... :weetikniet: :weetikniet:

Vind ook niets op Google....


bananacreek

Citaat van: Amice op zaterdag 18 april 2015, 06:49:54
Citaat van: pierrevanwies&segers op zaterdag 18 april 2015, 04:33:57
 of wou je het land uit met een vervallen acr-card ?????  ik vind het maar een vreemd gedoe.....en die 2800 komt aardig overeen met de prijs van die kaart.

 zal het toch  te weten komen want vertrek deze maand nog naar kota-kinabalu voor enkele dagen vor mijn visa-run.   :hoedjeaf:    

Ben je daar al vaker geweest ?
Het zou mooi zijn als je er meer over kunt vertellen.

Waarschijnlijk heeft hij dit nog niet gelezen?............. :lachen: :lachen: :crazy: :crazy:

Hij is daar veschillende malen geweest en vind het een prachtige georganiseerde plaats met vriendelijke mensen...goede hotels en shopping malls...geen geweld zoals in het "Beloofde Land"....goed transport en goed eten..........enz enz...









Lijkt een beetje op Penang waar ik in de jaren '70 was...........?

pierrevanwies

Citaat van: Adriaan op zaterdag 18 april 2015, 12:32:47
Nee Pierre - dat 're-entry permit" (ECC - RP) werd alleen maar gedurende mijn afwezigheid (in Australie) betaald door mijn schoonzus wanneer ze mijn "Alien Registration Certificate" moest verlengen. Maar de laatste keer betaalde ik het zelf op de luchthaven van Cebu en, zoals ik in mijn verhaal aangaf, had ik daar niet op gerekend. Zoals ik eerder zei, boven een bepaalde leeftijd kun je je laten vertegenwoordigen omdat je dan mogelijkerwijze te gammel wordt geacht om het zelf te doen. Ik weet niet of jij van die gezegende leeftijd bent ..

  verwarring kwam er bij mij toen je sprak over de ingezetenenbelasting......   :lachen:  

   euch, zelfs de 65 voorbij kan je jezelf niet laten vertegenwoordigen voor de ECC,die tijd is helaas voorbij[ook lid pinocchio heeft het onlangs nog op het andere topic geschreven,dus je schoonzus kan wel een hele hoop BI dingen voor je regelen maar dus niet je ECC[trouwens als 13a visa holder doe je je ECC dan toch gemakshalve na het inchecken en het betalen van de airport tax en dat is verboden terrein voor je bajauw[zwager].

 JA, ik zit wel rond die gezegende leeftijd maar heb helaas   :denk:  of gelukkig geen schoonfamilie   :weetikniet:  welk van de twee   :lachen:  .

    :hoedjeaf:    

Adriaan

Jawel maar zo'n Re-Entry Permit (EEC-RP) is maar voor 1 jaar geldig - maar tot dusver kon ik de verlenging er van bij mijn afwezigheid in Australie door mijn schoonzus laten betalen tegelijk met mijn "Alien Registration fee" aan het begin van het jaar. Als je gewoon rustig in de Filipijnen blijft zitten hoef je ook die EEC niet te betalen. Hebben we het toch nog over verschillende zaken?

Ah schoonfamilie , dat is een "mixed blessing".  Het was eens een last maar nu vind ik het wel prettig zoveel familie daar te hebben.

Creek wat een prachtige foto's van Kota Kinabalu. Wij hebben daar tot twee keer toe een tussenlanding gemaakt maar als er een volgende keer komt wil ik er uit, die stad in.

Adriaan

Ah Creek, met die "grote kaart" bedoel ik de projectie van een kaart van het lands/zeedeel waar je over heen vliegt en waar je het vliegtuig over ziet voortbewegen. Er is ook een aanduiding van de snelheid en de afgelegde afstand. Het hangt boven in de cabine maar is ook op het schermpje in de stoel voor je te vinden? Heb jij lang niet internationaal gevlogen?